1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
Øv, hva er årsagen?
Den begyndte at børste tænder i gearkassen og vel ikke tage fat.
tjek nu lige om ikke bare det er en trækaksel der er gået løs?
Men surt show uanset. Det eneste positive er timingen, idet det ikke skete i foråret :-)
Ja jeg tror det er noget i den dur, da det er i alle 5 gear den børster tænder.
Du må holde op med at lave alle de burnouts ved hvert lyskryds :-)
Tror også det er noget trækaksel-agtigt, oplevede ca det samme med min oval, på vej hjem fra sælger way back i 97'.
Jeg har 2 nye CVjoint sæt liggende, hvis du mangler.
R.
Ja bagtøjet kan sku ikke holde til alle de burnouts, det må være den store motor jeg køre med, har ikke lige kikket på den i nu, men skal nok sige til hvis jeg mangler noget jeg tror du har.
Hvis I har den slags problemer med kardanled der går løse er det fordi I ikke spænder dem med 3,5kgm. Som de skal. Eller I glemmer at spænde dem efter når I har kørt 1000 km
Har kikket på det, de er ikke løse, men akslen kan skubbes lidt frem og tilbage i mellem dem, ca 5 mm kan det passe,?
Ja, akslen "flyder" mellem trækakselledene.
Ok det virker som om at alt er som det skal være, nå man kikker og rykker i det, hvad med differencialen, kan den gå i stykker, bare sådan uden videre.
Umiddelbart nej. Men erfaringen viser at det mest underlige alligevel sker.
Tror også dit næste kig skal være på differentialet.
Hvordan kontroler man det, kan det gøres uden at skille det ad.?
Løft bagenden på en lift eller på høje bukke og få en fornuftig person til at hjælpe med at betjene bilen. En almindelig fejl er at skydemuffen på højgearakselen har forskubbet sig så motoren ikke har forbindelse til gearkassen.
Men prøv nu at kigge på det. Det er ikke normalt at man har totalt havari på en gearkasse.
You must log in to post.