Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ok 100 oktan?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Ok har indført 100 oktan benzin på en del stationer i og omkring København. Er der nogen der har testet det op imod Shell Vpower?

Eftersom Circle K åbenbart ikke har tænkt sig at indføre højoktan brændstof, var det jo ret interessant hvis OK's version har nogenlunde samme energi indhold som Shell's

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvordan har du tænkt dig at teste det?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) veteranen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Det er da ikke fortidligt at de også indførte bedre benzin,i stedet for det det lorte ,ikke veterankøretøj venlig stads.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Bare fordi det er højoktan, er det sgu ikke mere veterankøretøjsvenligt..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

2-3-4 forskellige biler/motorer.
Gns forbrug.
Evnen til at modstå tændingsbanken,
og effektmåling.

That simple.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Det gør man/jeg på anden måde.

(permalink) 1-0654961 Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Og hvordan er det? Vil sikker interessere mange, John.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 6 years siden | | | |

@vwanders
Jeg har bildt mig selv ind at eksempelvis V power har mindre ethanol indhold, og derfor er det jo lidt bedre for vores biler.
Er det forkert?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Der kunne teoretisk godt være mere ethanol i, for det hæver jo oktantallet

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg synes bare jeg læste mig til at V power var med mindre ethanol. Men kan ikke lige finde det nu.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) veteranen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Ethanol indholdet i benzin er 5% . Såvidt jeg har forstået ,ifølge benzinselvskaberne brancheforening,gælder det lavoktan benzin ,det er derfor, det er noget lorte benzin som er SÅ Miljø Rigtig, men det tiltrækker vand og slam,i tanke og benzinrør ,hvis ikke gennemgangen er stor, som i alm. biler. Derfor har mange problemer, med veteran kørertøjer ,hvor forbruget er lille. Men problemet kan løses ,med tilsætning af Ethomix til benzinen. Men jeg har læst et sted, at man så skal bruge højoktan benzin ,så om det er noget om snakken er uvis.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Tag sølvpapirshatten af et øjeblik.

Der er krav om minimum 5% ethanol i benzinen - al benzin.
Der er op til 15% ethanol i den benzin der produceres. Det gælder for topscoreren E85.

Ethanols absolutte fordele, er at det kan hæve oktantallet, hindre karburatoris, samt binde vand til brændstoffet, så motoren kan brænde det af i stedet for at det bliver i tanken. Præcis samme effekter fik man jo i gamle dage, da man selv blandede det i benzinen.

Den eneste ulempe er at ethanolindhold på mere end et par procent æder gummiet i gamle bilers brændstofslanger - og det er ikke så godt for os med veteranbiler.

Alle biler døjer med følgerne af at den ethanol der bruges, er bioethanol udvundet af både plantedele og animalsk fedt. Hvis man holdt fedtet væk fra produktionen, så ville man være en masse tilsodningsproblemer kvit. Ude på værkstederne bruger vi enormt mange timer på at rense koksaflejringer væk i moderne biler med især direkte indsprøjtning.

Veteranbilerne er dem med færrest problemer, tro mig...

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

"Alle biler døjer med følgerne af at den ethanol der bruges, er bioethanol udvundet af både plantedele og animalsk fedt. Hvis man holdt fedtet væk fra produktionen, så ville man være en masse tilsodningsproblemer kvit. Ude på værkstederne bruger vi enormt mange timer på at rense koksaflejringer væk i moderne biler med især direkte indsprøjtning. "

Jaah, og det kunne faktisk løses med et ganske lille indgreb, som samtidig ville medvirke til endnu renere udstødningsgas. Men det er der ikke rigtig nogen der forsker i mere, udover - Fiat/Iveco.

Må, men tilbage til OK´s 100 oktan. Er der nogen der har kendskab til real life data?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.