Hej
Efter en tur i min Early Bay på 40 km i 27 graders varme blev min 1600 motor så varm at den ikke ville trække længere og man brændte sig på den. Da jeg tænkte at noget måtte være fuldstændig galt og ikke kendte forholdene inde ved Krumtappen, valgte jeg at skille hele motoren ad. Ganske rigtigt var alle lejer og krumtap ret smadret, specielt plejlstangslejerne. Om dette skyldes at den blev for varm, eller det hele tiden har været sådan ved jeg ikke. Der har desuden hele tiden
været en del endeslør. Mit næste skridt er nu umiddelbart at få slebet krumtappen og få lejer der passer til. Andre forslag? Eller forslag til hvor man får det gjort i Vestjylland?
Spørgsmålet er så hvad jeg skal gøre ved blokken? Skal man få den renoveret også, eller kan man lige så godt købe en ny? I så fald hvor får man sådan en billigt?
Jeg er stadig lidt bekymret for om motoren bare brænder varm når jeg endelig får samlet den igen, for jeg har svært ved at tro at det blot skyldtes slidte lejer. Er det noget med forkert blanding? For lidt benzin? Forkert tænding? (Det er en pict3-34 karb med elektronisk tænding og avancering.), Forkert olie? For dårlig køling? Et par af vingerne i møllen er lidt skæve.. eller noget helt andet?
kan jeg gøre noget for at optimere kølingen når jeg samler igen? Måske simpelthen lime alt tinware sammen med silikone?
HJÆLP!!! :(
På forhånd mange tak!