Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvorhenne: Metallisering og lakering af bil

(permalink) bikemaniac Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej,
Jeg har godt nok ikke en VW, men en bil af andet fabrikat, men nu spør jeg alligevel :-). Jeg skal i gang med at skille bilen komplet ad så den kan sandblæses, metalliseres og lakeres. Formålet med øvelsen er, at den skal kunne holde til dansk sommer-vinterkørsel de næste mange år fremover.

Er der nogen som kan stå inde for nogle gode adresser hvor jeg kan få det lavet og hvor arbejdet er i top? Det behøves ikke nødvendigvis være i DK, men må også være adresser andre steder i Europa.

Lucas

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jyderup sandblæseri har jeg kun hørt godt om. Har ingen personlige erfaringer med dem.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Enig

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jyderrup. Super dygtige! Fik blæst min ghia der, De kommer i alle krogene og blæser uden pladerne deformere sig!

(permalink) bikemaniac Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg fik snakket med Jyderup her til morgen og det er sådan set OK. Men de tilbyder ikke lakering og kunne ikke rigtig anbefale en autolakør. Typisk henter kunden bilen og den bliver så kørt væk og kunden finder så selv en autolakør. Jeg er bare lidt nervøs for dette setup, for autolakøren skal saftsuseme vide hvordan han opbygger laksystemet oven på en metalliseret overflade og ikke bare laver en normal Brian-omlakerings opgave. Det vil have "katatrofale" konsekvenser hvis vedhæftningen til metalliseringen er ringe fordi han bare gjorde som han altid gør. Er der nogen der kan anbefale noget? :-)

(permalink) 1-0654961 Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Kan godt forstå din skepsis. Men i tidernes morgen har Willy Boes - far til Stephano Boes (indehaver af Jyderup Sandblæseri)- skrevet en mindre afhandling der beskriver, hvordan maleren skal gøre og - ikke mindst - ikke skal gøre. Den må du kunne downloade et sted eller få en kopi af hos Jyderup. Med denne vejledning i hånden ville jeg så finde mig en maler......

(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Allerførst , hvad er en autolakør??

Hvis det er en autolakerer du søger, så tag fat i Falkevej Autolakering i Køge

De ved hvad det går ud på

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg fik en vejledning på skrift vdr. autolakering af det jeg fik lavet hos jyderup.
Autolakering: Prøv Porsche Centrum att. Kim Clausen.

(permalink) Claes Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg fik sandblæst og metalliseret en Citroen DS for 15 år siden hos Boes og det holder fint. husk at få alle rester af blæsemidlet ud af alle kroge og hulrum inden lakering og grundig konservering af hulrum efter lakering. Har du smådele som med fordel kan varmforzinkes fx beslag og lignende i undervognen, har jeg gode erfaringer (med dele der kan tåle syrebad og høj varme) hos Næstved varmforzinkning. Nedbrydningstiden for zinklaget skulle være over 60 år i rå ubehandlet tilstand.

-------------------------------------------
Claes Mørkeberg
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Kasper på falkevej grundet min ghia, efter den var blevet blæst, og jeg var færdig med plade arbejde. Her er billeder fra jeg fik den fra blæsning, http://vwnettet.dk/topic/149081/page/4 og lidt længere fremme i tråden (side 7) er den hos Kasper og blir grundet og for en masse seller og bagefter stenslags beskyttelse.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

den kan jo kun metalliseres på de udvendige overflader - så vinterkørsel vil slå den ihjel alligevel , hulrum kan hulrumsbehandles - men de kan jo ikke komme alle steder - men det kan fugt og salt..

køb en billig vinterbil og skån hobbybilen for de danske vintre..

alt efter hvilken bil det er selvfølgelig - der er nogen der er bedre/værrer end andre..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jyderup sandblæseri er nok første adresse for metalisering af veterankøretøjer her i DK, det skyldes nok at Stephano er karrosserismed og ved hvordan plader skal blæses. Jeg har selv fået blæst og metaliseret skærmene på min 1302, for 6 år siden.
For to år siden blev den ene forskærm påkørt af en betonpæl og den er stadig ikke begyndt at ruste, selvom den er bulet og ridset helt ned til metallet. Dertil skal der lige siges at jeg ligger på omkring 20k km årligt, i år bliver det nok 30k, og det er hele året rundt. Alle hulrum er forseglet med fluidfilm, 2x det tynde med 6 ugers mellemrum og derefter det tykke der skal varmes op, bilen er nok blevet 10kg tungere, men så er der også ro de næste 5-8 år.

Der er dog også andre der metalliserer og lakerer, f.eks. Silkeborg autolak, de er rigtig god til de lidt tungere køretøjer som lastbiler, jeg ved dog ikke hvor god deres sandblæser er til at håndtere tyndplader.
Dertil skal der siges at Jyderup helst ikke blæser store flader der kan tages af en exentersliber, risikoen for at pladen slår sig er for stor.

MVH
Rasmus


Reply

You must log in to post.