Hvordan kan den være en 73 med split screen? Troede det skiftede i 68?
Hvordan kan den være en 73 med split screen? Troede det skiftede i 68?
Det er fordi produktionen fortsatte i Brasilien.
Tyske stoppede juli 67
Sælger glemmer at skrive det.
R.
Aha. Så lærte jeg oz noget idag.
Brassi busser er spøjse da de blander nyt og gammelt.
Hjørneruder udgik midt i 63'
Høje hængsler ved klapdøre udgik ca 61-62'
dørhåndtag, bagklap osv er også ældre årgang.
De er fede nok, og typisk billigere end tilsvarende tyske..
Jeg tror nok Bornholmer er helt vild med dem!
R.
Er der så nogle kvalitets mæssige bekymringer, ved at de er lavet i brazil?
Er der nogen særlige kendetegn ved brazil busser??
Helt sikkert.
Man må nok regne med at tolerancer er større, da det var gammelt tysk presseværktøj de brugte. Jeg ved ikke om styrtøj, motor osv er ok.
Jeg har set både gennemførte og biksede brasilbusser.
Der er mange brasilianske forhandlere, jeg fik dagligt tilbudt et par stykker fra en meget aggressiv sælger via messsenger, de kostede fra 60-150k..leveret i dk.
Der skal nok komme flere af dem, for der er jo billige og flotte med de mange vinduer.
De fås også i taxi (lidt sjælden, Kombi (11 ruder) og Pickup
Her er en forhandler http://kombibrazil.com/ (ikke ham jeg havde kontakt med)
R.
Er der nogen særlige kendetegn ved brazil busser??
Ja, det nemmeste er at se på dørhængsler til klapdørene, de sidder højt, midt på ruden.
på tyske busser sidder de længere nede, ved bæltet.
Det sammenholdt med nye type blinklys foran, altså 'fisheye' fremfor 'pigebryster' afslører at det er en brassi.
Fordørs håndtag er også af typen der udgik i 63-64. På sene splitbusser er det trykknaphåndtag.
På mange af dem sidder der en slags deluxe liste oppe oppe over fordøre.
jeg tror også frontemblemet er trykt i pladen, ikke skruet på
Og så er der et eller andet udefinerlig ved baghjørne vinduer, der ikke er som de tyske 15 ruders..måske er det bare mig.
De er squ fede nok, der er bare for mange der prøver at lave store penge på dem.
R.
You must log in to post.