Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gode råd til Latebay

Tags:
No tags yet.

(permalink) RKJ Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Nu er det vist tid til at komme igang med at få lavet latebay´en :-) (1978) ver der nogle gode råd til hvad der skal gøres inden den startes første gang, da det er nogle år siden den har været startet ? tror det er + 10 år siden. den kan nemt drejes rundt med håndkraft. det er en 2.0 motor og automatgear.
Da der manglede klapper og tændings lås ved jeg ikke lige hvad den letteste vej frem er, nu jeg har fået dem købt ? kan man pille alle låse ud og kode dem om ? hvis ja, hvordan ? og er der et sted man kan købe nøgler da jeg ingen har ?
På forhånd tak, Rene

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej Rene.
Først, skal du skifte alle benzinslanger så du er sikker på at der ikke sker en ulykke af den ubehagelig slags, det gælder alle slanger helt fra tanken af, samtidig skifter du filtre og kommer helt frisk benzin på, så er du sikker på at den del er i orden. Jeg ville også skifte olien samt oliefilter, så er du sikker på en god smørring når den starter op, du kan også ta tændrørene ud evt skifte dem, samtidig ville jeg lige sprøjte lidt wd40 ned i cylinderen og så tørne motoren nogle omgange inden tændrørene kommer i igen, så cylinderne samt stemplerne ikke er tørre ved opstart.
Lad batteriet ordenligt op kig til platiner tænd kabler og rotor også.
Samt gennemgå for dårlige forbindelser i hele ledningsnettet, også starter samt stelforbindelse.
Hvis 2.0 motoren er med indsprøjtning, er den meget følsom over for gode forbindelser.
Jeg har en bus magen til din og har erfaring med både motor og gearkassen, som du selvfølgelig bør skifte olie og filter på, hvis du ikke har kendskab til sidste service.
Det er bare så træls at kaste sig ud i startforsøg og så opdage at der er nogle grundlæggende ting der ikke er i orden for at en motor kan starte, samt at man måske ødelægger noget. Det er også en god ide at lade starteren tørne motoren så der kommer olietryk inden motoren starter.
Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med er du velkommen til at skrive eller ringe. Venlig Hilsen Kenneth

(permalink) RKJ Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej Kenneth, det lyder bare super godt !! har du et nummer eller mail jeg kan fange dig på hvis der er spørgsmål ? er ikke sikkert det kommer til at gå så hurtigt, men tænkte det var en god ide at starte den op inden den skal tages fra hinanden for at få at få lavet rust og males :-) Mvh Rene


Reply

You must log in to post.