Jeg er ved at kigge på bus og har fundet en 21 vindues der har dette VIN nummer. Kan jeg ud af det udlede at det er en org. 21 vindues bus med samba trim og skydetag?
Mvh
Rune
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
Jeg er ved at kigge på bus og har fundet en 21 vindues der har dette VIN nummer. Kan jeg ud af det udlede at det er en org. 21 vindues bus med samba trim og skydetag?
Mvh
Rune
Det kan kun fabrikken oplyse dig om.
Men typ 24 er godt på vej, check på Thesamba, technical sites.
Bed om et billede af M-kode skiltet, så kan du taste data ind på:
http://www.vw-mplate.com/mcode.php
Men alt kan være fake i dag, så check for dobbeltbund, ur placering, skylight placering osv.
Her er en af de mere spøjse 'sambaer'
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=43657
følg de links der i tråden.
R.
Frank, nå ok, troede at man ligesom på Porsche kunne læse hvilken model det var ud fra det nummer.
@Kleinbus, mange tak for hjælpen. Jeg prøver lige at få et billede af det.
Shit den svenske omgang der er styg.
Så fik jeg den tjekket med hjælp fra Ronnies link.
Ikke vildt positivt.
Model Type 2 (T1) mod. 241 :
- Microbus Deluxe
- 8 seater
- Cargo doors right
- Full middle seat
- LHD
Modelyear 1967
Planned production date
Paint color
Color upper part : L87 - Pearl White
Color lower part : L512 - Velvet Green
Interior color (doorpanels and seats) 70 - Mesh Platinium
Destination USA, Seattle
M-CODE Description Concerned models From chassis number To chassis number
025 US-spec bumpers and 6 pop-out windows -
025 Mountinf for safety belts -
114 6 popout side windows -
130 Microbus Deluxe without sunroof and roof windows Deluxe
139 Sealed beam headlamps, red tail light lenses Export
425 North American export package including :
- Twin reverse lights
- Compteur en Miles
- Sealed beam headlights
- Hazard warning lights
- Mounting for safety belts in driver's and passenger's compartment
- Laminated windscreen
- Ram protection (bumper with guards)
- Dual-circuit brake system -
Den har netop sunroof og roof windows nu.
Fedt du kunne bruge det.
Ja, den 130 option tyder på at det er en omsvejst deluxe.
Så spørger du bare om det er ham eller en tidligere ejer der har skiftet låget:-)
Gad vide om den har dobbeltbund ?
R.
Han undrer sig. Her er hvad han skriver:
I have a couple of issues with what you are telling me. One the van was originally white and red. There was no indication this van was ever green in colour. It did not have a full middle seat (it only had 2/3 seater and still does). When we took this van down to the metal there was no evidence the roof section was welded on. In fact we had to repair some of the metal in the skylights where the seals sit.
I am a little perplexed by this information, but if it was originally a M130 it is even more rare than the Samba version and why someone would change it is shocking.
With the quantity of work that went into this bus I can't imagine this was the second restoration especially since they were very affordable a bunch of years ago.
Kan man stole helt på M-decoder tingen mon? Hvordan bliver jeg klogere?
kan jo være de har taget stelnummer og M plade fra en bus og sat over i en anden - det er jo ikke en svær opgave..
Det er sandt men det ville gøre det endnu mere mystisk at sætte en 130-plate i en 21 vindues?
Tja, det skulle så være Titian rød L555 og Beige gray L472.
Er alle deluxer uden samba tag ikke med M 130. Hvad med din Ib?
Det kan være de ikke vidste hvad de tal stod for?.
På min bus skiftede vi taget ved tagrenden, men det er også set at snittet er lavet 10 cm under tagrende eller helt nede ved bæltet.
Hvad siger billeder af bunden, den skal være dobbelt ved hul i taget.
Du kan se at M 130 er deluxe uden hullet her: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/mcodest2.php
Hvis du er i tvivl er det vel bare at lade være! Medmindre den er svinebillig .-)
R.
M-plate decoder giver et andet serienummer end det bilen har.
Her er begge.
Svinebillig vil jeg ikke kalde den. Omkring 400.000 kr
SKal du ikke igang med et nyt projekt IB og så kan jeg købe din? :)
jeg er igang med nyt men beholder det gamle.. men 400 vist den ikke er ægte, er nok liiige i den høje ende ja... men er den eller totalt iorden og man ikke kan se konvetereringen så tjahh - om ikke andet er det da bedre end en brazil ;-) men forstår godt du gerne lige vil ha fuld styr på det så....
Den ser meget fed ud!
Der er hvert fald en af pladerne der er forkert, der er også et stel nr til højre i motorrummet man kan sammenligne med.
jeg checkede lige med min egen standard bus og her kan man se at min nr er:
225076361 som betyder: Model = 22, Årgang = 5 (for 65) og Stelnr 076361
Hos mig er de sidste 7 nr ens i de 2 plader, hvilket er korrekt.
Måske kan du bruge det til at forhandle prisen, hvis du ikke er skræmt væk.
Men dobbeltbund (belly pans)bør der være og så må stelnr i motorrum afsløre om det er den ene eller anden plade, der er korrekt.
Update: nu checkede jeg lige annoncen, den har dobbeltbund.
4" narrowed front beam with Airkewld front disc brakes, mon det går gennem syn
R
nu kan man vuderer shit ud fra nogen billeder - for det kan være et skønmaleri uden sammenhæng - men når det nu er sagt - ser den da pæn ud - men til pris vil jeg mene der nok burde være lidt mere der skulle være orginalt på den - stort set alt er jo uorg på den.
og god og fed motor kunne trække lidt op meeen...
men falder den i ens smag kan det jo stadig godt være en pæn bil man kan li... til 400 vil jeg dog mene man godt kan kræve lidt mere af en bil..
Ronnie, hvad er dobbeltbund helt præcist? Og tak fordi du har tjekket så meget. Det er virkelig fedt. Skivebremser kan man måske få igennem, hvis de ikke ved noget. Min egen Cabrio har det og blev synet med.
Ib - jeg kan da prøve at forhandle lidt.
på en dobbeldoor bus, en doormobile - eller en foldetagsbus/samba - sidder der en dobbelt bund i - dvs et ekstra lag bundplader mellem længdevangerne og mellem paneler og længdevanger...
her er et billede
sættet består af en bred og to smalle bundplader.. og kan købes ved funky green mfl vist den mangler...
på en dobbeltdoor skydedørs samba med walkthrough er der en yderligerer forstærkning - men den er mere sjælden end en barndoor samba - så den oplysning får du nok ikke brug for...
den forstærkning er der feks lavet i min bus i stedet for dobbeltbunden. og ser ud til at virke.
iøvrigt en værre rustsamler vist det ikke bliver behandlet med noget..
Nu er motorrummet tjekket. Det har samme serienummer som på den første plade. Det vil sige at det er M-plate der ikke stemmer. Mystisk.
You must log in to post.