Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nye veterankøretøjs regler.

Tags:

(permalink) veteranen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Nye regler om veteran køretøjer . Se Motorhistorisk Samråd nyhedsbrev.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det har jeg skrevet!!!!!!!!!!!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvilken nyhed tænkes der på?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) veteranen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Intet speciel Frank , og John ja ja ,men der er nok nogen som kan bruge det. Den bedste. er nok den med at finde ud af om vi stadig har salt på vejene.

April!
Måneden der lover alt, men ikke altid holder det. Allerede nu er vi 14 dage henne i køresæsonen, men det er nok de færreste, der endnu har fået den 2-hjulede, 3-hjulede eller 4-hjulede for ikke at tale om lastbilerne ud at køre. Hver morgen ser jeg voksne mænd gå hen til vores lokale rutebil, slikke på forlygterne, og se enten bedrøvet - eller euforisk glad.

Så en morgen tog jeg mod til mig og spurgte en, hvorfor han gjorde det? (Jeg havde en tanke, som gik i retning af at han havde brændt sig på morgenkaffen, og skulle svale tungen). Men løsningen lå i en helt anden retning. Det viste sig nemlig, at dem, der slikkede på forlygten ville smage, om der ikke længere var salt på vejene, og om det dermed var sikkert at køre ud med sit smukke, gamle køretøj. Og hvad var bedre end at teste et sted, som havde været ude på ruten? Det undrer mig i øvrigt, at man endnu ikke har opfundet en app, som kan fortælle det!

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

nye regler om salt.nej nu stopper i

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

hihi. Det er regler ang. syn-ombygninger-afgift og orginalitet ved veteranforsikring. Spørg det forsikringsselskab. Har hørt om en E type som mistede dækningen p.g. af ombygning og selv måtte udrede egen og modparten skader Ca. 1/4 million.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvis ret skal være ret, så har det vel ikke noget med afgift eller forsikring at gøre?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jo læs

(permalink) Rasser Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg synes jeg har læst lidt på det. Kan du ikke lige spore mig lidt på vej?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det bedste er skuda at man vil holde op med at syne biler og så indkalde kørekortindehavere til køreprøver i stedet for. Det vil også hjælpe mere på trafiksikkerheden end syn. Det er ikke bilernes skyld folk kører galt

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja det er super.
Iøvrigt smart at de har indført konstant fjernlys krav, hvis man ikke lige har haft tid/råd til at få lavet bremser i tide. Så ved den forankørende at han lige skal bremse forsigtigt an, og generelt holde sig løbende orienteret i bakspejlet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 7 years siden | | | |

"hihi. Det er regler ang. syn-ombygninger-afgift og orginalitet ved veteranforsikring. Spørg det forsikringsselskab. Har hørt om en E type som mistede dækningen p.g. af ombygning og selv måtte udrede egen og modparten skader Ca. 1/4 million.

Sådan er det vel når man er nærig og vælger den billigst forsikring, folk tænker sig generalt ikk om, bare det er billigt, så er det godt.... Lige indtil det går galt

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Sådan er det med de fleste forsikringer de er ok lige indtil du for brug for den SÅ!!
Folk laver en bil får den Veteranforsikret/ med FOTO ,8års syn og SÅ ,bliver den ombygget uden nyt syn og besked til forsikringen. Så er det at det går galt og man selv hænger på regningen.

(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja, med mindre man vælger at bruge Aros forsikring

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) Rasser Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Kan vi ikke blive enige om at det er regelsættet/synsvejledningen eller hvad vi nu skal kalde det fra færdselsstyrelsen, som er kommet i en ny opdateret udgave?
Der er bla. nogle forbedringer på området for syn af træk på veteranbiler, og sådan helt generelt er der åbnet en lille smule mere op for at få godkendt konstruktive ændringer, bla. godkendelse af større og bedre bremser ved at gå ud fra bremsernes størrelse og om det er noget der tidligere er påvist at kunne fungere godt på masser af andre køretøjer i forvejen. Uden at bilen nødvendigvis skal køretestes, som det tidligere var tilfældet. Derfor bliver det nu lettere bla. at få det godkendt. En sidegevinst dertil, er så at der tillades større effektforøgelse når bremserne forbedres. Dette er bare et eksempel på en af ændringerne i regelsættet.
Men det har altså intet at gøre med hverken afgift eller forsikring. Det er henholdsvis SKAT eller forsikringsselskaberne der tager sig af den del.

Kan vi ikke blive enige så vidt?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Joda, men forsikringen skal vide det. Med h,t, afgift så er den dyre når bilen er ældre end 35år.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Selvfølgelig skal man have styr på sin forsikring, men der er ikke sket nogle ændringer her. Sådan har det altid været.

Det med afgiften er desværre ikke korrekt.
Veteran afgift tager afsæt i bilens nypris!
Almindelig behandlet afgift tager afsæt i bilens handelspris!

Tag nu en Porsche 928 som eksempel....
De er lige ved at overgå til at kunne gå ind som veteranbiler nu.
Da den var ny kostede den jo en sprællemand sådan en bil. Så hvis du vil betale den fri som veteran, så tager de udgangspunkt i bilens nypris (og så de 40% osv. osv.).
Men betaler man afgift inden den overgår til veteran, så er det bilens handelspris man udregner fra, og en Porsche 928 koster ikke ret meget nu, i forhold til som ny, så selv om man får veteranafgifts rabatten, så er den stadig dyrere at betale fri som veteran pga. den høje nypris, og den "lave" handelspris lige nu og her.

MEN, tager du nu en 911 fra samme årgang, så vil afgiften som veteran være lavere end hvis du betalte den fri inden den blev veteran. Dette skyldes de høje handelspriser på 911.

Så du kan ikke skære alt over en kam på denne måde. Det afhænger fuldstændig af den popularitet (handelsværdi) køretøjet har, i det øjeblik man står med en bil der er få år fra at kunne rulle over på veteranafgift.
Så må man gøre op med sig selv om man ønsker at afgiftsbehandle køretøjet nu, og få det beregnet ud fra den handelspris der er på markedet nu og her. Eller om man vælger at vente et par år, indtil køretøjet er over 35år gammelt, og man så kan få det beregnet ud fra nyprisen på køretøjet (+ de afgiftslempede krav for veterankøretøjer).
Med den måde systemet er på nu, så vil du aldrig kunne lave et facit på den måde du gør der. Desværre.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) HNC Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg ser nu heller ikke dette som betydeligt ændrede regler for veteran biler. Udover de præciseringer færdselsstyrelsen har lavet i den nye version af detailfiorskrifterne og enkelte læmpelser.

Men desværre må det endnu engang konstateres, at forsikringsselskaberne skrider fra regeringen. Det er jo rystende læsning at der er forskel på det der skrives på hjemmesiden og så de faktiske betingelser. Ingen kan længere vide sig sikker, og langt de fleste af os kører rundt med en hamrende falsk tryghed. Går man i detaljen, er der ingen, eller i hvert fald meget få, veteranbiler der er 100% originale. Gad godt se et samlet overblik over ballancen i markedet for veteranforsikringer - har stærkt på fornemmelsen at det er rimeligt lukrativt, bare ikke for kunderne...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) TLS Member
Skrev for 7 years siden | | | |

DET ER JO 1 APRIL I DAG

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

???


Reply

You must log in to post.