Selvfølgelig skal servicen være iorden.
Men det er da lidt tankevækkende, at vi ser så forskelligt på det firma. - Ud af de, nok omkr. 25 motorer jeg har haft med at gøre fra det firma, har der sådan set ikke rigtigt været nogen der var iorden. Der har altid været et eller andet galt, lige fra for lidt til alt for meget axial spillerum, for lidt spillerum v. plejlstænger, plejlstænger der ikke var spændt (Med katastrofale følger) alt for store cylinder / stempel tolerancer og dårlig ventil/sæder arbejde.
Samtidig med det, har de en træls vane med at lægge shims mellem cylindere og toppe for at "rette" kompressionsforholdet ifb med overstr stempler, som så resulterer i, at den reelle vendehøjde kommer til at ligge mellem typisk 1,8 og 2,2 mm. Hvis ikke de havde en tendens til at køre lidt varmt før, så fik de det hvertfald efterfølgende.
Mht ovenstående motor. Jeg tænker lidt, hvorfor skyder den olie ud ved remhjulet? -den kan selvfølgelig sagtens være fejljusteret. Men sket er sket.