Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afgift skivebremser : 34.570 kr.

(permalink) Ragtop61 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej Alle, ja I læste rigtigt, var til periodesyn med min 61 Ragtop synsmand konstatere
at der var skivebremser på, som jo ikke er originalt, efter 2 mdr. mareridt med attester
fra vw med underskrift blev den endeligt synet, efter et stykke tid fik jeg brev fra motor-
styrelsen at jeg havde lavet konstruktive ændringer som jeg måske skulle betale afgift af.
Efter at jeg havde meddelt hvad jeg havde lavet, fik jeg brev om at jeg skulle betale
34.570 kr i afgift, noget af fejlen ligger nok i at de har skrevet at den har gået 97 km
og ikke 97000 km som den har.
Er der nogle af jer der har betalt afgift på skivebremser, og hvad har i betalt ?

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 5 years siden | | | |

jeg har fået synet min jagtvogn med csp skiver uden at sku betale afgift,men jeg spurte trafikstyrelsen først om jeg de ville godkende.det er snart 4 år siden.
du er sikker på at der ik er andre ting du er bonget for

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Sur pris for at kunne stoppe i trafikken :-D
Er bilen importeret og afgiftsberegtiget som veteran? Hvis ja, kan det måske tænkes at du også er blevet opkrævet alm. afgift da bilen ikke længere er original

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hvad er deres argument? At den har mistet sin identitet, og dermed at afgiften er 60% af nutidig handelsværdi?

Gad vide hvad resultatet mht afgift ville være med en 2 liter+ og skivebremser hele vejen rundt efter nuværende regler?

(permalink) Ragtop61 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Bilen er danske indregisteret fra ny, de skriver hvis man laver en radikal ændring
kan man komme til at betale ny registeringsafgift, tænker at skifte fra tromlebremser
til skiver ikke er en radikal ændring !!!
Eller måske er det konsekvensen af at udflytte motorstyrelsen til Ålborg så alle med-
arbejder er nye, tror ikke at der er mange der har taget turen med til Ålborg, selvom
Nordjylland er et skønt sted :-)
Men 35.000 i afgift for en bil der er måske 50.000 værd lyder ikke til at stå i forhold til
hinanden, hvad er afgiften egentlig hvis man importere lignende bil ?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Arhh, der har de da vist spidset blyanten lige rigeligt.
Nu kan du jo selvfølgelig ikke angive hele sagens forløb på få linier. Men det første der lige springer i øjnene er, hvilken type bremser du har monteret? CSP, Empi, JP Group, 67-, 944, Willwood eller noget helt andet?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Må man spørge hvem sysnsmanden er, bare så vi andre kan undgå denne klaphat.

(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Så tror jeg sku jeg ville syne med tromler og så køre hjem og kigge på sagerne bagefter...

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Lyder det ikke som du har betalt fuld ny afgift, og det vil sige, at du kunne have fået andre modifikationer med til samme pris? Hvis man havde vist det forhånd....

(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Meget!
Men hvis det er en bil, som er taget ind i landet på veteran afgift, så har t og s ret. Hvis det derimod er en dansker vil jeg mene, as t den ikke holder i retten.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jeg tror afgiften er den samme uanset hvilken ændring man laver. Noget af det sidste nye medens jeg synede biler var at man ikke længere kunne betale for eksempelvis en større motor, men at det var ny afgift for hele bilen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Og så kan det være at de fantasipriser man kan se på nettet rammer Jer

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Så havde jeg ringet til SKAT og bedt om at få en udregning på flexleasing, og så efter et stykke tid montere tromlebremser, og få den normalt synet igen.

Hvis de er kreative, så er du nødt til at spille med, så de kan få øjnene op for hvor skævt det egentlig er.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 5 years siden | | | |

jeg tænker synsmanden opdaget at bilen kun var med tromlebremser på godkendelsen .bliver jo nød til at påpeje det .ellers er det jo et hak til ham .3 hak er det jo ud. er der nye regler mon..........

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Ragtop61 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Bremserne er originale vw fra senere model type 1 , tror egentlig ikke det er synsmandens skyld det nye i år er at alle konstruktive ændringer på din bil skal lægges ind i en digital
portal med dokumentationer, og indberettes til told og skat, problemet med synet hos Udby bilsyn var at Applus jo overtog statens bilinspektion incl. alle dokumentationer på
mikrofilm og de deler dem jo ikke med alle de private bilsynssteder da de jo er konkurrenter
så jeg måtte ud og støve alle dokumentationer fra 70´erne, så jeg har dem hvis nogle skal
bruge, så husk hvis du skal syne din classic bil så gør det hos Applus.
PH1303 har ret så skulle man nok ha givet den fuld gas med modifikationer.
Tænker at skrive til ham der har udarbejdede det og gøre opmærksom på fejl vedr. km
( 97 contra 97000 ) for selvfølgelig må en fabriksny Ragtop 61 ha en vis anden værdi.
men kunne godt tænke hvis nogle havde afgift kvittering på lignede som jeg kunne bruge
som reference.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 5 years siden | | | |

det vil sige.du skal betale 34.570 kr fordi at det egentlig var lige meget hvad om der stod i deres register før i tiden, for det betød jo ingen ting det gør det så nu ....fordi der er et registre .måske skulle der være noget indkøringstid for disse registre da nogle synsmænd er a fornuftig gammel type og ikke for alt ind på deres pc .det kan jo blive dyrt for alle.............

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jamen hvis bilen er importeret og kørt igennem på veteran afgift, er der sådan set ikke noget nyt i det. Det har været sådan hele tiden. Det er bare ikke blevet håndhævet af flere årsager.
Det er jo bla derfor jeg har advokaderet for at folk IKKE tog deres biler ind på veteran afgift, men brugte 60% versionen selv om den er dyrere. Men jeg har altid haft svært ved at få ørenlyd med de synspunkter.
Hvis det er, som jeg forventer, så ville jeg da osse give "fuld gas" og få noget mere med når man er igang. Buy once cry once" eller noget i den retning.

Hvis den derimod ER dansk fra fødsel mener jeg ikke den holder, heller ikke med det nye regelsæt. Og så ville jeg argumentere mod det, og endvidere, at ombygningen medvirker til en forbedret aktiv køresikkerhed. Men de ER stride nu om dage. Osse mere end der er fornuftigt set med vores øjne.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det kunne jo være vi skulle tage ved lære af franskmændene når vi føler os uretfærdigt behandlede

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hæ! Ja det var da en mulighed.

- Nu har jeg lige scannet de mest almindelige sider omkring reglementet om afgift, og som tidligere nævnt, HVIS bilen har været indregistreret i dk siden første registrering, så er afgørelsen forkert. du kan evt selv tage kampen op, men hvis du er medlem af f.eks FDM vil jeg kontakte deres juridiske afdeling og bede dem hjælpe dig med at få udbedret miseren.
Når så sagen går i orden så HUSK at få det noteret på registreringsattesten under konstruktive ændringer.
Det kan meget vel være, at du bliver nødt til at indbetale beløbet så det er i Skat´s hænde under behandling af klagen. Så må de returnere beløbet bagefter. I sådanne tilfælde er man skyldig indtil det modsatte er bevist.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Ragtop61 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

ja vil da helt sikker tage kampen op, og får måske nok osse brug for juridisk bistand.

Tak til alle for jeres indslag, jeg vender tilbage med opdate, nå der sker mere :-)

(permalink) M.Nielsen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Du skulle prøve at kontakte dansk autoconsult 88530690
Manden du skal tale med hedder Preben

(permalink) Ragtop61 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Tak M.Nielsen, det vil jeg da gøre :-)

(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hvad blev slutningen på historien ?

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ja, jeg er også meget interesseret.

Jeg har prøvet at snakke med den lokale synshal mht konstruktive ændringer, og det lader der ikke til at være de store problemer med, så længe der fx er en tüv-godkendelse.
Men så snart snakken falder på forøget effekt, så bliver det hele ret umuligt.
Skal man virkelig en tur til Tyskland og få det igennem et passende tüv-sted? Det er vel "nemmere" end Preben Egelund, når der ikke er tale om en totalombygning ala hot-rods?

Det var ikke for at hi-jacke tråden, men mere mht at få det "hele" med, når der skal betales ny afgift. Det er jo ikke til at holde ud at tænke på, hvis man skal betale 35.000 kr hver gang...


Reply

You must log in to post.