Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  jagtvogn m. automatic

Tags:
No tags yet.

(permalink) bjornen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

hej,. påtænker at montere automatic i jagtvogn undervogn, men vil gerne have spæret fra jagtvognen i automatic gearkassen, kan det lade sig gøre, mvh,. bjørnen

(permalink) bjornen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

hej,. er slet ingen der ved noget om det spørsmål. mvh. bjørnen.

(permalink) HNC Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Desværre. Kender ikke noget til automatgearkasser, men antager da at kron/spidshjul er identisk med manuelle gearkasser - og så er det vel muligt.

Er det et komfort spørgsmål, eller særlige behov, der gør at du vil bygge om?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) bjornen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

hej,.det er komfort spørsmål, er det samme olie på autonmatic og jagtvogn gearkasse. mvh. bjørnen

(permalink) Dillen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Selve gearkassen bruger samme olie, men automatic-gearkassen bruger også
olie til momentomformeren, det er noget halvklistret rødt bolsjevand (Dexron II).

Skiftet til automatic er ikke gjort med gearkassen (med momentomformer og vacuum-servo) alene;
Der skal monteres beholder til vacuum, styreventil til vacuum, gearstang med indbygget kontakt i stilken og passende gearlåseplade (bakgear-spær, for bakgearet ligger "den anden vej"), beholder til omformerolie, dobbelt oliepumpe på motoren, svinghjulet skal skiftes til en svingplade ("medbringerplade"), indsugningsmanifold med vacuumudtag, diverse slanger og naturligvis pedalsættet.
Yderligere skal speedometeret have en kontrollampe for overophedning af momentomformerolien og startspærre-kontakten på gearkassen skal forbindes ind i ledningen til starter-relæet.
Endelig skal startmotoren være en 0,8HK selvbærende type.

Og skal det være helt på toppen, skal askebægeret (for nogle Type 1) også skiftes grundet det påtrykte gearmønster. På type 181 er dette vist en etiket på instrumentbordet.

(Ved ombygning fra automatic til manuelt gear skal der som regel også indsvejses føringsrør til koblingskabel, da kun få biler med automatic har røret monteret fra fabrikken).

Om du kan beholde spærret er nok tvivlsomt.
Momentomformeren ville nok sætte begrænsning før spærret, og den vil under alle omstændigheder nok synes, det er lidt hårdt at køre i svært terræn.

(permalink) HNC Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Puha.. Lyder som meget arbejde :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) bjornen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

hej,. tak fordi man ville fortælle om det . problem .


Reply

You must log in to post.