Hej. Har en foller fra 74. Og skal have skiftet Tændningslås kan det godt passe
At man skal have rattet af???? Og er det "bare" at rykke dyt horns pladen af???
Hej. Har en foller fra 74. Og skal have skiftet Tændningslås kan det godt passe
At man skal have rattet af???? Og er det "bare" at rykke dyt horns pladen af???
Start med at stille bilen med rattet i midterstilling. Så lister du horntrykket af og løsner den store møtrik og tager rattet af.
Så skruer du de fire skruer ud der holder afviserkontakten. Den skal du have listet væk. Du er nødt til at lirke ledningbundtet lidt med for ikke at rykke det hele i stykker. Kontakten skal op over ratstammen og til side. Forsigtigt.
Så sidder der en plade med to skruer der skal væk. Under pladen er der muligvis et hul hvor du kan stikke et stykke tyk tråd eller en lille skruetrækker ind at klemme på en bladfjeder og så trække tændingslåsen ud. Så vidt jeg husker skal tændingsnøglen være drejet imens. Hvis ikke der er noget hul skal du bore et 3mm hul. Her kan det være godt at have indkøbt den nye tændingslås så du kan se hvor fjederen er.
Når du samler igen så sørg for at alle ledninger kommer med på plads uden at de sidder og gnaver eller kommer i klemme. De fire skruer til afviserkontakten skal som regel ikke spændes ellers går kontakten for stramt. Hvis det var min bil ville jeg udnytte muligheden for at rense kontakten med WD40 og trykluft og spraye de bevægelige dele med litiumfedt. Smør også messingslæberne til rattet med lidt fedt.
På en 74' kan ledningerne være med multistik. Så er det lidt nemmere.
Hej,. Jeg vil så tro man skifter selve cylinderen og ikke bundstykket. Men hvordan de 2 dele skildres af og om de begge skal af ?
Det prøver jeg. Tak for hurtig og fin instruktion.
You must log in to post.