Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
10:04 Martin madsen77: Køleblik 1200
09:53 Frank_Andersen: Ballo17. Stil spørgsmålet i tekniske spørgsmål
09:43 ballo17: Motor AR106556 og F 0470265 ved I hvad det er for nogen motor
19:14 vwpower: Motor
10:24 ploug: testing.... 1.....2.......
23:03 1-0654961: fvee: Det virker upåklageligt - selvom jeg var sent oppe aftenen før.... ;-)
21:42 fvee: Stell no. Så er det i seng, du skal lave bremser i morgen.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gear problem

(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Jeg har problemer med at komme i gear når jeg holder stille. Så længe at jeg sørger for at komme i det rigtige gear når jeg ruller bare lidt er der intet problem og selvsagt heller ikke problemer ved kørsel. Det er alle gearene der har problemet.

Er ikke stærk i gearkasser men kunne det tænkes at det er synkromeshen? Eller er det helt andre symptomer?

Har tjekket gearstang forbindelsen og den spiller i alle led (det er en latebay bus). Koblingen virker også fint - både ved kørsel og når jeg holder stille. Bowden kurven på koblingskabel er også tjekket.

Er i Normandiet så håber at det ikke udvikler sig...

Det er en 1300 type 1 gearkasse (AM).

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

En type2 med type1 gearkasse? Hvordan pokker og hvorfor dog? Men det tyder på at den ikke kan koble ud. Hvad med bakgear? Knaser det når man vil i bakgear?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Har du kun problemet med motoren startet, så er det din kobling der ikke kobler helt ud/har for meget frigang. Er det kommet pludseligt, er dit koblingskabel nok ved at knække.

Har du problemet med motoren stoppet, er det gearskiftemekanismen den er gal med.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) kentfp Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Lyder det ikke mest som om den ikke kobler ordentligt ud når den kan skifte uden problemer når den ruller. Med lidt rutine kan man jo skifte gear uden kobling når bare man rammer de rigtige hastigheder.

-------------------------------------------
Splitbus 1965 - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Prøv at finde ud af hvornår der kobles ud ved at starte bussen og sætte den i 3 gear og langsomt slippe koblingen, der hvor bussen går ud er dit punkt, måske er der lidt at hente der, hvis kablet altså ikke er ved at knække (men du har vel et ekstra med..std i back-up pakken :-) )

Kører det ellers godt med en AM gearkasse i bay bus ?, den giver jo lavere omdr end fx 091 '6 rib'.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Det er en 1600 type 1 motor. Skiftede fra 3 ribs netop for at få lidt lavere motoromdrejningen på landevej/motorvej og det køre godt i mit setup.

Havde også koblingskablet i tankerne (har reserve med) og strammede det et par omgange igår og tjekkede frigang, men det ændrede ikke rigtigt noget og synes heller ikke at det 'fjedre' som jeg husker det når de er ved at knække.

Det er både med motoren startet og slukket. Står den i eksempelvis 1. gear kan man uden problemer gå til frigear og tilbage i 1.

Når den ikke vil i gear (udkoblet og holder stille) så går den i gear hvis man langsomt slipper koblingen og samtidigt holder mod det ønskede gear.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Prøv at skifte olie på gearkassen. Men regn med at køre 100km før det evt hjælper. Hvad med bakgear?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.