Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
20:49 1-0654961: Nyboe - har sendt dig en SMS for nogle dage siden. Har du fået den?
21:06 NYBOE: Cristof kan du ikke lige kontakte mig, har mistet dit nr, din udstødninger er færdige!
20:39 vw tumpen: kitcar lasse
23:10 monie726: drop
15:24 driver: Leif Bjørn Kristensen rigtig gættet stillingsbetegnelse
22:58 fvee: Osted, så er det sengetid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11:33 kleinbusRonnie: Ok Kaj, det vil jeg også overveje når jeg monterer mine Koni'er på min bus

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min type 1 motor knalder tændrør ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Andersfriis Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Jeg har et problem med min type 1 motor den bliver ved med at kalde tændrør, den har fået nye tændkabler men uden det hjalp :-/

Det skal lige siges den er meget tunet den har 160 hk men er først begyndt på det nu :-/

(permalink) vwanders Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Hvad mener du når du skriver at den knalder tændrør?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Andersfriis Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Den ødelægger tændrøret så den går på 3 cylinder

(permalink) veteranen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Hvad hedder de tændrør korrekt.? Mærke og nummer. Og hvor er de lavet ? (se nederst ved gevindet made in ?)
Mit gæt er tændrørene bliver for varme.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) fvee Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Brug NGK tændrør.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Ja. Varme og/eller tændingsbanken

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andersfriis Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Jeg kører med NGK D8EA tændrør,

Jeg det lyder ikke som om den tændningslås banker,

Men varmen er måske rigtigt så skal jeg køben et D7EA ?

(permalink) veteranen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Her er listen til dig. Op i tal kold ,ned i tal varmt

img_0593.jpg

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) Andersfriis Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Jamen så ville et 7 vel være det rigtige at Bruge hvis det bliver for varmt :-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Hvad er kompressions forholdet og knasten?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andersfriis Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Jeg er ikke 100% sikker på kompression forholdet :-)

Motoren er bygget af powerhouse

Du kan få alle specs på min motor :-)

2007cc Engine
48IDF spain Webers...New Std/Std Brazil AS41 Engine Case,Full Flow,Shuffle Pin,Drilled/Tapped Oil Galley....DPR 78mm Counter Weighted Crankshaft/German Lighten Flywheel Wedge-mated ...CB 5.5 Chevy H-Beam Rods Main,Clevite Rod,Double Thrust Bearings Camshaft,Scat Straight Cutt Cam Gears Scat Ultra Light Weight Lube-a-Lobe Lifters Chromoly Head Studs,Nuts,Cool Tins,Jay Cee Aluminum Pushrod Tubes JE 90.5mm Pistons,Super Thick Wall AA Cylinders Cutt to Length Scat 1.4 Pro Comp Rockers,CB 3/8 Pushrods CB Wedgeport super pro Cylinder Heads,44x37.5,Stainless Valves,Dual Valve Springs Match Ported Big Beef Manifolds,9:0 Compression CB Bolt on Valve Covers with Channel Gaskets,Tapped for Breathers Kennedy Stage 1 Pressure Plate,Centerd ,Chrome Air Cleaners,Linkage Jay Cee Billet Oil Filter and Bracket with Oil By-Pass,Steel Braided Oil Lines Gene Berg Deep Sump,All New Sheet Metal Alternator,Billet Black Billet Upper and Lower Laser Pulley,Welded and Balanced Fan Billet Pertronix Distributor,Billet Clamp,Pertronix Spark Plug Wires,Pertronix Coil Jay Cee Billet Fuel Pump Block Off Melling 30mm Heavy Duty Oil Pump,Steel Full Flow Cover NGK D8EA Spark Plugs

(permalink) Andersfriis Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Yder 165 hk og 245 nm :-)

(permalink) driver Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Andersfriis.
Jeg tror du har misforstået veteranens tændrørstal, opad i tal bliver altså koldere i følge tabellen. Prøv at kikke igen.

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 1 year siden | | | |

"Yder 165 hk og 245 nm :-) "

Daayumm!
- Hvilken knast, og på hvilket rullefelt?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Ja, effekten kan jo godt opnåes, men jeg stiller mig stærkt tvivlende over for momentet...

(permalink) Farmer Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Naarrhh, det kommer jo an på hvordan den bliver målt. Det var lidt derfor jeg var interesseret i at vide hvor/hvem der har udført proceduren.

Kan desværre ikke hjælpe med en forklaring på tændrørsproblemet, udover, at hvis du har en tendens til at drukne den under feks. varmstart. Det holder D tændrør ikke til ret mange gange.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Er det den samme cylinder der ødelægger tændrør gang på gang?
Har du styr på tændingsindstilling?
Har du styr på alle køleskjolde, samt thermostat?
Har du styr på karburatorjustering?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.