Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørsmål til csp full flow adabter

Tags:
No tags yet.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

overvejer csp,s full flow på 1776ccm.de har en adabter der skrues i olieventil så blokken ikke skal bores.de skriver at oliekøleren skal blokkes a.hvorfor nu lige det.??.hullet i adabter er 10mm.tænker at der skal filter og køler på

https://www.csp-shop.de/shop/images/products/media/technik/pdf/deeng/22198.pdf

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Fordi du fjerner ventilen til oliekøleren. Hvis ikke den blokeres, har du fuld køling hele tiden. -også når motoren er iskold.

Mvh Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Lad være. Montering af filter giver andre problemer. Slid pga. forurening har ikke være noget problem på en VW.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Frank A.vil gerne have noget exstre køling.har læst en del om slanger der ikke kan holde pga varme men vil lave 15mm hydravlikrør fra pumpe og tilbage til motoren.jeg har en fin mercedes køler liggene .var det muligt at kun sætte køleren på med en termostat så.eller hvordan

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Feks http://www.bssp.dk/ptfe_slanger.php eller http://www.slangespecialisten.dk/ eller http://www.dunlophiflex.dk/
Glem alt om stive slanger (rør) diverse AN, Aeroquip og hvad det ellers hedder, det får du kun bøvl af.
Buy once cry once.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

fandt lige ud a at hydravlikslange kun kan tåle 100 grader.dem haved jeg ellers adgang til på mit ex job øv.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja gummislange. Uanset hvor meget armering der er i, kan kun tåle 100 grader. Derfor kan det ikke bruges på en luftkølet til at sidde ude ved udstødningen og den varme køleluft.
Men kommer du væk fra motoren, foran motoren, kan det sagtens bruges

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

det er lidt svært .csp skriver at filter og full flow er godt .....hvis jeg dropper full flow og bruger denne her med termostat der hvor køler sidder ..der er ingen navn i .der er gennemgang i alle når den er kold ?.ps det er 1776 med 8:3 i kompration 1,2 vendehøjde og standartknast.AT gearkasse i jagtvogn og måske lille campingvogn efter .så exstre køling skal der nok

img_20170424_212200_resized_20170424_093005158.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Fullflow er opstået med et ønske om at filtrere olien. Det giver så nogen udfordringer i form at at slangerne skal tåle varmen fra udstødningen og køleluften. Samtidig med at slanger og filter skal kunne holde til et voldsomt højt tryk ved koldstart.
Det med trykket skulle man jo kunne komme ud af med et oliepumpe dæksel med en ventil. Farmer ved nok hvad erfaringerne er med det.
Tyskerne bruger termostater der er åbne når olien er kold som så lukker for passagen når den bliver varm. Når olien er kold yder oliekøleren så meget modstand at olien ikke cirkulerer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Find nu på en god løsning Poul, så jeg kan kopiere den til min 1776 :-)

Hvad med at lave fullflow på traditionel vis; altså bore og lave gevind ved siden af remhjul(det kan vel laves efter motor er samlet, hvis man er omhyggelig med at fjerne spåner) og så føre slange til filter, oliekøler og tilbage (som på tegning).

Og for ikke at køre for kold fra starten, så kan en termostat vel indsættes.

R.

fullflow.jpg
termostat1.jpg
termostat2.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg er selv ved at skifte min oliekøler på min Westy med type4 og min nye kølers gevind passer til AN10. Og her er jeg i tvivl om jeg skal vælge AN løsning (billede 1) eller AN med Push On (billede 2)

Slanger går fra Sandwich adapter til ekstern oliekøler.
Min eksisterende slange er yderdiamter 21,5 mm, det samme som AN slanges yderdiameter(iflg webside) ..kan man så bare bruge den gamle ved løsning på billede 1

Det er åbenbart ikke muligt at få en hun AN10 90 grader med en almindelige studs til slange, så man kan spænde med spændbånd..det er måske for usikkert?.

Det er her jeg kigger: https://autoslanger.dk/
R.

an_fitting1.jpg
an_fitting2.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

ja .jeg er lige i tænkebox da an slanger og andre slanger ikke kan holde til mere end 100 grader.det vil sige at retur fra filteret SKAL VÆRE HYDRAVLIKRØR.man resikerer jo gummi stumper i motoren ellers fra slangen.det smuldre vel....

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

De her AN Push on slanger kan da holde til 300 grader
https://autoslanger.dk/an-slanger-til-oile-503/an-10-push-on-for-olie-koelervaeske-vakuum-p1563
Men det ville da være flot med rør i rustfri :-)

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

jeg tør ikke bore i blokken nu hvor den er samlet.stumperne fra csp er købt så hvis det skal på bliver det med adabteren.dækslet er med sikkerhedsventil på 3bar filteret hedder mann 940/1

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.