hay er ved at lave en lav type 2 de fleste siger den køre godt uden krængningsstabilisator men hvad er jeres erfaringer
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
hay er ved at lave en lav type 2 de fleste siger den køre godt uden krængningsstabilisator men hvad er jeres erfaringer
tja, jeg kan personligt ikke mærke forskel.
Jeg har en bay med og en splitbus uden. (splitten er sænket mere end bay'en)
Det siges at hvis du sænker bussen meget behøver du ikke stabilisator.
Det er vel bare at køre uden og evt eftermontere den, hvis du føler bussen er urolig.
Og har du allerede en , så bare på med den. Medmindre du slammer bussen :-)
På min gamle type 1 fra 56, der hjalp det det montere stabilisator og styrtøjsdæmper.
Arhh, tænk jer nu om!
er der så en af jer der kan afhjælpe med en kringer bag til der er ejnet til lav den csp har ser ud til at fylde alt for meget . overvejer at bestille en til foran og se om den kan tilpasses bag på
Så hæv den. Så kører den osse bedre.
Det er ikke en mulighed farmer .
Det er altid en mulighed. Det er mere spørgsmålet om du vil acceptere at vognen kører som en sæk lopper på afveje, eller om du vil hæve den, måske bare 25 mm så affjedring og stabilisatorer rent faktisk kan fungere nogenlunde efter hensigten.
Skal den være så lav at du må skære i vanger ?
ala denne her: https://www.youtube.com/watch?v=95zcBmFGDh0
Eller er det bare droppede spindler.
Jeg ville montere stabilisator foran og se hvordan det kørte uden bagi..som org :-)
Det er i øvrigt ved at være umoderne at sænke, hører mange snakke om at de vil hæve deres busser..moden skifter.
R.
Detvardadeeejligt :-)
For nogle år siden reparerede vi en splitbus (med bay forbro) Den var sænket med US spindler etc etc. Man kunne med lidt forsigtighed køre i den med en person på hvert forsæde. Alt andet vægt skulle ligge på bagsæder eller længere bagud. Alt over 100 kmt var livsfarligt og krævede en hel vognbane.
Ved denne lejlighed var en af punkterne, at hæve bilen så man kunne køre i den uden at skulle tænke på hvilken vej der havde færrest fartbump. Vi hævede bilen 30 mm. Monterede dæk, som rent faktisk måtte/kunne bære bilens akseltryk og 4 hjulssporede den. Efter denne ændring var der ikke problemer med fartbump, kantsten o.lign. Endvidere rapporterede fyren, at nu kunne han cruise med motorvejshastigheder med "en hånd liggende på rattet". Sænket er fedt, og gjort rigtigt kan det virkelig forbedre vognens køreegenskaber. Panscrapers er stupidt, ødelægger bilerne og kun "godt" for een ting, - et bestemt look.
Men, forskellige folk, forskellige meninger :-)
kleinbusRonnie ej de er flyttet lidt
Farmer kørehøjden er planlagt til 40 mm fra forbroen af og med orginal vente spindler og justerbar forbro og 14" fælge og almindelig forfjeder og coilover med justerbar gas tryk med det formål man gerne skulle kunne læsses lidt i den
Coilovers hjælper gevaldigt. 40 mm frigang, eller 40 mm til bump stop? 40 mm frigang er ikke nok. Til bump stop, - kan nok lige gå.
40mm fri fra joren og til forbro og fra overside af dæk og til de rammer hjulkassen der er ikke bump stop på broen . coilovers er købt kortere ind standart de har 30 mm at vandre ud så det skulle være muligt at stramme dem okay op er håbet . nå men så en kringsstabilator på foran fra csp ? den bagerste er jeg stadig ikke meget for da det ser ud tilo den henger 100mm under gearkassen har fundet bilder af nogen der ligger helt tæt på gearkassen men de forhandles ikke mere
You must log in to post.