Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 3: skift af boltmønster bagpå fra 5x205 til 5x130

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lange Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jeg mindes at kunne huske, at der er lidt udfordringer med skift at bolt mønster på en tidlig type 3 ift. bagtromlerne.

Kan der købes en tromle som er plug and play, eller kan bagtromlen bores op?

Der er selvfølgelig muligheden med adapter, men den løsning vil jeg helst undgå.

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

du skal bygge den om til 4 huls type3 med løst nav og tromle - ankerpladerne fra dine 5 husl passer, også få det boret om til 5x130..

så slipper du for det adapter shit...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Tak for det, det var også den løsning jeg havde læst mig frem til.

Det kunne jo være at en leverandør havde produceret 5x130 tromler til de tidligere type 3´er.

Jeg kan se der skal laves to huller til justering af bremsebakker med denne løsning.

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Lange Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det passede så ikke sammen med ankerpladerne. Har du andre gode råd Bornholmer?

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Du skal skifte DET HELE! Ikke bare tromler

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lange Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ja, det fandt jeg ud af...

Jeg arbejder på en anden løsning

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

ja du skal bruge ankerpladerne også - og alternativet er at bruge type1 bremser , men de er reelt for små - også selvom nogen siger der virker godt nok på min - jeg har lavet IRS fra en bus på min - så jeg kører med bus bagtøj og bus bagbremser sammen med skiver i front - det virker rigtig godt...

man kan købe bus tromler i dag - med 5x130..

jeg ved ikke hvad du kører med af bagtøj , ved heller ikke om det er en type3 du spørger til egentligt ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jeg har på min oval monteret en type 3 gearkasse fra en tidlig model (61-62).

Det hele bliver skiftet ud til sen type 1 og 5x130. Hjulcylinder og bremsebakker skulle skiftes ud alligevel.

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej.

Og ændringerne er selvfølgelig synet og godkendt og indskrevet på bilens papirer ?

:) Leir (:

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hvordan passede ankerpladser ikke ? Er det fordi du har de helt gamle tromler der kun er Ø230 mm. Eller var de type3 bremser fra 64/64. Der er Ø248 mm. For jeg har hørt det samme som Ib, og kører med det setup på min splitbus, og troede egentlig min ankerpladser var fra en nyere type 3.
På min oval kørte jeg med 1500 gearkasse og korte aksler og CSP 190 mm tromler bagi, de havde fået 15 mm af næsen fjernet. Jeg mener også at Csp sælger de tromler i 5 * 130. De bremsede tydeligt bedre end org bremser. Sammen med skivebremser foran.
Det blev aldrig synet og godkendt..solgte bare bilen til en hollænder, han var vild med de mods

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply

You must log in to post.