Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med ventilstyr i nye EMPI topstykker.

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg lægger lige en føler ud her:

Vel vidende at kineserne for det meste laver tingene dårligst muligt, er jeg alligevel faldet i, og har brugt et sæt af deres nye 041/044-klon topstykker, med 40/35,5mm rustfri ventiler, dobbeltfjedre og crommoly fjederbrikker mm.

Mest fordi de i nyere tid virker til at have oppet sig på kvaliteten. Støbningen er flot, og ikke længere fra Autolinea. Alle fræsninger er snorlige, og det hele virker gedigent..

Nu til min udfordring - motoren begyndte efter nogen tid, måske små 100 km, at gå på 3 cylindre, og det viser sig at en af udstødningsventilerne ikke lukker helt. Det virker til at den binder i styret. Jeg kan vippe i fjederbrikken med en skruetrækker, og så lukker den med et knald. Så fjedrene prøver alt hvad de kan. Men drejer jeg motoren så ventilen åbnes, vil den ikke lukke igen.

Jeg er godt klar over hvordan jeg løser det, men vil blot høre om nogen har haft samme problem? Det er da en spøjs fejl, synes jeg - især fordi det ikke er opstået fra starten.

Det er iøvrigt disse det handler om: http://shop.kaddieshack.com/EMPI-NEW-CASTINGS-Performance-Cylinder-Head-EMPI-Head.htm

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Altså Anders!! lærer du det aldrig. mont. nye styr og lav en større tolerance,rustfri ventiler
udviger sig mere, især med den dårlige benzin( dårlig smøring) man køber i dag ( og de tager enda penge for det).
Husk at bruge blyerstatning.
Husk også at fjerne pakringene på alle ventiler så der kan komme olie ned på stammerne og i styret.

John.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

John gamle ven, hold nu op. Hvorfor skulle det være nødvendigt at bruge blyerstatning? (med rustfrie ventiler?) Det løste VW selv allerede i ´69, bla. med styr med mere phosfor i legeringen.
Problemet med ventilstyr i Empi toppene er et kendt fænomen. Ikke hver gang, men ofte er styrene sådan lige til den snævre side. Dernæst er de af en blødere bronze end de fleste erstatnings styr, som gør at de slides ret hurtigt. De få gange jeg har måttet bruge Empi toppe har jeg skiftet styrene ud med nogen i en kvalitet jeg kender. Ventilerne er jeg heller ikke såå vild med. En udskiftning til RF i en ordentlig kvalitet er bestemt ikke en dårlig opgradering. Selve topstykket er nu slet ikke så dårlig endda.

Men, det KAN jo osse vær, at du er så uheldig at have en bukket ventil. Det er osse set før i Empi toppene.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Farmer. Min erfaring er at blyerstatning smører,og det har især rustfri ventiler har brug for.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg skal nok opdatere når jeg får splittet det ad. Nu skal jeg bare lige finde tiden til det...

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwanders Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Så kom toppen af, og ventilen ud - med dorn og hammer.
Det virker til at der må have siddet en spån/grat eller noget i klemme, for ventilen gled lige så fint på plads igen. Den er ikke umiddelbart skæv, men havde lidt overført bronze på sig, fra styret. Nu tjekker jeg de andre i næste uge, og får en rival i for en sikkerheds skyld.

Underligt at den kunne sidde uhjælpeligt fast pga. "skidt" i styret...

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Mont. nye styr og lav større tolerance end H7


Reply

You must log in to post.