haløj har gået og puslet lidt med en 1600 med lidt tryk på og der er opstået det problem at remhjul boldten går løs og svinghjuls boldten . hvorfor
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
haløj har gået og puslet lidt med en 1600 med lidt tryk på og der er opstået det problem at remhjul boldten går løs og svinghjuls boldten . hvorfor
Svinghjul: Anlægsflade på krumptap eller svinghjul defekt (har kørt med løst svinghjul.)
Uorg. svinghjulsbolt og skive (Empikina eller CSP mv).Axialspillerum forkert (7-12 100dele) Husk SKAL spændes 35kgm med det rigtige værktøj aldrig trykluft
Remskive:Forkert uorg. remskive/bolt/skive eks. forkromet eller lign.
Brug altid org. dele og anlægsflader der er rene/plane.
Dårlig/ forkert afbalanceret krumptap-dårlig just. motor. Uorg.Blæserhjul ubalance.
Det er flancerne på delene mod hinanden der holder tingene fast ikke bolte og møtt. de holder delene mod hinanden, derfor Moment.
40257965
hmm krumtappen så fejlfri ud svinghjulet er nyt bold er orginal og skiven er orginal spændt med stor skralde på 500mm med mine 120 kg i enden .. foreste remhjul er lige pracis alu haløj og bliver nu udskiftet til orginalt .. en på anden side skriver at en håre bold til svinghjulet er vejen frem ..
men fra start gik boldten til remhjulet løst jeg spænder med nøgle og ligger lidt vægt i . kordt efter er den smuttet ud i med den igen og spænde motor haved så fået en dårlig lyd trode fakti´sk at jeg haved for lav vendehøjde 1.5 mm tog motoren ud for at finde ud af at svinghjulet også var løst dog ikke så meget men løst
You must log in to post.