Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  TIP: 71' Earlybay på thesamba.com

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jan_Toft Member
Skrev for 8 years siden | | | |

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1999884

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-24644.htm]
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Fed bus og fin årgang med org skivebremser foran.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Jan_Toft Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Præcis Ronni.
Ja, det er jo lige ved at man skulle gøre det igen og så sælge den anden for at opgradere på bremse siden.
Men alligevel så ved vi jo hvad vi har Ronni.

Jan

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-24644.htm]
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Der er flere fede til i den bus: Ingen buler, org og pænt betræk og gardiner.
Og ikke mindst bordplader og kanter :-)
Men jeg kan ikke se 'the stool'

Jeg synes personligt 68'eren er mere spøjs med alle sine 'one year only' detaljer.

Jeg har bare sat latebay skivebremser på droppede skivebremsespindler.
Motormæssigt er der jo ikke meget forskel på early early og late early..havde nok ikke kunnet leve med 3 ribs gearkasse og 50 hk ret lang tid:-)

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

er der ikke Herbie farve (L90D) ?
Jan du skal jo 'bare' sætte CSP skiver på din 69' :-) det har jeg valgt til min 69' så jeg kan køre med de gamle fælge

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg tror det er pearl white L87D

Ja, CSP sættet er smartere end org, da man beholder boltmønster.
Men org kostede kun 1/3 del af CSP sættet (det har jeg på min splitbus)

Man kan også vælge at bygge bagenden om til 5*112.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Jan_Toft Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja KEW der var en mulighed og det er nok også bare et spørgsmål om tid før der kommer et sæt på men allerførst leder jeg pt efter en større motor gerne en 1776 eller højest på ønskesedlen en 1835, så kære kære Julemand.....
God Vweekend derude

Jan

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-24644.htm]
(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er tromlebremser virkelig så elendige? Min 70'er har jo tromle.. den bremser vel okay... men de kan vel hurtig blive varme og have minus effekt ? Tænker hvis man rammer noget bakket landskab sydpå?

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg var engang i Sydengland med min splitbus, og kørte for hurtigt ned af et bjerg i Exmoor National park. Der gav mine tromlebremser op, og jeg måtte køre ind i nogle sække med byggeaffald..skulle selvfølgelig have motorbremset mere.
Men faktum er at det er ikke altid du bremser som planlagt (fx pludselig kø på motorvejen)og der er skivebremser uovertrufne.

Burde være lovkrav på alle veteranbiler!

Man kan montere bremsekraftforstærker på tromlebremser, det kan hjælpe meget.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

ja som Ronnie skriver kan vi jo ikke altid regne med at der er plads til at have længer bremselængde
jeg har selv haft hjerte banken efter ned bremsning på motorvej
jeg har valg at bygge om til CSP skiver og bremse forstærker ( et noget støre job en jeg havde regnet med...)
men hust at den bremser ikke bedre med bremseforstærker - du ændre jo ikke bremser med kun pedal tryk så den bliver letter at trykke på

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er meget nemmere at justere bremsetrykket med en forstærker på. Uden forstærker er der kun en indstilling under en nødbremsning, og det er at trykke så hårdt man overhovedet kan med højre fod. Med forstærker kan man bedre justere bremsekraften man overfører til vejen, og det føles meget mere sikkert at køre med synes jeg.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja så fik jeg jo bekraftiget at det er lige så ringe som jeg frygtede ..
men kan det virkelig passe at det csp kit skal koste over 9k dk kr??
Det gør næsten ondt på mig..
tusinde tak for jeres svar .. vi skal ud i Europa på camping , så selvfølgelig skal der ikke stilles spørgsmål ved sikkerheden . Men alligevel, det er næsten det samme jeg betalte i afgift på lortet :-D

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Du kan vel bare montere latebay undervogn?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så bliver jeg lidt pylret, Rasser .. Vil helst ikke have det bolt mønster på min earlybay

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja, 9k passer meget godt.
Jeg fik 10% rabat, da jeg tog forbi butikken..man kan altid spørge.

Nu kan du jo sagtens trille af sted kun med tromlebremser, jeg har været i mange lande med min splitbus, også før den fik opgraderet bremser.
Så må du bare holde ekstra god afstand:-)
Men får du først skivebremser på, så har du ikke lyst til tromlebremser mere.

Du kan også gøre som mig, monter latebay bremser foran, og enten org bayhjul eller som jeg gør adapterplade 5*112 - 5*205 og så 15" pladefælge. Jeg kører så med 15" fælge bagi.

Uanset hvad koster det knaster, hvis du vil opgradere :-)

Skulle jeg sammenligne med afgiften..fik jeg aldrig brugt en krone.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja forfængelighed koster

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja forfængelighed koster...Jeg har valgt CSP bremser af den grund
Mine tanker i forhold til late setup var at jeg ville køre med de gamle fælge og ikke have adapter eller større sporvidde plus at jeg jo har mine guldklumper med.. så der skal ikke spares på sikkerheden
Og så ser CSP også ud til at være kvalitet men ny teknologi i calibre frem for VW fra 1972
Ang pris er der muligheder format få en god rabat

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Min tanke var præcis som Ronnie beskriver: latebay bremser foran, og så med 5x112->5x205 adaptere. Nævnte det vare fordi det nok er både den nemmeste og billigste løsning.
Husk CSP sælger både et kit med ventilerede skiver, og et kit med skiver uden ventilering. Jeg tror ikke der er den store fordel ved de ikke ventilerede CSP, fremfor alm. latebay skiver. De har vel nogenlunde samme skive diameter og overfladeareal?

Hvordan er det nu tommelfingerreglen er? Er det ikke noget med at samme størrelse tromle og skive, så har skiven en 40% fordel pga. større overfladeareal. Så bedre bremseevne, og længere "elastik" før de begynder at fade.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 8 years siden | | | |

.... byggede min earlybay 69'er om med komplet Latebay undervogn for mere end 10 år siden... kører fortsat ubeklageligt :-)

Henrik

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Yes, Henriks bus har vist også bremsekraftforstærker..husker den bremser smooth...

Hvis man vil køre med CSP sættet og org 14" fælge, skal man købe med lille diameter (Ø 262 mm)
Man kan godt køre med CSP sæt med Ø 282 på org 15" Sprinstars.

Jeg var selv lidt loren ved adapterplade, men det har virket fint.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 8 years siden | | | |

yes... med bremsekraftforstærker og droppede spindler!!

(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tusinde tak for jeres svar, som vedrørte mine spørgsmål og yderliggående :)

Jeg starter sæsonen ud på standard tromler.. Og ser hvordan det fungerer for mig.

Ellers må jeg investere i et sæt CSP. Og en bremsekraftforstærker.

igen, Takker :)

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) Siguras Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Er der nogen herinde der har kontakter til at få sådan en fin bus hjem ?
Mvh Sigurd

(permalink) Siguras Member
Skrev for 7 years siden | | | |


Reply »

You must log in to post.