Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bobbel kører meget dårligt?

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

hejsa min bil kan næsten ikke trække og ryster meget. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt og søger derfor hjælp!?

motor opsætning:
1600cc dobbelt weber idf 40 og en 009 fordeler med elektronisk tænding (kan ikke huske fabrikat)

prøvet:
skiftet tændrør
skiftet tænd kabler
skiftet tænding (til original med vacum)
skiftet tænd spole
skiftet dyser
sat en ledning fra batteri direkte på tænd spole
renset karburatorerne og indstillet svømmer højden

ventilerne er stilt til 0,15mm, platinerne er stilt til 0,4mm og tændingen sat til 10 grader før top og tændrørs elektrode afstanden er sat til 0,5mm karburatorerne er synkroniseret.

motoren lyder rigtig når den står i tomgang og når man gasser op. Men lige så snart man kører har den igen kræfter og ryster meget. Jeg har prøvet alt vil jeg mene, men intet hjælper.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Karburator opsætning:
28mm venturier
f11 emulotinsrør
hoved dyse 115
tomgangs dysser 50

Kompression 10-11 bar

det føles som om noget er helt galt og det er bestemt ikke bare lidt finjustering. Motoren har kørt længe med denne opsætning

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Org. tændrørsafstand=0,7mm Tændrør SKAL være NGK. Hvis Bosch skal det være gl. fab. ikke dem man kan købe i dag f.eks. Mexico-Brasil-Spain-USSR-osv. osv. Det samme med tændspole. Har du målt dine tændledninger(selv om de er nye) 1000 ohm fra indv. i dæksel og ud til tændrør. 4-5 1000 ohm i rotor og ingen ohm i ledning til spole.godt du skiftede til org. fordeler en K..A 009 dur kun til 009kast .Det siger sig selv komplet fordedeler med ALT til under 1000kr.og så er der flere der har tjent på den,smid den VÆK. HUSK lige at kont for falsk luft omkring toppe/manifold og benzinpumpetryk( evt. tilstoppet filter.

Ellers 40257965

(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tændrørene er ngk bp7hs nu med 0.7 i elektrode afstand. De fire tænd kabler har imellem 1 og 3 kilo ohm i modstand. Tænd kablet til spolen har 1.3 kilo ohm modstand

(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Rotor 1 kilo ohm

(permalink) multen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Og nu er det ikke kobling eller koblingskabel og/eller gearkasse-ophæng der er defekt... Nu du siger motoren går godt og bilen ryster ved kørsel?

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Skift tændkabler og spolekabel som jeg skrev. Er de fra oo9 sæt så kyl dem ud,det samme med rotoren.Brug kabler uden modstand(kobberkabler)NKT f.eks.Køb tændhætter med 1000ohm (1k)

(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har haft en hvor aksel i fordeler var slidt,den kunnen rykkes lodret den kørte sku underligt
Bjørn

-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

tænd kablerne der sidder på lige nu er originale. Det eneste ved tændingen jeg ikke har prøvet og skifte er kablet fra fordeler til spole (det med 1,3k ohm i modstand). Når bilen holder stille går den fint i tomgang og tager gassen fint. Men bare det og skulle satte i gang kræver at man filer en del på koblingen med en del gas. I første gear går den dårligt i andet gear meget dårligere osv. Det er som om motoren har mistet 2/3 dele af kraften. Min tanke er bare at når bilen ryster når man kører må det være elektronisk da den nok ikke kører på alle cylindere?

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 8 years siden | | | |

er din benzin pumpe i orden ?

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja den virker fint

(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nu med video
http://youtu.be/-_0RzILLLi8

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tjæk.mebran i kaburator.+ dyser

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Membraner er intakt og dyserne er renset

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Måske dyserør er stoppet til.der skal komme en stråle ud

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

så yotube syntes den lyder mærkeligt sidder tændkablerne rigtigt? 1432

(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Haleluja! Så er fejlen fundet MEN http://youtu.be/SeAO7jcGGTA

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

ja.så er trykket så højt at svømmer bliver trykket ned og åbner.ik lige noget jeg har roet med.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Forkert svømmerhøjde, bukket svømmer, utæt svømmer, skidt i nåledyse. defekt nåledyse...
"7ér" tændrær er alt for kolde til en næsten std motor. 6ére er RIGELIGT.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har skrevet det før benzinpumpetryk Eller som Farmer skriver!!!!!!!!
Kan se dine tændkabler er forskellige. Gør nu som jeg skriver.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

den flød over med benzin. Jeg skiller og renser men intet hjalp. Nu har jeg så prøvet og vende nåle ventilen 180 grader, det hjalp! Så nu virker og køre bilen som den skal minus lidt små justering af karburatorerne. Så må jeg hellere få kastet min 009 fordeler og mine tændrør væk og få købt nogle nye tænd kabler. Hvad er holdningen til den elektroniske tænding? go eller no go? (hvis den da kan sættes i min gamle tænding). Jeg vil gerne sige tusind tak for hjælpen!!

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Brug den org. fordeler. Elektronisk tænding skal du købe luminetion. Fa. Lindemann tal
med Søren Lindemann 40130800 han ved alt og forhandler Luminetion.

John 40257965

(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nu kommer det jo lidt an på, hvilken fordeler han har, og hvilke karburatorer det er.
Lumention er absolut godt, men mindre kan gøre det.
Pertronix Ignitor er det bedste af plug in systemerne. Brug det sammen med en Pertronix 3 ohm spole. Så kommer du langt.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har brugt Luminetion siden 1967 og ALDRIG haft problemer, og så dyrt er det heller ikke.
Det kan lev til alle fordelere.


Reply

You must log in to post.