Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Toldsyn

(permalink) 1957 Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej .Hvem kan hjælpe?Jeg har købt en Karmann Ghia coupe 1957.Den har en 1600 motor,sænket forbro og skivebremser.Den er kasseret ved toldsyn.Manglende dokumentation for motor, forbro og skivebremser.Kan dokumentation skaffes eller er det nødvendigt ændre til der originale?Mvh Kurt Mørkbak

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

du kan nok få på forbroen - men det er nok nemmerer at skifte .... måske der er nogen der vil låne dig et kit ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Låne?? det bliver den ikke org. af!! kør org. det er billigst i forsikring.

(permalink) clausruko Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Kan kun give John ret.
Lav den original, det er 10 gange nemmere i ALLE henseener.
Du bli'r gladere for den i længden.
Og så en 57'er. Den SKAL sgu da stå originalt !
Det er så bare min ydmyge mening.

Claus

-------------------------------------------
ccarlsson@webspeed.dk
40 43 41 11
2730 Herlev
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Pladder. Std er sku for kedeligt.
Der kræves ikke dokumentation for sænkningsforbro, hvis det er en "puma" model, altså den model med ribber til indstilling af højde, og den ikke er sænket mere end 40 mm.
Skivebremser kan være et problem, hvis det ikke er csp eller kerscher. Dem skal der være dokumentation på.
Motoren er for såvidt heller ikke noget problem sålænge det er en "STD" 1600 Det skal bare skrives under konstruktive ændringer, så blir den fortoldet efter det, og du kan køre i fred.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) 1957 Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej Farmer.Jeg ville helst undgå at ændre motor og forbro,men jeg ved ikke hvordan jeg kan skaffe dokumentation.Du skriver at motorændring bare skal skrives under konstruktive ændringer.Kan bilen så synes som veteranbil?Tak for input.Håber du har mere info til mig.Mvh
Kurt Mørkbak

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvis du vil påberåbe dig originalitet kan du ikke samtidig på indskrevet konstruktive ændringer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) M.Nielsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej
Jeg vil anbefale at du tager kontakt til Preben Egelund der har firmaet autoconsult
Han kan hjælpe dig med at få bilen igennem systemet
Tlf 88530690


Reply

You must log in to post.