Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2.0 projekt forslag

(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej

Jeg er kommet i besiddelse af en 2 liters boxer (CJ) som jeg gerne vil peppe lidt op, så den egner sig mere til f.eks. brug i en buggy.
Der er i forvejen monteret 2 dobbelte IDF44 karburatorer.

Hvad har i af forlag til hvordan man kan live sådan en gammel sag en smule op?

Budget omkring 10-15t.

Mvh Mikkel

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Du skal spare noget mere sammen. Sandsynligheden for at det eneste der er brugtbart i en busmotor er krumtappen, er stor. Og måske oliepumpen

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mikkel95 Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Okay Frank, kan godt se at budgettet ikke passer i det tilfælde. Men hvilket setup ville du så foreslå hvis man går ud fra at største delen af delene skal skiftes? - og man tænker et noget højere budget.
Det skal ikke være en monster tunet motor, men den må gerne kunne sparke lidt fra sig.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Check af blok, afbalancering etc etc.
26 mm oliepumpe.
96 mm cylindersæt (2056)
Web 494 knast.
Bearbejdede toppe (Forudsat de er med 39/33 mm ventiler) Er det 37,5/33 skal der andre ventiler til. så gå 42/36 9-1 kompression.
1½" udst. Feks BAS, Python eller A1.
34 mm venturier i karbs.
Ombygning til type 1 style kølesystem, - feks CSP ombygningssæt. (Dette er et must da det originale system ikke egner sig til brug i et "åbent" miljø med meget turbulens omkring indtag.
Skal den være rigtig rapfodet, så Web 86b/86c, 42/36 ventiler i bearbejdede toppe, 10-1 CR. 36 mm venturier, 1 5/8" header. Så er du hurtigt i nærheden af 150 hk og 200 Nm moment.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 6 years siden | | | |

@Farmer
Den motor du beskriver der i din opskrift er 99,9% en kopi af min gamle 2.0 Type4 motor, og den var en fed combo!
42/36 ventiler
1-1/2" merged header
34mm Venturier
9:1 Kompression
Web494 knast
Type1 kølesystem fra CSP

Klar anbefaling herfra. Trækker som en hest, og stadig lidt spræl i den.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej Rasser.
Ja, det er en god combo :-)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) sjukke Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej
Lavede for et par år siden en 2l motor til buggyen delvis ud af det jeg havde liggende, men har været super tilfreds med den.
Bestod af følgende.
• 1700 blok
• 2l krumtap afbalanceret
• 2l plejlstænger, men lettet, poleret og afbalanceret
• 2l cylinder sæt, ville egentlig have nogen med flad top, men som sagt, motoren er bygget ud fra hvad jeg havde liggende og havde ikke lige disse stempler.
• 200mm svinghjul neddrejet og afbalanceret, inc trykplade
• 1800S topper med en fornuftig portning og hævet komp. Vippetøj med 8mm justerskruer.
• Knasten kan jeg faktisk ikke husk, men fik den via Torben og den trækker stabilt fra bund til lige godt 6000.
• Hjemmelavet udstødning 4 – 1 længde forsøgt justeret til 6000 (nok lidt i den høje ende i forhold til knast).
• Dobbelt 40 DCNF
• Gammel Bosch 009 med elektronisk tænding
• Ny lidt kraftigere oliepumpe, blokering af oliefilterets kugle, ekstern oliekøler
• Opret stående blæserhus
• Selvfølgelig nye lejer, pakdåser og pakninger
Dette for at sige, at hvis du har lidt liggende og selv har mod på gå i gang, så kan man godt lave en rimelig motor for fornuftig penge.
/Lars

(permalink) Hagen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Har du haft din type 4 på rullefelt?

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) sjukke Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Er ikke klar over om rullefelt spørgsmålet er til mig eller Torben / Rasser, men jeg har ikke haft denne på felt. Ud fra andre motor der har været på felt, vil mene at den har omkring 110 - 120, men i en Buggy er det egentlig ok sjovt
/Lars


Reply

You must log in to post.