Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "Dynamo kul fjeder" sprunget af..

Tags:
No tags yet.

(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej.
Jeg har været så uheldig, at den fjeder der holder kullet i min Dynamo er sprunget af. Det drejer sig selvfølglig om undersiden.
Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan jeg skal få den på igen, det virker mildest talt umuligt.
Har i nogle fif?

img_5010.jpg

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja, det er drilsk, og vel nærmest umuligt hvis du ikke kan komme ordentligt til.

Men før du fortsætter, er din dynamo ikke i stykker ?

Hov, *.PNG type accepteres ikke, derfor sort skærm.

R.

dynamo.png
dynamo.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hold da kæft, det er derfor i er klogere end mig! Det har jeg slet ikke langt mærke til..
Jeg får lige tjekket op på det senere, er pt på arbejde, og ikke ved bilen. Jeg gider da ikke blive sindsyg tusind gange over den fjeder, hvis dynamoen alligevel skal skiftes.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke tror at stykket er faldet af i går, så må jeg have lagt mærke til det.. Måske er det "bare" billedet der driller.

Hvordan får jeg nemmeste dynamoen ud af blæserhuset? Jeg er ikke interesseret i at tage motoren ud.. er dette så fremgangs måden?

1: Afmonter rem
2: Afmonter karburator
3: Løsne bolte bag indsugningsmanifolden, der får blæserhuset til at sidde fast?
4: Af med bagklappen, så blæserhuset kan løftes op?

EDIT: Jeg har fundet et andet billede, og det viser sig at være en skygge fra fjederholderen, og ikke et hul (se billede)

skrmbillede 2017-08-08 kl. 10.41.41.png
skrmbillede 2017-08-08 kl. 10.41.41 kopi.jpg

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Start med at løsne den 36mm møtrik omme på blæserhjulet. Det er samme størrelse som bagakslerne.
Du tager remmen af og så kan du bruge den flade der er på remskiven til en stor svensk nøgle. Så kan du tage de andre ting og så lade blæserhjulet sidde tilbage i blæserhuset. Lad være med at tabe skiver, noter og andre småting.
Husk at samle det rigtigt og spændblæserhjulet 5,5 kgm. Hvis du ikke gør tingene ordentligt risikerer du at ødelægge dele der ikke kan købes mere.
Lad være med at forsøge at tage blæserhuset af. Det kan ikke gå op for karrosseriet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det lyder også som en mulighed! Der behøver jeg vel heller ikke fjerne karburator osv.
Jeg havde ikke tænkt mig at fjerne hele blæserhuset, men blot løfte det lidt, så dynamoen kunne vippes ud

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jo mindre jeg skal skille fra hinanden, desto bedre :D

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det er svært at få blæserhuset rigtigt på plads igen når motoren sidder i bilen

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej igen Frank. Jeg har gennemtænkt din metode, og kan se den for mig i hovedet. (Jeg er stadig ret ny i dette) Den virker helt sikkert en hel del nemmere, end min metode. Jeg siger tusind tak, og jeg forsøger mig frem senere :)

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Nu er metoden prøvet, og den sidder bare fast.. kan ikke rokke den overhovedet.. begge veje er naturligvis afprøvet..

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Nej der skal tages ved :-) Det har jo siddet der i mange år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Har du et cowboy trick? Den sidder rigtigt rigtigt godt fast, og umiddelbart vil jeg ikke vurdere mig selv som værende svag.. jeg er jo ung og frisk! :-)

Hvis jeg endelig får den af på et tidspunkt, vil generatoren så være lige til at tage ud, eller sidder der også to 10mm bolte, som på billedet her under?

skrmbillede 2017-08-09 kl. 11.27.26.png
skrmbillede 2017-08-09 kl. 11.27.26 kopi.jpg

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Fik en ide. Er der på nogen måde at jeg kan fjerne endepladen af dynamoen? (Se billedet) Så vidt jeg kan se på tegninger, så ville det gøre mit fjeder problem en hel del nemmere, så ville den faktisk være lige til at sætte på.

img_5017_my.jpg

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja det kan du, den sidder blot ind over akslen og holdes af en not, som du kan se på billedet. Pas på noten, når du tager det af, den sidder løst ind i akslen

(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det kunne faktisk løse mit problem! Så den sidder bare ind over, og holdes ikke fast af noget? Grunden til at den sidder så godt fast, er vel så at den er blevet presset ind over, når remhjulet strammes?

Eller hvor sidder noten?

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 7 years siden | | | |

ja. og noten sidder på akslen

(permalink) FGL Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Havde selv det samme problem. Satte fjederne på så den passede og træk den om i spænd med en krog skruet i et bræt, så jeg kunne få fat i den. Ved ikke om du kan bruge selvsamme løsning til dit problem, held og lykke. :-)

(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Henrik: Den sidder psykopat godt fast, og jeg har prøvet det meste.. den kommer bare ikke af..

FGL: Det kunne være en mulighed, du satte fjederen, så den sad på fjederholderen, men omvendt, og så trak den over, så den sad rigtigt?

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Allerede nu ville det være hurtigere at tage motoren ud og tage den møtrik med en luftnøgle

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ring til mig efter d. 16/8-2017 ( er i Tyskland) så ser vi på det.
40257965 John.

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Så er jeg tilbage


Reply

You must log in to post.