Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 motor i Buggy

Tags:

(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej

Jeg har købt en T4 motor og har tænkt mig at den skal erstatte den nuværende T1 motor i min Buggy.

Er der nogle der har nogen erfaring med montering af en sådan motor i en Buggy?
Skal den bare hænge i gearkassen eller findes der et beslag/ophæng som skal bruges?

På forhånd tak.

Hilsen Mikkel

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

ville bygge den om med type1 køling , også selvom det er en buggy - hvilken type4 er det...

nogen af dem er lidt bøvlet...

du kan forstærke gearophæng væsentligt... så det burde kunne holde.

du skal også lige lave svinghjul om..så det passer på type1...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har selv lavet en Type 4 W.1700 411E motor om til min buggy.
Motoren kan sagtens hænge på gearkassen, men motoren bliver meget synlig i en buggy, og den bliver flottest hvis du laver den om til upright køling.

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det er en 2000 CJ fra en bus

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

ja den er træls at lave om fordi der skal fræses i blokken og benzinpumpen sidder træls - og effekten er ikke ret høj - en 1700 eller 1800 type4 er nemmerer og mere harmonisk..

men har du købt er det for sent at vælge om.. men den er noget mere bøvlet at bygge om..

men skal den skilles ad og renoveres alligevel går det jo nok..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Den røde buggy har jeg bygget tilbage i '08, incl motor 2,0 rullet til 93hk, godkendt med 70hk og skrevet i papirene (registreringatesten).
Samme type4 motor som du har fået fat i, Mikkel.
http://vwnettet.dk/topic/147075

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 7 years siden | | | |

En CJ'er skal ikke fræses, det er kun CU'eren der har "lukket" top.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvordan har du monteret den Karsten?

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 7 years siden | | | |

210mm svinghjul med leje, så skal den bare skubbes i.
En CJ'er født med 228mm svinghjul, så hvis det er den originale, skal du have fundet et nyt. 200/210/215mm kan bruges. 228mm fylder for meget og det er set før at gearkasser er blevet slebet i smadder for at få plads.
Den originale mekaniske benzinpumpe skal afmonteres og blændes af. Brug en elektrisk pumpe istedet.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tusind tak for hjælpen


Reply

You must log in to post.