Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Importere westy earlybay .. veteran afgift eller normal? Hvad har i??

Tags:

(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Halløj !
Er der forskel i prisen på indreg hvis man vælger en normal indreg fremfor veteran ?
Synes at have læst at mange af jer har gjort det, 'en gælder det kun ved syn ? Altså syn hver anden år i stedet for hver 8 ..
Har kigget på en sænket en.. og så kan man vel ikke kalde det original..

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Der er ca 8000kr til forskel i afgift. Mange har betalt ca 14000kr som original og jeg gav ca 22500kr som uoriginal (manglede den korrekte indretning og sænket).

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) kew Member
Skrev for 7 years siden | | | |

min er også betalt som normal til ca 22000,-
og jeg så skal den synes hver andet år
med normal afgift kan du jo lave den om (sænke og tune osv..) samt bruge den som du vil

husk at "kun benyttes lejlighedsvis, kan du indregistrere den til veterankørsel," citat Trafik- og Byggestyrelsen

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tak for svar ! Var også lidt det jeg tænkte .. selvom jeg går efter en original, så må den gerne være lidt sænket , som de fleste nu er ..

Kew : ja lejlighedsvis.. er en campingtur i Belgien så lejlighedsvis? Den er sq lidt svær , og det bliver købt for at blive brugt :)

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) Jan_Toft Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Efter en snak med mit forsikringsselskab, Runa, hvor der også blev nævnt "lejlighedsvis kørsel" spurgte jeg så om følgende: hvorfor tilbyder I så Europa vejdækning sammen med min forsikring? Jeg bor i Nordjylland og kan vel ikke som sådan tage en smuttur "lejlighedsvis" nogen steder hen i Europa så hvorfor betale tillæg for det?
Hvortil svaret lød:
Lejlighedsvis kørsel, kan også gå til Tyskland, Belgien eller andet land i Europa hvis blot det er i forbindelse med træf,men du må ikke tage på ferie i den uden et decideret formål.
Konklusionen må derfor være. Find et træf af en eller anden art i nærheden af hvor feriedestinationen planlægges, ellers vil jeg da ikke betale Europa vejdækning ved mit forsikringsselskab.

Har forøvrigt "kun" betalt veteranafgift af min 69'er Westy kr. 12.280,-

Jan

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-24644.htm]
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

betal alm afgift - det der veteranafgift - giver alt for mange begrænsninger - alt på bilen skal være 100% orginalt - og på en camper, er det jo ikke muligt vist den skal kunne bruges.

konsekvensen af at bilen ikke er orginal kan blive en omkostelig affære..

Det er overhovedet ikke noget problem vist der er betalt alm afgift på køretøjet...

det samme med veteranforsikringer - de er billge ja - men kan ende med at blive mega dyre vist betingelserne ikke er overhold..

der imod kan en alm forsikring være meget tæt på lige så billig - også er der ikke nogen
uhensigtsmæssige betingelser tilknyttet... og det samme gælder mht importafgift.

veteran ting er kun godt for 110% orginale veteranbiler- som der jo ikke er ret mange af..

en bil på veteranimportafgift er jo også sværerer at sælge når den skal sælges - fordi
køber ikke kan lave noget som helst om på bilen uden at komme i fare for at blive bonget
ved en evt kontrol..

der er dog ikke noget dokumenteret præcedens for dette endnu for god ordens skyld.., eller
vel og mærke ikke noget jeg har set personligt - det er alt sammen andenhåndsviden..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 7 years siden | | | |

@Jan_Toft
Jeg har også Runa. Da jeg for 5 år siden tegnede forsikring der, spurgte jeg ind til det med at køre på ferie. Der blev det sagt, at det at køre på ferie jo er en del af det at have veteran bil. Jeg bruger hvert år min bus til at køre på ferie i udlandet og vil da fortsætte med det.

Hvad er forskellen rent kørselsmæssigt på at køre til træf i kroatien og bo på en campingplads eller køre til kroatien og bare bo på en campingplads?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

det er jo et ikke spørgsmål om hvad de lover de dækker osv osv - det er hvad de dækker når det er gået galt, der gælder, om de bruger deres betingelser til at sige vi dækker ikke...

assurøndører lover jo hvad som helst for at få kunder efterhånden .- også noget de ikke kan holde...

derfor få det på skrift - så binder det - mundtligt aftaler er shit værd...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg er lige skiftet fra GF veteran til Lokalforsikring. Synes de var lidt stive hos GF..Jeg har nu kun 1 restriktion og det er km (ca 3000 km årligt)

Men det var superbilligt hos GF 700.- pr bus om året. Nu giver jeg fra ca 900.- til max 2300.- pr bus om året. (afhængigt af nedenstående)

Begge busser er som udgangspunkt kasko helårsforsikret (med vejhjælp i dk).
Men jeg skifter selv mellem stilstandskasko eller fuld kasko anytime!.. meget fleksibelt
Kræver dog at man har hus osv.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tusinde tak for jeres svar , jer kan man regne med .

Ved ikke hvor meget dyre forsikringen samt vægtafgift er når man ikke bruger veteran, men for at slippe for ballade så er det åbenbart værd at overveje.. man holder jo altid sin bil i ok stand , og hvor slidt de kan blive på to år er jo også begrænset med det begrænsede brug..

Jeg må kigge på det . Jeg takker :)

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

forsikring og vægafgift bliver billigt som veteran uanset om der er toldsynet som orginal eller uorg - eller dvs de fornuftige forsikringselskaber skelner ikke mellem de to - og vægafgiften er ligeglad - er det alene alder og ikke stand eller organalitet der bestemmer..

man kan også sagtens ha 8 års syn på en uorg veteranbil... det er ikke noget problem.

man kan bare ikke - eller jo det kan man - men man BØR ikke betale den lave importafgift
på en veteranbil der IKKE er 100% org for tid og evighed - dette KAN give store efterregninger.. mere kompliceret er det såmænd ikke.

og vi snakker småtingsafd for at en bil REELT kan dømmes ikke org - udskiftning af karberator , ombygning af ledningsnet - en anden motor med samme slaglængde men af anden årgang osv pettitesser - og det er nye retningslinier, så det med det ikke var sådan sidste år nej nej det passer - men sådan er det nu..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvad så hvis man har "fortrudt" og vil betale en tidligere importeret bil fri til "normal"? Kan det overhovedet lade sig gøre?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Er der nogen der har prøvet at betale en fri der rent faktisk overholder reglerne med 4 soveplader og rendende vand, spildevands tank med mere ? Om det ændre noget ?

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Gustav - så skal den eksporteres - og importeres - der var en i noget mustang forum der havde spurgt - det var ikke muligt - selvom det er helt vildt ulogisk - men det er der jo så meget i det system der er...

og søren - camper afgift er jo billigerer end begge nævnte - så der burde ikke være noget problem.. sålænge du overholder der du nævner... men igen - der kan sgu opstå underlige ting i det system.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 7 years siden | | | |

@Ib & Søren: Det er slut med camperafgift, det var den melding jeg fik til toldsyn med en late westfalia sidst i august.

-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

da ikke dem med 4 sovepladser vel - kun på dem med 2 sovepladser - det er da det sidste jeg har hørt...

overholder de betingelserne som loven foreskriver er der vel ikke noget problem...

og min viden siger

4 voksen sovepladser af min 180cm x et eller andet..
mulig ståhøjde nok også 180cm.
rindende vand og tank.

men min oplysning kan være forældet - dem med 2 sovepladser har jo reelt aldrig været ok.
selvom nogen nok er smuttet med i løbet af årene.. Men tænker da kun at de er dem de har lukket for.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kew Member
Skrev for 7 years siden | | | |

den med de 180cm er ikke dokumenteret men skat skriver

"Konstruktion og indretning
Autocampere skal have en egenvægt over 2 tons og være utvivlsomt konstrueret og indrettet til ophold og beboelse. Det vil sige forsynet med vinduer, isoleret, indvendig beklædt og opvarmet som større campingvogne.

Der skal være

mindst 4 sovepladser

køkkenarrangement med vand- og spildevandstank

evt. toilet

passende loftshøjde.

Motornævnet har i en konkret sag truffet afgørelse om, at en loftshøjde på 151 cm. ikke er tilstrækkelig

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Nu er det jo meget enkelt, ikke flere vw type2 på campingafgift, da egenvægten ikke er > 2 tons. Før var det totalvægt > 2 tons. Så må man op i en LT'er
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

2 tons - er det ikke bare at monterer en overstørrelse vandtank så - ;-) nej det går nok ikke så - pis ors.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Yeeee , så er jeg her igen..Jeg kan se at der er afgifts firmaer som kan fastslå en afgift inden for et døgn...
Hvad er billigst tror i? -"at spørge Motorkontoret eller de andre ?
Har jo set dem mellem 18-22k i afgift

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ring Martin så skal jeg forklare men kort så er det motorkontor

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Super Jesper, jeg takker :)

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com

Reply

You must log in to post.