Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Opskriften på kraftig og solid busmotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej

Er der nogen som kender en god og solid motor, som kan trække en splitbus med 110kmt på motorvejen.
Plus have en lille campingvogn bagefter.
Motoren skal ikke overophede og den skal være driftsikker.
Findes det :-)

Mvh Claus (som er træt af at køre langsommere end lastbilerne)
272919 nul ni

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det er da ikke noget problem ;-)
Men,
- Hvilken gearkasse?
- Skal motoren være sgl port eller må den være dobbelt port?
- Std karburator eller 2 enkelte, eller dobbelt karbs.?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har en 1600 gearkasse (mener at den hedder AM) på og uden reduktionsbokse.
Det må godt være dobbelt portet. Jeg vil helst have en center karb på. Vw Morten har lavet en til en 1900 karburator til mig,men den motor er brændt sammen. Ikke at det har noget med hinanden at gøre.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ikke at den karb skal bruges igen.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

kører standart type4 1800 med dellortoer på og 1300 IRS gearkasse, og 165/65 bagdæk på min bus syntes den trækker rigtigt godt hele vejen igennem - og masser af overskud ved 110, også i 4 gear, skal du også ha til campingvogn skal der nok lidt mere bundskrald i..

men der skal budget til - et godt et enda.. men det er nok ikke nogen overraskelse for nogen, de bedste penge jeg har brugt er rullefeltet..
en splitbus er jo lidt letterer end en bay..

har kørt med i 2 splitbusser med en 2300 type1 i - de havde det helt rigtige overskud vi alle drømmer om - men aldrig får råd til ;-) 100,- + det burde dog være lovpligtigt at køre med den slags overskud i trafikken, især med træk på ;-)

livet er for kort til biler med campingvogn med under 100 hk - det er det virkelig - hygge eller ej - det går sgu for langsomt, og generer den øvrige trafik..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ingen tvivl om at type 4 var den bedste løsning. Men så er det svært at holde sig til en karburator. Afh af hvor meget der kan og skal genbruges af den der er brændt sammen, tænker jeg 1955, 2007 eller 2110 std plus. Det kan virke rigtig godt i en bus.
Claus skriv evt på mail. Så kan vi se om jeg kan hjælpe dig. T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.