Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
10:04 Martin madsen77: Køleblik 1200
09:53 Frank_Andersen: Ballo17. Stil spørgsmålet i tekniske spørgsmål
09:43 ballo17: Motor AR106556 og F 0470265 ved I hvad det er for nogen motor
19:14 vwpower: Motor
10:24 ploug: testing.... 1.....2.......
23:03 1-0654961: fvee: Det virker upåklageligt - selvom jeg var sent oppe aftenen før.... ;-)
21:42 fvee: Stell no. Så er det i seng, du skal lave bremser i morgen.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Turbo tryk på en org karb?

Tags:
No tags yet.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

https://youtu.be/H-8TUF2ByQk

Hvordan kan det lade sig gøre?

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Det er et langt stykke hen ad vejen bare at gøre det

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Vil trykket ikke fylde svømmerhusset med luft? Er der bare og sætte en hisig benzin på? Til at modstå det tryk?

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Man kan vel klare sig ved at køre ladetryk på benzinpumpen også. Og så sørge for at svømmeren kan klare lidt overtryk uden at blive flad. Karman Martin herinde har da lavet det bare med kompressor. Men problemerne er vel stort set de samme. Så længe man ikke tror det er bare lige at lade med en bar. Så kan man vel begrænse sig til en halv bar.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Ville prøve med en TDI turbo da den levere trykket ved de lave rpm, men så er det jo bare og komme igang.

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Tænk på frit afløb for smøreolien fra turboen. Den skal være over olien i bundkaret.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kew Member
Skrev for 1 year siden | | | |

nu kan jeg ikke huske hvilken bil der kørete med turbo på en karburator som var i en kasse som turbo trykket i, så trykket var det samme ude som inde i karburator, måske det var en mulighed ?

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Activa Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Man kan evt bruge en Renault 5 turbo karburator, den bliver tit brugt til turbo konverteringer på gamle PSA TU motorer. Men ellers som kew skriver at bygge en kasse om karburatoren så det hele er under tryk.

-------------------------------------------
67' 1300
Eastcoast Oildrippers
Mark 51248017 Parkvej1@hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Har rodet med reno5 karb før, men det setup blev solgt for længe siden, det var mere det med jeg har set flere film hvor de trykker igennem en org karb, ville lave en lille oliesump i alu eller rustfri som olien ku løbe ned i. Har hørt om det med kassen før, der ser måske bare lidt bøvet ud hvis det er mulig det andet.

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Det dur ikke at lave en ekstra sump. Olien skal have frit løb og en god stor slange. Der kommer meget og det skal væk ellers trænger det ind i turboen. Bedste bud er nok højre ventildæksel og så lave krumtaphusudluftningen rigtigt

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Jeg har Renault 5 karburatorer på lager. 2 stk..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Sumpen var ligeså meget for den ku ha lidt mere olie, jeg tænker og prøve mig lidt frem (low budget) og så om jeg ku få det til at virke, tænker en standart 1300 eller 1600 ccm. Og så bare en TDI turbo, (jeg er ikke ude efter 500hk....endnu) jeg er bare intressert i at få det til at virke, om det så kun gir 12hk Extra...
Krumtap udluftning, der skal vel være vacum? Eller er det noget jeg har fået forkert i halsen?

Er det en tryk karburator?

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) virring Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Følger
Lige med
Her

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg

Reply

You must log in to post.