Jeg har stille og roligt taget hul på mit vinter projekt, nemlig og få lavet en oxyboxer ud af en 2.1 DJ wbx motor, til det har jeg lidt spørgsmål.
Blokken er rengjort og klar til bearbejdning, og jeg er klar til og betille dele.
Motoren bliver en 2109, 94x76mm så jeg skal have lavet boltmønsteret til topstykkerne om fra wbx til type1.
Hvor store plejer man og lave de nye casesavers og hvor meget flytter man dem ind(offset)? (Jeg kan finde lige fra M14 til M18 og 3mm offset til de nye M8 topstykkebolte).
Hvilke stødstangsrør bruger man?
Kan et 200mm svinghjul fra en type 4 bruges, hvis det får monteret et nåleleje.?
Hvilket remhjul bruger man, et type 1 der drejes ned?
Jeg håber på 150-170 hk, bilen vil kun blive brugt på gaden, så en vis kørbarhed ønskes.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget det skal til for at opnå dette.
En mulighed:
De nye Los Panshitos topstykker fra CB cnc bearbejdet, med en Fk8 knast og ~9,5 i kompression, 44mm Hpmx kaburatorer, Magnaspark ll ready-too-run tænding,1-5/8 sidewinder udstødning.
Eller: Panshitos, FK10 ~10 kompr., 44 Hpmx, 1-5/8 .
Eller skal jeg op i et sæt Mini Wedge toppe, Ida, knast? Udstødning?
Er naturligvis åben for andre forslag der kan give den ønskede effekt og bare en anelse brugbarhed på gaden.
På forhånd tak og der kommer helt sikkert flere spørgsmål som projektet skrider frem.
(jeg skal gerne forsøge og opdatere med billeder hvis det lader sig gøre).