hej,. påtænker at montere automatic i jagtvogn undervogn, men vil gerne have spæret fra jagtvognen i automatic gearkassen, kan det lade sig gøre, mvh,. bjørnen
hej,. påtænker at montere automatic i jagtvogn undervogn, men vil gerne have spæret fra jagtvognen i automatic gearkassen, kan det lade sig gøre, mvh,. bjørnen
hej,. er slet ingen der ved noget om det spørsmål. mvh. bjørnen.
Desværre. Kender ikke noget til automatgearkasser, men antager da at kron/spidshjul er identisk med manuelle gearkasser - og så er det vel muligt.
Er det et komfort spørgsmål, eller særlige behov, der gør at du vil bygge om?
hej,.det er komfort spørsmål, er det samme olie på autonmatic og jagtvogn gearkasse. mvh. bjørnen
Selve gearkassen bruger samme olie, men automatic-gearkassen bruger også
olie til momentomformeren, det er noget halvklistret rødt bolsjevand (Dexron II).
Skiftet til automatic er ikke gjort med gearkassen (med momentomformer og vacuum-servo) alene;
Der skal monteres beholder til vacuum, styreventil til vacuum, gearstang med indbygget kontakt i stilken og passende gearlåseplade (bakgear-spær, for bakgearet ligger "den anden vej"), beholder til omformerolie, dobbelt oliepumpe på motoren, svinghjulet skal skiftes til en svingplade ("medbringerplade"), indsugningsmanifold med vacuumudtag, diverse slanger og naturligvis pedalsættet.
Yderligere skal speedometeret have en kontrollampe for overophedning af momentomformerolien og startspærre-kontakten på gearkassen skal forbindes ind i ledningen til starter-relæet.
Endelig skal startmotoren være en 0,8HK selvbærende type.
Og skal det være helt på toppen, skal askebægeret (for nogle Type 1) også skiftes grundet det påtrykte gearmønster. På type 181 er dette vist en etiket på instrumentbordet.
(Ved ombygning fra automatic til manuelt gear skal der som regel også indsvejses føringsrør til koblingskabel, da kun få biler med automatic har røret monteret fra fabrikken).
Om du kan beholde spærret er nok tvivlsomt.
Momentomformeren ville nok sætte begrænsning før spærret, og den vil under alle omstændigheder nok synes, det er lidt hårdt at køre i svært terræn.
Puha.. Lyder som meget arbejde :-)
hej,. tak fordi man ville fortælle om det . problem .
You must log in to post.