Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fra 6v til 12v

Tags:

(permalink) Stenvad Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Dele søges til ombygning af min 1966 panel Van. 1600ccm motor
Er ikke sikker på hvad der nøjagtig skal skiftes. Håber på hjælp
Tlf 22184772 mvh Stenvad

(permalink) AndersHH Member
Skrev for 5 years siden | | | |

http://www.speedyjim.net/htm/6v_12v.htm

Her er et godt sted at starte.

Mvh Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) veteranen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hvorfor ødelægge norstalgien ?

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) Stenvad Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Helt enig. Men har prøvet at holde den ved lige med div trick.
Men har næsten altid start problemer selfølgelig nem at skubbe igang. Men kører aldrig den pga
man ikke er sikker på at den selv kan starte. Men beholder jo de dele der bliver udskiftet på loftet.

(permalink) Fazerstone Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Startrelæ på så kører den. Min kører uden problemer på 6 v

01fa9d24-d66d-48b0-9bee-c18f87d68c47.jpeg

-------------------------------------------
Karmann Ghia coupe 1,3 lit 6v 1966, t2 Westfalia 2,0 Aut 1977
(permalink) Stenvad Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Mange tak. Men hvor køber jeg det? Aner ikke en dyt om strøm

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Du kan bare sætte et 6V klistermærke på, så er nostalgien på plads :-)

Hvis du skifter til 12V så køb en god generator, pas på de billige med indbygget laderelæ, Sådan en havde jeg, lige pludselig gav den 18V, jeg fik laderelæ udskiftet, så den er fin nu. Men jeg kan personligt bedre lide en Bosch med eksternt laderelæ.

Jeg ved ikke om Fazerstone tænker på et 'hard start' relæ, hvis det er. Så er ideen at i stedet for at strøm til starterrelæ løber hele vejen forbi din tændingslås, så løber det kun fra batteriet. Det styres af et relæ.
Jeg har selv lavet det på min bus, da den nogen gange var lidt træg i start, trods masser af strøm. Det virkede fint med et 30A relæa, men der bør nok monteres et kraftigere.
Det kan være en god ide, uanset om du kører 6 eller 12V.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply

You must log in to post.