Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  søger en 1600 motor

(permalink) zeezicht Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg søger en 1600 motor. Har købt en spritny motor for 3 år siden og den er nu opslidt (??) Ingen garanti mere og slør i hoved lejer. Nogen som har oplevet det? Havde kun kørt 15-20 tusind med den. Bad luck?
Så skal have en ny eller reviseret motor. Hvem har noget som kan bruges??
Gerne ring 26509238 eller mail cocoverk@hotmail.com
Haster lidt.

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

du må skrive lidt mere.kan motor ikke shimses op ? .hvor meget slup er der.hvor langt kører du på olie. bus bobbel?

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

var den spritny - som i ny fra fabrikken - eller spritny som i nyrenoveret gammel motor.. ??

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Sprit ny der dækker garanti vel kun hvis service er over holdt. Med henblik på alt de gamle efterhånden forskruede slidte blokke hvor gode er de så samt hvor godt passer de eftermarkeds dele. Den halvblinde et slidt leje ved svinghjul efter min mening kan ikke simses op ret mig hvis jeg tager fejl og hvis det kan ja så hjælper det kun et øjeblik. Kan kun sige at det er tror jeg vigtig at få krumtap og svinghjul samt trykplade afbalanceret det fik jeg på mit sidste projekt og er overrasket hvor meget der er blevet gravet af.

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Annoncen må slettes. Har nu en anden 'brugt' motor.
Ja , jeg fik den spritny fra fabrikken i England igennem vwclassic parts. Kun kørt 13.000 km , så ikke ret meget. Har skiftet olie alle gange der skulle skiftes olie. Og ikke kørt vild , men har fundet ud af at den har tabt lidt olie hen af vejen som kom på remmen , og så virker køleren ikke mere 100% og så går det hurtigt galt. Motoren blev for varmt og det gav mere olietab og så var det slut. Så det var bare bad luck. Meget mærkeligt .

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

den slange der sidder på din oliepåfyldning .har du kørt uden ? eller?

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Nåj, den var på. Men det er en god ide til alle, med at holde øje med oliespild på remmen. Din motor skal være tæt!

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Fabrikken i England (?) Der må refereres til Vege, som har en afdeling derovre. De kan sku heller ikke lave motorer (der dur)Det har de aldrig kunnet. Det skal bare være billigt. Så bider folk på alligevel.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Der tager du FEJL Torben-Farmer. Jeg har mont. flere Vege motorer både 12-13 og 1600, og
de har kørt fejlfrit i mange år og mange KM.Nuvel det er også til bage i 70/80serne. De skal bare mont. rigtig og serviceres efter Veges foreskrifter. Der her en gang været en der var lev. med et for stort Axial spillerum 0.15mm, men den blev byttet hos Østergård, og så kørte det bare.( hvis jeg selv ændrede det var der ingen Garanti. Sådan.
Læs!! han har jo ikke serviceret den rigtig og det kan jo ingen motor bygger klantres for ,vil heller ikke dig eller giver du garanti for sådan noget.
John.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Selvfølgelig skal servicen være iorden.
Men det er da lidt tankevækkende, at vi ser så forskelligt på det firma. - Ud af de, nok omkr. 25 motorer jeg har haft med at gøre fra det firma, har der sådan set ikke rigtigt været nogen der var iorden. Der har altid været et eller andet galt, lige fra for lidt til alt for meget axial spillerum, for lidt spillerum v. plejlstænger, plejlstænger der ikke var spændt (Med katastrofale følger) alt for store cylinder / stempel tolerancer og dårlig ventil/sæder arbejde.
Samtidig med det, har de en træls vane med at lægge shims mellem cylindere og toppe for at "rette" kompressionsforholdet ifb med overstr stempler, som så resulterer i, at den reelle vendehøjde kommer til at ligge mellem typisk 1,8 og 2,2 mm. Hvis ikke de havde en tendens til at køre lidt varmt før, så fik de det hvertfald efterfølgende.

Mht ovenstående motor. Jeg tænker lidt, hvorfor skyder den olie ud ved remhjulet? -den kan selvfølgelig sagtens være fejljusteret. Men sket er sket.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.