NEMESIS
Henv på 4093l4 fire otte
en brazil bliver aldrig fin - men det vidste du allerede jeg ville sige...
kan jo lige så godt købe den bay neden under - så ved folk da i det mindste der er en dårlig kopi ;-)
der kommer i de næste måneder til at blive et hav af danskerer der bliver taget
godt og grundigt ved røven - den første så vi på messen i fredericia...
125000 for en pilrådden dårlig kopi - auv den må gøre nas...
Os der roder med biler har jo tid efter anden fået tørret røven i et bilkøb, sådan er det , af skade blir man klog men sjældent rig.
Inden du sabler dem ned så check evt deres hjemmeside , og check deres layout af billeder, og se at prisen på bilen er leveret til en havn inkl told og moms betalt.
De sælger rigtig mange til Belgien og Holland, så mon ikk der er nogen af dem der får ny identitet og blir solgt som noget andet ??
jo helt sikkert - jeg har så ondt af dem der bliver snørret i den næste tid - det er så synd ....
Hvornår blir man "snørret" i din verden??
Hvis der er forskellige varianter af "snørret", så er man allerede ude på et skråplan. Snørret er snørret!
Hvis det er en Brasser bus man vil have, og man er tilfreds med prisen, er det jo fint. Bliver de solgt under dække af at være noget andet end de reelt er, er det en gråzone, hvor køber selv bærer en del af skylden for ikke at sætte sig ind i tingene. Skifter de identitet og bliver solgt som tysker busser med fuld dokumentation, så er det regulær og strafbar svindel... så lidt gradbøjning er der vel i "snørret" ;-)
Men sådan nogle uærlige, kriminelle typer findes der vel heldigvis ikke i vores lille andedam... eller også er jeg bare naiv og tror det bedste om folk B-)
Brazil busser kan køre og ligner jo til forveksling de tyske - men max pris på dem bør max være 25% af de tyske - også skal de enda være i ekstrem fin stand - men bevares,- de findes da - men de er sjældne...
alt over 25% er overpris...
Det med priser er ekstremt subjektivt, det gider jeg sådan set ikke forholde mig til... Den rigtige pris i en handel, er vel den hvor begge parter er tilfredse ;-)
Nu spørger jeg bare lige dumt... Begyndte produktionen af busser i Brasilien ikke først i 1967?? Eller med andre ord, alle busser som er produceret før 1967 er de ikke fra Tyskland??
Glemte lige at sige, jeg kun snakker om Splitbus/Type2 (T1) modellen...
der findes også enkelte busser der er produceret i brazil før 67 - de fleste af dem er dog overvejende lavet i tysk stål - med få undtagelser.. selv i brazil koster de dog tæt på det samme som de tyske koster internationalt efter sigende..
det er kvaliteten af stålet der er et stort problem og udførselsen af det, samt tykkelsen skulle også være ringerer (har jeg dog ikke selv målt efter)..
der er også brazilbusser med anden identitet i dk - som har tyske papirer..
men spørg gerne direkte vist i er i tvivl, jeg hjælper gerne vist jeg kan...
man skal dog ikke vide ret meget for ikke at være i tvivl...
Hvis du følger linket til kombibrazil i starten af tråden, så er der både en 65' og en 61' til salg.
Fx denne her https://www.facebook.com/kombibrazil/photos/pcb.1812897662265282/1812896558932059/?type=3&theater
Der er hvert fald en masse made in Brazil dele på, men om stålet er det ene eller andet ???
R.
R.
You must log in to post.