Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
08:49 Kim Rimer: Jørn Dalsgaard
21:32 Leif Brejnebøl: motornummer type
13:34 Henrik O: Cylinder sæt
10:26 Den halvblinde: ja.... glædelig jul og godt nytår
23:35 multen: Glædelig jul :-)
10:01 Torkild fra Osted: Glædelig jul og godt nytår.
08:01 brianbhansen: God Jul Til Alle.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  krængningsstabilisator type 2

Tags:
No tags yet.

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 2 years siden | | | |

hay er ved at lave en lav type 2 de fleste siger den køre godt uden krængningsstabilisator men hvad er jeres erfaringer

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1973 1200 smølf . 1970 1300 coupe betty.1973 panel bus
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 2 years siden | | | |

tja, jeg kan personligt ikke mærke forskel.
Jeg har en bay med og en splitbus uden. (splitten er sænket mere end bay'en)

Det siges at hvis du sænker bussen meget behøver du ikke stabilisator.

Det er vel bare at køre uden og evt eftermontere den, hvis du føler bussen er urolig.
Og har du allerede en , så bare på med den. Medmindre du slammer bussen :-)

På min gamle type 1 fra 56, der hjalp det det montere stabilisator og styrtøjsdæmper.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Arhh, tænk jer nu om!

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 2 years siden | | | |

er der så en af jer der kan afhjælpe med en kringer bag til der er ejnet til lav den csp har ser ud til at fylde alt for meget . overvejer at bestille en til foran og se om den kan tilpasses bag på

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1973 1200 smølf . 1970 1300 coupe betty.1973 panel bus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Så hæv den. Så kører den osse bedre.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Det er ikke en mulighed farmer .

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1973 1200 smølf . 1970 1300 coupe betty.1973 panel bus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Det er altid en mulighed. Det er mere spørgsmålet om du vil acceptere at vognen kører som en sæk lopper på afveje, eller om du vil hæve den, måske bare 25 mm så affjedring og stabilisatorer rent faktisk kan fungere nogenlunde efter hensigten.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Skal den være så lav at du må skære i vanger ?

ala denne her: https://www.youtube.com/watch?v=95zcBmFGDh0

Eller er det bare droppede spindler.
Jeg ville montere stabilisator foran og se hvordan det kørte uden bagi..som org :-)

Det er i øvrigt ved at være umoderne at sænke, hører mange snakke om at de vil hæve deres busser..moden skifter.

R.

on_the_floor.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Detvardadeeejligt :-)
For nogle år siden reparerede vi en splitbus (med bay forbro) Den var sænket med US spindler etc etc. Man kunne med lidt forsigtighed køre i den med en person på hvert forsæde. Alt andet vægt skulle ligge på bagsæder eller længere bagud. Alt over 100 kmt var livsfarligt og krævede en hel vognbane.
Ved denne lejlighed var en af punkterne, at hæve bilen så man kunne køre i den uden at skulle tænke på hvilken vej der havde færrest fartbump. Vi hævede bilen 30 mm. Monterede dæk, som rent faktisk måtte/kunne bære bilens akseltryk og 4 hjulssporede den. Efter denne ændring var der ikke problemer med fartbump, kantsten o.lign. Endvidere rapporterede fyren, at nu kunne han cruise med motorvejshastigheder med "en hånd liggende på rattet". Sænket er fedt, og gjort rigtigt kan det virkelig forbedre vognens køreegenskaber. Panscrapers er stupidt, ødelægger bilerne og kun "godt" for een ting, - et bestemt look.

Men, forskellige folk, forskellige meninger :-)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 2 years siden | | | |

kleinbusRonnie ej de er flyttet lidt
Farmer kørehøjden er planlagt til 40 mm fra forbroen af og med orginal vente spindler og justerbar forbro og 14" fælge og almindelig forfjeder og coilover med justerbar gas tryk med det formål man gerne skulle kunne læsses lidt i den

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1973 1200 smølf . 1970 1300 coupe betty.1973 panel bus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Coilovers hjælper gevaldigt. 40 mm frigang, eller 40 mm til bump stop? 40 mm frigang er ikke nok. Til bump stop, - kan nok lige gå.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 2 years siden | | | |

40mm fri fra joren og til forbro og fra overside af dæk og til de rammer hjulkassen der er ikke bump stop på broen . coilovers er købt kortere ind standart de har 30 mm at vandre ud så det skulle være muligt at stramme dem okay op er håbet . nå men så en kringsstabilator på foran fra csp ? den bagerste er jeg stadig ikke meget for da det ser ud tilo den henger 100mm under gearkassen har fundet bilder af nogen der ligger helt tæt på gearkassen men de forhandles ikke mere

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1973 1200 smølf . 1970 1300 coupe betty.1973 panel bus

Reply

You must log in to post.