Jeg lægger lige en føler ud her:
Vel vidende at kineserne for det meste laver tingene dårligst muligt, er jeg alligevel faldet i, og har brugt et sæt af deres nye 041/044-klon topstykker, med 40/35,5mm rustfri ventiler, dobbeltfjedre og crommoly fjederbrikker mm.
Mest fordi de i nyere tid virker til at have oppet sig på kvaliteten. Støbningen er flot, og ikke længere fra Autolinea. Alle fræsninger er snorlige, og det hele virker gedigent..
Nu til min udfordring - motoren begyndte efter nogen tid, måske små 100 km, at gå på 3 cylindre, og det viser sig at en af udstødningsventilerne ikke lukker helt. Det virker til at den binder i styret. Jeg kan vippe i fjederbrikken med en skruetrækker, og så lukker den med et knald. Så fjedrene prøver alt hvad de kan. Men drejer jeg motoren så ventilen åbnes, vil den ikke lukke igen.
Jeg er godt klar over hvordan jeg løser det, men vil blot høre om nogen har haft samme problem? Det er da en spøjs fejl, synes jeg - især fordi det ikke er opstået fra starten.
Det er iøvrigt disse det handler om: http://shop.kaddieshack.com/EMPI-NEW-CASTINGS-Performance-Cylinder-Head-EMPI-Head.htm