Sælger min 2.5L (2533 cm3) Type 4 motor da jeg ikke længere har brug for den.
Motoren er bygget af alle de rigtige stumper og er lavet til at holde, den har indtil videre kørt ca. 2500 fejlfrie kilometer i min Type 1. Jeg har en rullefeltsmåling fra før motoren blev mappet ind hvor den gav 165 hk og 230 nm. Korrekt justeret giver den formodenligt ca. 180 HK. Motoren er på ingen måde hårdt pumpet, men bygget til at holde. Motoren er desuden bygget med MS3 programerbar insptøjtning og tænding, men kan også køres med karburator hvis det ønskes. Der er dele for ca. 90.000,- i alt.
Her er en unik mulighed for at få en stor og bundsolid type 4 motor til langt under prisen på stumperne alene. Den kan enten køres som den er med indsprøjtning eller du kan skrue et set karburatorer på og køre mere old school med 170-180 heste.
Af stumper han nævnes følgenge:
JE stempler 103 mm (10:1 kompression, 1,5 mm vendehøjde)
DPR modvægtet krumtap 76 mm
W type4 1800 motorblok
Kolbenschmidt hovedlejer
Web 86b knastaksel
2L Porsche 914 topstykker
Rustfrie ventiler (42mm/36mm)
Gene Berg dobbelt ventilfjedre
Tool steel løftere (Torsten Pieper)
Jenvey spjældhuse 40 mm
H-profil plejlstænger med ARP2000 bolte (AA performance)
Turbo Thomas 1 5/8" merge header i rustfritstål
Magnaflow phatboy potte, rustfritstål og keramisk coated
MegaSquirt 3 sekventiel indsprøjtning
AN fittings og slanger over alt
CSP upright conversion (type 4 in type 1)
BAS Ahnendorp olietermostat
4 x LS1 tændspoler
4 x 440 ml flow matched indsprøjtningsdyser
215 mm svinghjul
HD trykfod og kobling (Sachs)
3/8” Super HD alu stødstænger
Wideband lambdasonde (Innovation Motorsport, LC-1)
1.7L vippetøj med HD støtter of porsche 911 justerskruer
…og en masse andet.
Pris som komplet motor 65.000,-
Pris uden indsprøjtning 45.000,- (kræver karburator, strømfordeler og tændspole)
Skriv eller ring for flere detaljer.
Jacob - 20644620
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com