Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Pertronix Flamethrower 009 fordeler

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej VW'er,

Nogle der har leget med denne type 009 fordeler før? Kan den måle sig med bosch's?

http://pertronix.com/prod/ig/flame/dist/type1.aspx

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

JA dur ikke,det giver kun problemer

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

AJ, hold nu op. Pertronix og til dels Accuvance er sku ok, osse set i forhold til en gammel tysk. En gammel tysk skal jo osse tilpasses i tændingsavancering og kurve, hvis det skal du til noget.
Men klart, hvis man mener, at Lumenition tænding er det eneste der dur, så må man jo betale 4500 for det samme som man kan få for ca. 1500. Den eneste fordel Lumention har er, at den kan tåle at blive kortsluttet. Det kan Pertronixén ikke.

Lad dog være med at købe IIIéren. Den har de samme issues som 123 fordeleren har (minus USBéren. den er noget bedre)

Men det kommer jo i sidste ende an på, hvad man ønsker, og hvilket temperament man (motoren) har.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Kina 009!! Har set nogle hvor der ikke var 90grader mellem alle knaster og knasterne var ikke lige høje. Det kan JEG ikke bruge til noget til noget.En org. VW kan laves.

John.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det har jeg da osse. Men du kan/bør ikke sammenligne en 2. sorteringsfordeler fra JP eller Paruzzi med en Pertronix.
Du ka´lissågodt lære det, der er faktisk Kanøjser produkter der er ganske OK ;-) og så er der selvfølgelig den kvalitet vi kender alt for godt.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej igen alle sammen,

Hvilken tænding ville i så foreslå mig at købe? Og hvor mange grader skal den stilles?

Lille kort info:
En 2054cc:
1914cc cylinder med stempler (Vendehøjde 1mm før top)
74mm kontravægtet krumtap
Kompressionsforhold 1:9,5
Topstykker med 37,5mm og 42mm
W120 knast
44mm IDF'er
1 5/8 tarmslyng med 2'' afgang og gennemstrømspotte.
Kennedy Stage 2 trykplade med Cushion grip koblingsdisk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Billigt, som virker ok, - Pertronixén
OK, but not my cuppa tea, 123 usb
Noget af det bedste for rimelige penge. Magnaspark Digital. Og hvis den er for "fancy" så en alm Magnaspark. Men med de toppe, på de kubik, tror jeg du vil blive RIGTIG glad for digitalén i længden.

T
PS. Faktisk vil jeg anbefale dig at lægge den knast på hylden til en anden go´gang (Eller sælge den til en som kan gøre bedre brug af den.) og så købe en Web 109/110. Den virker rigtig godt sammen med den ventilkombination.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har selv overvejet magnaspark meget men blev frarådet det! Men hvordan og hvorledes skal den normale magnaspark så stilles? Fordi har kunne snuse mig frem til jeg skal op på 3500 omdrejninger, og så 30-32 grader før TDC. Men hvad så med de fjedre og bøsninger inden i hvad for nogle skal det så være og hvordan fungere det egentlig med dem? For syntes det en spændende tænding og håbede netop på den ville give lidt bedre tænding end pertronixen!

Sådan en web knast du hentyder til, hvilket punkter er den bedre end engle knastakslen?

Tak på forhånd :-)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Der er ingen umiddelbare guidelines ud over dem Cb selv sender med. Med fjedre og avancering prøver man sig frem, som altid. der er ikke to motorer der er ens, - eller det er der måske nok, men man kan ikke nødvendigvis bruge den samme opsætning i en, og så den næste, og så den næste, som mange fejlagtigt tror.

"hvilket punkter er den bedre end engle knastakslen?" - Nærmest over det hele.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Så du mener at magnasparken vil være en god tænding til min motor? Men det mere forståelsen jeg gerne vil have på plads? Jeg er så langt med at den skal stå 30-32 grader før TDC ved 3500 omdrejninger! Men hvad med fjedrene og bøsningerne? Hvad skal de bruges til? Og hvordan ved jeg hvilke jeg skal bruge?

Spørger blot for at få en forståelse for det!

Okay så de vil give motoren bedre omdrejningsmoment eller hvordan?

Tak på forhånd Torben!

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

"Så du mener at magnasparken vil være en god tænding til min motor?"
- Ja.
Men det mere forståelsen jeg gerne vil have på plads? Jeg er så langt med at den skal stå 30-32 grader før TDC ved 3500 omdrejninger!
- Hvem sir det??? det kommer da fuldstændindig an på hvad DIN motor vil have.
Men hvad med fjedrene og bøsningerne? Hvad skal de bruges til? Og hvordan ved jeg hvilke jeg skal bruge?
- Som jeg skrev tidligere. Du må prøve dig frem og se hvad DIN motor vil have.
- Hvis du vil have en facitliste, så køb en Pertronix "009" Den virker rimeligt i de fleste tilfælde.

- Web 109/110 giver mere moment, flere hk og larmer mindre. du kan selvfølgelig osse "nøjes" med en 110/163 hvis du foretrækker mere bundtræksmoment fremfor omdr. men det forventer jeg ikke når du snakker W120.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det var CB performance der skrev til mig den skulle stilles det antal grader og så skulle jeg arbejde mig derfra?

Ja det kommer an på hvad min motor vil have, men de bøsninger er det hvor mange grader den skal fortænde og så fjedrene, er hvordan den skal tænde eller hvordan? Det det jeg mangler forståelsen for. Ikke en facitliste men hvordan jeg snuser mig frem til "min" facitliste for netop min motor?

Okay lyder som sød musik, men skal jeg så have fat i nogle web løftere også?

Tak på forhånd!

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ikke nødvendigvis.
Scat racing eller CB lightweight virker lissågodt.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Men kan du ikke prøve og komme med en forklaring på hvordan man snuser sig frem til hvilke bøs og fjedre jeg skal have i så jeg ved hvordan jeg arbejder mig frem til ''mit'' facit til netop min motor?

Hvad skulle sådan en Web 109 knast samt løftere koste gennem dig? ud over hvis du selvfølgelig er interesseret i at bytte med en engle 120 samt engle løftere ;-) men går jeg ikke ud fra :D

Tak på forhånd!

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Af hvad jeg kan læse her, så bestemmer fjedrene hvor meget kurven skal advancere og bøsningerne bestemmer hvornår den skal stoppe. men hvordan finder jeg ud af hvordan min kurve skal advancere?

Og hvordan finder jeg ud af hvad min Initial timing skal være? er det mellem 7-10 grader eller er der nogle forholdsregler?

Hvad ville være en god start?

Link:
http://cbperformance.net/pdf/MagnasparkIIDistributorInstructionSheet.pdf


Reply

You must log in to post.