Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2016 CB magnaspark digital distributor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg kører pt. med en Bosch 034 (SVDA) fordeler, og er egentlig ret godt tilfreds med den. Jeg kan dog mærke antydning af tøven ved hurtig gasgivning, når der er belastning på motoren. Ikke meget, men nok til at jeg ikke synes den trækker 100% rent hele vejen op.
Jeg mistænker, at jeg ikke får tilstrækkelig vacuum fra mine karburatorer til at få fordeleren til at avancere nok.
Motoren er 76 x 94 mm (2109 cc) med 40mm ind og 35,5 mm ud, 9:1 statisk kompression, Web 163 knastaksel og 2 x 44 mm Weber.
Spørgsmålet er, er der nogen der har erfaring med Magnaspark digital fordeleren (med vacuum)? Den vil formentlig kunne trimmes til at eliminere den tøven jeg mærker nu. Eller skal bare jeg låse en “almindelig” fordeler og bruge en Black Box (også med vacuum)?
Fordele og ulemper?
Crank trigger er udelukket pt
Hvad siger I?

008e8b86-a3c5-4022-b6cb-74e944d716cf.jpeg

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvem har justeret dine karburatorer ind??

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Indstilling af karburatorerne er ikke problemet,- De er lige i øjet,- indstillet først med AFR sensor på landevej og dernæst med AFR sensor på rullefelt.
Det er dog, så vidt jeg kan læse mig til, ikke usædvanligt, at et motor setup i stil med mit, ikke trækker helt nok vacuum til at få vacuum-avancering i en 034 fordeler til at avancere hurtigt nok.
Og det er netop derfor jeg søger erfaringer med Black Box eller Magnaspark Digital, som jo bruger vacuum fra manifold og ikke fra karburator.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg skal lige forstå din bevæggrund for at ville have vakumfordeler sammen med dobbelte karburatorer. Specielt hvis du er følsom overfor den tøven. På min type 4 2.6 med 48 dellorto kører jeg med Mallory Unilite fordeler. Den sad også på min 1910 type 4. Aldrig problemer med tøven. På min 1600 type 1 med type 3 karburatorer kører jeg kvalitets 009. Heller ingen tøven. Så jeg ville droppe det vakum, men ved godt det ikke er hvad du spørger om

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Svda er vel beregnet til en std.motor med en karburator. Så dåsen er ikke livlig nok. Hvis ikke Du kan finde vacuum nok ville jeg også vælge noget man kan indstille med en pc. Så kan du også bakke lidt ved max omdrejninger. Det kan mange motorer godt lide

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

"Jeg kører pt. med en Bosch 034 (SVDA) fordeler, og er egentlig ret godt tilfreds med den. Jeg kan dog mærke antydning af tøven ved hurtig gasgivning, når der er belastning på motoren. Ikke meget, men nok til at jeg ikke synes den trækker 100% rent hele vejen op.
Jeg mistænker, at jeg ikke får tilstrækkelig vacuum fra mine karburatorer til at få fordeleren til at avancere nok.
Motoren er 76 x 94 mm (2109 cc) med 40mm ind og 35,5 mm ud, 9:1 statisk kompression, Web 163 knastaksel og 2 x 44 mm Weber."

- Du har fuldstændig ret. Weber IDF Spanske, Empi eller andre kineser clones, giver ikke tilstrækkelig signal til at vacumdåsen virker efter hensigten.

"Spørgsmålet er, er der nogen der har erfaring med Magnaspark digital fordeleren (med vacuum)? Den vil formentlig kunne trimmes til at eliminere den tøven jeg mærker nu. Eller skal bare jeg låse en “almindelig” fordeler og bruge en Black Box (også med vacuum)?
Fordele og ulemper?"

- Magnaspark kittet er et rigtigt godt produkt til pengene. Ulempen ved sættet er, at den er ekstrem følsom overfor korrekt justering i de forskellige parametre. 1 forkert justeret parameter og man kan jage spøgelser i et stykke tid før det går op for en, hvor fejlen er. Til CB´s forsvar skal dog siges, at der nu ligger en udførlig brugs/justerings anvisning på nettet, så man kan faktisk læse sig til indjusteringen og endvidere osse bruge den lidt som trouble shooting værktøj hvis noget ikke virker efter hensigten.

- Black boxen er ifb. med en låst 009 ell. lign. meget let at have med at gøre. Rent tændings justeringsmæssigt er de to systemer meget ens (Magnasparken kan mere, men det har de fleste ikke brug for) Den største forskel er den mulighed for en mere præcis gnistaflevering ved Magnasparken pga det noget større fordelerdæksel. (Meget mindre risiko for arching ved høje udladninger.

Jeg har begge systemer på lager, hvis det sku´vær´

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Tak Torben, det var præcis den erfaring, jeg havde brug for at blive indviet i. Jeg troede, at softwaren i Black Box´en og Magnaspark Digital var rimelig sammenlignenlige men godt at vide, at Black Boxen er lettere at have med at gøre for en glad amatør som mig :-)
Hvis jeg vælger Box én, hvilken fordeler skal jeg så vælge? Jeg har en “no name” SVDA og et par Bosch SVDA. Vil det være ok at låse en “no name” og bruge den, hvis den i øvrigt er i orden? Den formål sammen med en Box er vel ikke andet end at skabe forbindelsen til tændkablerne?
Jeg kontakter dig, når jeg har bestemt mig :-)

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Du kan sagtens strippe en no name fordeler for vacumdåsen. (Du skal ikke bruge den, så er der ingen grund til at den er der) og låse den. Det eneste du skal være opmærksom på er, at der ikke er slør i akslen, altså om bøsninger passer ordentligt til akslen. Hvis der er slør får du slack i tændingstidspunktet og så er det hele tabt på gulvet allerede der.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Super! Tak for hjælpen. Vi tales ved.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002

Reply

You must log in to post.