Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til opstart af motor

Tags:

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej

Skal have bilen til syn men kan ikke få liv i den..
Jeg har købt og renoveret en VW cabriolet fra 1968.
Motor er en Brasil ombytningsmotor som har erstattet en 1500 motor.
Der er vakuum og god kompression.
Jeg har udskiftet et ports manifold, renoveret karburator, renset fordeler og skiftet til elektronisk tænding, skiftet tændkabler og tændrør, skiftet benzinpumpe.
Den pumper benzin og der er benzin i svømmerhus.
Der er gnist på alle tændrør.
Der er mikroskopisk smule puf men der sker ikke mere.

Jeg har kontrolleret at tændkabler sidder rigtigt.

Nogen der har gode forslag til hvad jeg kan prøve af...tak

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Er strømfordeleren vendt 180 grader i tændingsrækkefølgen?

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg har ikke haft den skilt ad - kun rengjort den.
Kan den monteres forkert?

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Så nej.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Er det Bosch tændrør made ind USSR-KINA-INDIA-BRASIL dur ikke så kyl dem væk.Brug NGK B5HS.'
Det samme med tændkabler/hætter-rotor. Udmål dem. OHM modstand ledninger med hætter =1000 ohm
Rotor ca. 4500 ohm.
Ellers 40257965 John.

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Har flået ventildæksler af og fordeler ud.
Ventildæksel 1/2 var fyldt med olie blandet med benzin.
Rotor peger modsat mærke i fordeler når cylinder 1 er i TDC.
Det er en JFU4 043905205C fordeler.
Kan jeg bare bytte rundt på tændkabler eller kan jeg skille fordeler ad og dreje bund 180 grader?

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Havde den kørt før du vaskede den?
For det problem du beskriver er jo det jeg spurgte om.
Men du kan bare rykke tændkablerne

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

så kører den - det var, som Dogfather skrev, bundstykket i fordeleren som vendte forkert
Tak for hjælpen

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Cool godt at høre at den er kommet igang

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus

Reply

You must log in to post.