Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  GE type 4 motor tikker for meget?

Tags:
No tags yet.

(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 5 years siden | | | |

GE type 4 motor tikker for meget.

2.0 motor med hydrauliske løftere. Den har stået længe, men synes ikke den vil få løfterne i gang, tikker alt for meget.
Hvad kan der gøres?
Er det bare at lade den kører sig rigtig varm og så håbe på der kommer liv i den/dem?
Hvilken type olie skal den have?
Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Nu kører jeg med en CT motor i min 1302, den havde samme problem i starten, det lyder helt forfærdeligt.

Jeg fik løfterne udluftet ved at tage forspændingen af stødstængerne, dvs giv ventilerne et spillerum på 0,15mm og lad motoren køre i tomgang nogle minutter. derefter juster skruerne til de ligger an plus 1,5 omdrejninger, hvis det kommer igen, prøv med kun én omdrejning.

den officielle metode er vist nok at man skal tage løfterne ud og fylde olie i dem, helt ærligt...

(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Udfordring er løst.
Sælger informerede mig om at olie var skiftet og måske også filter.
Kikkede på filter, det var æld gammelt, så nyt filter, nyt olie og den spinder som en mis nu :-)
Tak for hjælpen

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA

Reply

You must log in to post.