Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forklaring på Full-Flow system

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej VW'er

Jeg vil gerne lære og forstå full flow konceptet. Har prøvet og læse mig lidt frem og tilbage, men der er ingen decideret guide til hvordan det skal gøres.

Her er hvad jeg har forstået indtil videre, ret mig hvis følgende er forkert:
- Først skal der bores op her hvad er beskrevet som nummer 3 på billedet. (Dette gøres selvfølgelig med blokken adskildt). Skal den bare bores ud? eller skal den bores op i en større størrelse eller hvordan?
- Herefter monteres dæksel med udtag til oliepumpen.
- Herfra monteres slange mellem pumpe og filter.
- Fra filter til køler. (Eventuelt med termostat).
- Fra køler og tilbage gennem nummer 3 på billedet.

Jeg spørger for at blive klogere på emnet og håber der er en eller flere af jer som kan hjælpe mig på dette område.

Mvh.
Søndergaard

screen shot 2016-09-23 at 11.27.08.png
blok.jpg

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kan ikke uploade billedet, uden det er sort. Så linker lige til en side, med et billede, så i kan se hvad jeg mener med nummer 3.

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik5&wkid=719082738837

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Dine billeder er for store. De må ikke være større end 500kb

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja okay, men tilbage til spørgsmålet. Er jeg på rette spor?

(permalink) Dillen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

VWnettet er ikke en "Mobile website" og kan derfor ikke håndtere .png (Portable Network Graphics) billedfiler.

Martin

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja kunne jeg læse mig til, nå men har lagt et link ind med billedet.

Nogle der kan gøre mig lidt klogere på emnet?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Der skal bores så det passer til det gevind du bruger. Typisk 3/8 NPT

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja eller metrisk gevind hvis jeg bruger AN fittings.

Men, der skal ikke bores større eller længere nogle steder for at få full flow? full flow er bare du udnytter nummer 3 med filter og køler?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det almindeligste problem er at niplen man skruer i blokken næsten ikke får plads for pladen bag remskiven. Man kan fræse lidt af blokken og bearbejde niplen samt lave en bule i pladen.
Hvis jeg skulle "bygge" en type1 motor ville jeg vælge at lade være med at bygge den om til fullflow. Det er sjældent at se en type1 motor der er slidt i stykker fordi den har kørt uden filter i 40 år. Derimod giver fullflow systemet problemer med slanger der ikke kan tåle at sidde i varmen fra udstødningen og den varme køleluft fra topstykkerne. Og filteret døjer med at holde til trykket direkte fra oliepumpen. Især ved koldstart.
Hvis jeg skulle lave en tunet type1 motor ville jeg bruge en vandboxer-blok som udgangspunkt. Den er på flere måder stærkere og er født med filter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.