Hvordan kan det lade sig gøre?
Hvordan kan det lade sig gøre?
Det er et langt stykke hen ad vejen bare at gøre det
Vil trykket ikke fylde svømmerhusset med luft? Er der bare og sætte en hisig benzin på? Til at modstå det tryk?
Man kan vel klare sig ved at køre ladetryk på benzinpumpen også. Og så sørge for at svømmeren kan klare lidt overtryk uden at blive flad. Karman Martin herinde har da lavet det bare med kompressor. Men problemerne er vel stort set de samme. Så længe man ikke tror det er bare lige at lade med en bar. Så kan man vel begrænse sig til en halv bar.
Ville prøve med en TDI turbo da den levere trykket ved de lave rpm, men så er det jo bare og komme igang.
Tænk på frit afløb for smøreolien fra turboen. Den skal være over olien i bundkaret.
nu kan jeg ikke huske hvilken bil der kørete med turbo på en karburator som var i en kasse som turbo trykket i, så trykket var det samme ude som inde i karburator, måske det var en mulighed ?
Man kan evt bruge en Renault 5 turbo karburator, den bliver tit brugt til turbo konverteringer på gamle PSA TU motorer. Men ellers som kew skriver at bygge en kasse om karburatoren så det hele er under tryk.
Har rodet med reno5 karb før, men det setup blev solgt for længe siden, det var mere det med jeg har set flere film hvor de trykker igennem en org karb, ville lave en lille oliesump i alu eller rustfri som olien ku løbe ned i. Har hørt om det med kassen før, der ser måske bare lidt bøvet ud hvis det er mulig det andet.
Det dur ikke at lave en ekstra sump. Olien skal have frit løb og en god stor slange. Der kommer meget og det skal væk ellers trænger det ind i turboen. Bedste bud er nok højre ventildæksel og så lave krumtaphusudluftningen rigtigt
Jeg har Renault 5 karburatorer på lager. 2 stk..
Sumpen var ligeså meget for den ku ha lidt mere olie, jeg tænker og prøve mig lidt frem (low budget) og så om jeg ku få det til at virke, tænker en standart 1300 eller 1600 ccm. Og så bare en TDI turbo, (jeg er ikke ude efter 500hk....endnu) jeg er bare intressert i at få det til at virke, om det så kun gir 12hk Extra...
Krumtap udluftning, der skal vel være vacum? Eller er det noget jeg har fået forkert i halsen?
Er det en tryk karburator?
Følger
Lige med
Her
You must log in to post.