Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor går ikke på cyl. 3

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej folkens, håber der en der kan og gider hjælpe mig

Min motor går ikke på cyl. 3

Konstateret ved at den går dårligt, især i tomgang.

Udstødnings røret bliver godt nok varmt, jeg kan lige kan røre det kort varig, men i forhold til de andre er det ikke varmt.

Der er ikke forskel på tomgang om tændkablet til cyl. 3 er på eller ej. Tager jeg en af de andre af, er der tydelig forskel.

Når jeg sætter min carb tuner på (det gør jeg ved at afmontere balance slangen mellem manifolderne og sætte den på der) og justere dem rimelig ens... når så jeg giv den lidt gas, ryger søjlen i højre side helt i bund og den anden flytter sig stort set ikke.

Det er en 1914 med kadron karburator, 284 engel knast, 009 fordeler med pertronix ignigtor og 041 go3 toppe.

Det jeg har prøvet ind til videre:

Kompressions test, viste 100 psi på dem alle fire.
Nye tændrør.
Tændkabler ombyttet + div. Anden brugte kabler afprøvet.
Der er ok gnist når jeg ligger et løst tændrør på blokken.
Tænding justeret (30grader fuld avanceret)
Ventiler justeret og tilset, de både åbner og lukker.
Tomgangs dyse renset.
Jeg har også lige haft manifolden af, bare for at kontrollere at jeg ikke havde glemt en klud eller lignende.

Hvad er det lige jeg overser? jeg fatter det ærlig talt ikke!

Rasmus

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ja, du har prøvet alt det, jeg selv ville teste.

Jeg har selv oplevet at min Pertronix pickup ring pludselig fik motoren til at gå groft, som om den kun gik på 3 cylindre. Sådan en ring kan købes for sig.
Så jeg ville prøve anden strømfordeler eller lige skifte til platiner.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ja måske noget der.tjæk afstand mellem pickup og efter prøv at afmontere pickup og dreje den en halv omgang.så må problemet flytte sig

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jeg må prøve div. fordeler muligheder i weekenden.
Tak for hjælpen :-)

(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Nu har jeg rodet lidt mere med det, bla. har jeg prøvet at dreje pickup ringen uden problemet flyttede sig.
Har sku´lidt givet op. Men har fået en aftalt men en snilder-rik jeg kender, så håber på han kan finde fejlen.
Jeg skriver en update når der er nyt i sagen :o)

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Prøv med et platin sæt. eller anden fordeler.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Jeg skylder en update :o)

Den rare mekaniker der kom på opgaven har fået den til at snurre igen.
Efter at have rodet en del med det, viste det sig at være karburator problemer
Der blev justeret svømmerhøjde og så fik de et rep. sæt med div nye pakninger osv.
Nu dur det, og jeg er glad :o) tak til jer der gav jeg tid til at skrive og ringe.


Reply

You must log in to post.