Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor kan ikke tage gas, og hopper voldsomt når den er blevet varm

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej alle. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Min 1200 har her efter ferie fået en sygdom. Den starter og kører fantastisk, men efter 5-10 min kørsel, er det med en hakken og sprutten, så man tror det hele eksploderer.
Platiner er skiftet i sidste uge. Ventiler er justeret. Karburator er skildt af og samlet igen.
Udskiftede kondensator for under 500 km siden, men det kunne måske godt være det? Synes det næsten kun kan være noget med brændstof når det først kommer når den bliver varm? Har checket benzinpumpe også ved varm motor og der er masser af benzin, og i svømmehuset
Kan der være dannet kondens i tanken efter 3 uger i carporten. Der er rigtig meget kondens på forrøret under karburator efter kort tid. Måske noget karburator sprit eller tømme tanken?

Alle råd er velkomme, da vognen er brudekaret til min kammerats bryllup om 3 uger!

Er fra Århus, hvis der bor en venlig sjæl i nærheden, og har tid og lyst til at lære fra sig

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 7 years siden | | | |

... glemte lige at sige at chokerspjæld er helt åbent ved varm motor(elektrisk choker)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Snavs på de nye platiner eller nylonklodsen på platinerne er slidt så de ikke åbner nok. Hvis de kun akkurat åbner går det galt når motoren bliver varm

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej Frank. Snavs er det ikke. Er renset med benzin på en ren klud. Nylonklodsen er jo helt ny, så...
Sat til 0,4 mm ved højeste vinkel

(permalink) Lagerchefen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Prøv at kigge på strømfordelerdæksel og tændkabler, er der ordentlig forbindelse ? Eller tændrørshætter, de skal have en modstand på ca. 1000 Ohm. Tændkabler må ikke have nogen modstand. Eller prøv med en anden rotor da modstand kan blive for stor når motoren bliver varm. Mener at modstand i rotor skal ligge på ca. 5000 Ohm.

Vh. Anders

-------------------------------------------
Dele til salg : https://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=1789
Tlf. til Anders 60 81 60 04.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Har du givet nylonklosen fedt.tror kun kinaboschplatiner holder 10 minutter uden fedt

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej Anders og halv blinde. Prøver at udmåle kabler og rotor. Der er brugt fedt på nylonklodsen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvis alt det normale ikke hjælper så kan det være indsugnings røret der er tæret igennem til forvarmningen så kører de meget underligt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ventiler for stramme?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Nej, var dem igennem igår. Prøver at køre uden om tanken for at udelukke vand i benzinen. Mistænker dog stadig kondensatoren, men KB har lukket

(permalink) veteranen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Med det lorte benzin vi kører på i dag med 5% ethanol kan skabe problemer.
Bioethanol kan give vand i benzintanken
Bioethanol, som er ren alkohol, tiltrækker kondens fra luften. Kondens kan bundfælde i tanken og føre til rustdannelser. Vandet kan også blive trukket gennem brændstofsystemet og efterlade skade på filtre, karburatorer og indsprøjtningssystemer.
Når bioethanol blandes med vand, kan det også medføre klistrede aflejringer, der kan sætte sig i brændstofsystemet.
Problemet er koncentreret om veterankøretøjer, der står stille i længere tid (vinteropbevares) og/eller, som ikke kører så meget. Under disse omstændigheder dannes der mere kondens, og benzinen fornyes ikke så ofte.
Alle moderne køretøjer kan uden problemer køre på benzin med bioethanol 5).
Problemet kan løses med Ethomix.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Super info. Takker. Tror jeg prøver med 5 liter reservedunken, med en frisk tank. Spørgsmålet er så dog stadig hvorfor det sker ved en varm motor?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Mål kamvinklen og sæt den originale kondensator på. Rens platinerne med kontaktrens.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej alle. En ny kondensator gjorde trikket. Den anden var kun 11 mdr, så det virker sku lidt tilfældig hvor gode de stumper man køber er.
Tak for alle jeres råd. Kenneth

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Lad være med at skifte kondensator. I alle de år jeg servicerede mange biler har jeg aldrig udskiftet en kondensator. Fejlen ligger som regel i platinerne eller i dårlige forbindelser til dem

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) veteranen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Korrekt ,Man plejer at sige ,er platinerne blevet blå,skiftes kondensatoren.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.

Reply

You must log in to post.