Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gearproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej alle,

Ja, så er jeg her igen.

Jeg har nu skiftet kobling, trykplade og lagt en anden motor i. Efter laaaang kamp med starter problemer så fik jeg gang i motoren. Den skyder lidt i karburatoren og lidt i udstødningen, så skal have kigget lidt på tændingen. Men mit største problem er at jeg ikke kan få den i gear. Hvis jeg holder gearstangen i midten så kan den ikke gå op men kun ned og så rammer jeg bakgearet (uden at trykke gearstangen ned).. tager jeg gearstangen helt over til højre så kan jeg finde to gear, som muligvis er 1 og 2 gear. Men jeg kan slet ikke få den i de to andre gear. Nogen som har en ide hvad der er galt? Jeg vil meget gerne undgå at tage motoren ud, men kan man vende koblingen, udrykkerleje eller trykplade forkert? Nogle som har en ide for det er lidt fustrerende at nu er motoren i men jeg kan ikke prøve den.

Tak for hjælpen

Lasse

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

40257965

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Gearstang justeres.

(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Skal jeg ringe til dig?

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

http://www.vw-resource.com/plateadj.html

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tak Lars

Den er nu justeret og kører fint.. nu skal jeg bare have fundet ud af at stille tændingen så den ikke skyder i både Weber karburatorene og udstødning..

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det er nok tændkabler der er byttet

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har ikke haft dem af, og motoren har kørt tidligere men også skudt.. så det er en mulighed jeg ikke vil udelukke. Kan man måle det med en tændingspistol? Jeg er lidt grøn på dette område, men lærer hurtigt, så finder vel ud af det ved at læse mig frem til det eller skrive til jer.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg vil tro at du har en eller flere tomgangsdyser der er tilstoppede. Start med at få styr på tændingsrækkefølgen og platin indstilling og tændingstidspunkt. Og rens så tomgangsdyserne og indstil karburatorerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej,

Tak for det Frank.

Som hobby mekaniker og tager udfordringerne som de kommer, så skal jeg lige have gang i min haynes manual.

Men for lige at præcisere det.

Den skyder i karburator og udstødning når:
I Tomgang når den er varm og kold.
kører med konstant fart
giver gas i lavere omdr og her har den svært ved at tage fat.

Ved gas i høje omdr så tager den rigtig godt fat og der er ingen problemer eller skyderier.

Den er lidt svær at køre når den skyder så meget og ikke tager gassen ordentligt, så det er helt sikkert noget som skal fikses inden jeg kører meget længere for gider ikke køre med fuldgas hele tiden :)

Kan man uploade en video?

Mvh
Lasse

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det behøver du ikke. Det er tomgangsdyserne

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ok.. også det at den skyder i udstødning og karbs?

Hvor sidder de på sådan et sæt weber 40mm?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja. Den skyder fordi blandingen er så mager at den ikke kan brænde

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ok.. Men den kan godt tage fat.. men jeg mener det kører over en anden dysse er det korrekt?

Nå men så kommer min bog Weber Carburetors af Pat Braden til sin ret nu hvor jeg skal finde tomgangsskruerne. :) Vi er enige om det er den som hedder Idle- mixture skruen?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Nej. Idle-jet. Mixture skruen kun til at bestemme hvor meget af den forudbestemte blandig den får til at holde stille og køre tomgang på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

ok.. tak :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tomgangs dysen har indflydelse helt op til 120-140 km/t på en let bil ved stille kørsel

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ser nu, at du kører med Weber karburatorer. Fuldstændig enig med Frank,- det lyder som om tomgangskredsløbet (eller bare dysen) er tilstoppet. Tomgangsdyserne sidder et skidt sted. Det hjælper at have 6 led på hver finger... Det hjælper også at bande højt.

img_0160.gif

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Den sorte firkant herover et et billede af en Weber IDF karburator. Der hvor der står "idle jet" finder du tomgangsdysernen :-) (kan åbenbart ikke uploade billeder, men Google kan hjælpe. Søg på "Weber IDF idle jet"

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvis det er KINa Weber eller det der er værre,kan det være kanalerne inden i der er def.
Jeg har været ude for at kanalerne ikke har været boret helt igennem (men kun spidsen af boret
Der skal mange gange bruges mange timer på at fjerne støbegrater/kanal kont./svømmervægt/stand
på uorginele Webere.

(permalink) Oestergaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

jeg håber ikke det er en kina webe.
Men status efter en rensning, så skyder den stadig. Men nu er det mere når den er varm og har fået lidt omdrejninger. men der er stadig lidt problemer med at holde tomgangen. Kan jeg rense inde i karburatoren ved tomgangsdyserne?
Jeg har lige købt en tændingspistol, så jeg prøver lige at se om tændingen står som den skal. Ville det være en ide at tage dækslet af på topstykkerne og tjekke afstanden på ventilerne inden?

Desuden fandt jeg dette link.. dette er mit sidste håb, så det er godt at vinteren kommer og jeg har tid til at renovere dem. http://type2.com/~keen/webertech/idfsetup.pdf

Mvh
Lasse

(permalink) AndersHH Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det er en super idé at kontrollere tænding og ventiler før du går i gang med weber'ne.
Hvis grundbetingelserne ikke er i orden, kan det være spild af tid at stille karburatorer.

Mvh
Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com

Reply

You must log in to post.