Hej Rene.
Først, skal du skifte alle benzinslanger så du er sikker på at der ikke sker en ulykke af den ubehagelig slags, det gælder alle slanger helt fra tanken af, samtidig skifter du filtre og kommer helt frisk benzin på, så er du sikker på at den del er i orden. Jeg ville også skifte olien samt oliefilter, så er du sikker på en god smørring når den starter op, du kan også ta tændrørene ud evt skifte dem, samtidig ville jeg lige sprøjte lidt wd40 ned i cylinderen og så tørne motoren nogle omgange inden tændrørene kommer i igen, så cylinderne samt stemplerne ikke er tørre ved opstart.
Lad batteriet ordenligt op kig til platiner tænd kabler og rotor også.
Samt gennemgå for dårlige forbindelser i hele ledningsnettet, også starter samt stelforbindelse.
Hvis 2.0 motoren er med indsprøjtning, er den meget følsom over for gode forbindelser.
Jeg har en bus magen til din og har erfaring med både motor og gearkassen, som du selvfølgelig bør skifte olie og filter på, hvis du ikke har kendskab til sidste service.
Det er bare så træls at kaste sig ud i startforsøg og så opdage at der er nogle grundlæggende ting der ikke er i orden for at en motor kan starte, samt at man måske ødelægger noget. Det er også en god ide at lade starteren tørne motoren så der kommer olietryk inden motoren starter.
Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med er du velkommen til at skrive eller ringe. Venlig Hilsen Kenneth