Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
14:25 AndersHH: Ellers: https://danskmarineudstyr.dk/motorrum-udluftning/twinlinea/ventilator-12-volt-o-76-mm-4m3-min
14:25 AndersHH: -> Zapy. Ja, det virker OK. Man må kunne finde noget kina-skrammel til lav pris nu...
16:44 ZAPY: nogen der har forsøgt sig med aksialblæser i defrosterslange ?
14:34 m.b: t4 udstødning
10:40 kentfp: Benzinslange
18:03 Belli: sirocco
13:31 tommi: har et nyt mellem men han kan ikke oprette sig på siden hjælp

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2.0 projekt forslag

(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 2 months siden | | | |

Hej

Jeg er kommet i besiddelse af en 2 liters boxer (CJ) som jeg gerne vil peppe lidt op, så den egner sig mere til f.eks. brug i en buggy.
Der er i forvejen monteret 2 dobbelte IDF44 karburatorer.

Hvad har i af forlag til hvordan man kan live sådan en gammel sag en smule op?

Budget omkring 10-15t.

Mvh Mikkel

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 2 months siden | | | |

Du skal spare noget mere sammen. Sandsynligheden for at det eneste der er brugtbart i en busmotor er krumtappen, er stor. Og måske oliepumpen

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Okay Frank, kan godt se at budgettet ikke passer i det tilfælde. Men hvilket setup ville du så foreslå hvis man går ud fra at største delen af delene skal skiftes? - og man tænker et noget højere budget.
Det skal ikke være en monster tunet motor, men den må gerne kunne sparke lidt fra sig.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Check af blok, afbalancering etc etc.
26 mm oliepumpe.
96 mm cylindersæt (2056)
Web 494 knast.
Bearbejdede toppe (Forudsat de er med 39/33 mm ventiler) Er det 37,5/33 skal der andre ventiler til. så gå 42/36 9-1 kompression.
1½" udst. Feks BAS, Python eller A1.
34 mm venturier i karbs.
Ombygning til type 1 style kølesystem, - feks CSP ombygningssæt. (Dette er et must da det originale system ikke egner sig til brug i et "åbent" miljø med meget turbulens omkring indtag.
Skal den være rigtig rapfodet, så Web 86b/86c, 42/36 ventiler i bearbejdede toppe, 10-1 CR. 36 mm venturier, 1 5/8" header. Så er du hurtigt i nærheden af 150 hk og 200 Nm moment.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

@Farmer
Den motor du beskriver der i din opskrift er 99,9% en kopi af min gamle 2.0 Type4 motor, og den var en fed combo!
42/36 ventiler
1-1/2" merged header
34mm Venturier
9:1 Kompression
Web494 knast
Type1 kølesystem fra CSP

Klar anbefaling herfra. Trækker som en hest, og stadig lidt spræl i den.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Hej Rasser.
Ja, det er en god combo :-)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) sjukke Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Hej
Lavede for et par år siden en 2l motor til buggyen delvis ud af det jeg havde liggende, men har været super tilfreds med den.
Bestod af følgende.
• 1700 blok
• 2l krumtap afbalanceret
• 2l plejlstænger, men lettet, poleret og afbalanceret
• 2l cylinder sæt, ville egentlig have nogen med flad top, men som sagt, motoren er bygget ud fra hvad jeg havde liggende og havde ikke lige disse stempler.
• 200mm svinghjul neddrejet og afbalanceret, inc trykplade
• 1800S topper med en fornuftig portning og hævet komp. Vippetøj med 8mm justerskruer.
• Knasten kan jeg faktisk ikke husk, men fik den via Torben og den trækker stabilt fra bund til lige godt 6000.
• Hjemmelavet udstødning 4 – 1 længde forsøgt justeret til 6000 (nok lidt i den høje ende i forhold til knast).
• Dobbelt 40 DCNF
• Gammel Bosch 009 med elektronisk tænding
• Ny lidt kraftigere oliepumpe, blokering af oliefilterets kugle, ekstern oliekøler
• Opret stående blæserhus
• Selvfølgelig nye lejer, pakdåser og pakninger
Dette for at sige, at hvis du har lidt liggende og selv har mod på gå i gang, så kan man godt lave en rimelig motor for fornuftig penge.
/Lars

(permalink) Hagen Member
Skrev for 2 weeks siden | | | |

Har du haft din type 4 på rullefelt?

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) sjukke Member
Skrev for 2 weeks siden | | | |

Er ikke klar over om rullefelt spørgsmålet er til mig eller Torben / Rasser, men jeg har ikke haft denne på felt. Ud fra andre motor der har været på felt, vil mene at den har omkring 110 - 120, men i en Buggy er det egentlig ok sjovt
/Lars


Reply

You must log in to post.