Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 4 motor i type 3 fastback

Tags:
No tags yet.

(permalink) lundsgaard Member
Skrev for 4 years siden | | | |

jeg skal muligvis ha en 1700 type4 motor i min type3 fastback med automatgear,
hvilken startkrans skal jeg bruge for at det kommer til at spille sammen??
er der nogen af jer gæve gutter der ved noget om det.?
og glædelig jul.

(permalink) lundsgaard Member
Skrev for 4 years siden | | | |

efter at jeg har kigget lidt billeder kan jeg se at det ikke er startkransen jeg skal bruge, men pladen på den anden side af converteren..
passer den fra type 4 motor sammen med min converter i type 3 gearkasse..?

(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Jeps

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Husk øvrigt at vandringen på armen til spjældet er forskelligt på en type 3 og på en type 4 motor, i alle tilfælde hvis du kører med indsprøjtning eller 412S karburator.
Du skal også finde en måde at placere kick Down kontakten på på din type 4 motor, for på 411/412 sidder den inde ved speederpedalen.
Hvis jeg var dig ville jeg nok bygge en 1776 type 3 motor i stedet.
Jeg ville beholde std. Knasten da det er min erfaring at automat gearkassen som er delvis vacumstyret bliver lidt mærkelig i opførslen med en skrappere knast.
Farmer eller en af de andre motorguruer har nok en mening om hvilke topstykker du kan bruge.
Med en ordentlig udstødning og evt. 412S karburatorer på modificerede type 3 manifolder burde du snildt kunne nå op på de 80 HK som en W motor yder.

Jeg kører selv med en 1900 type 4 motor med en lidt skrappere knast og med automatgear i min 412 er og jeg overvejer seriøst at bygge tilbage til standard da jeg ikke synes det spiller 100%.
Min type 3 fastback havde tidligere en W type 4 motor men den har jeg også pillet ud og valgt at erstatte med en standard 1600 E motor, af samme årsag.

En anden fordel med en trimmet original motor er at du ikke hele tiden behøver kigge i bakspejlet efter trafikstyrelsen og skat.

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) lundsgaard Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej Frank, har du evt. sådan en plade liggende til at skrue på krumtappen?
planen er centermonteret registerkarburator

(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Nej, desværre har jeg ikke nogle i overskud.
Men mon ikke en af de utallige bussemænd har en liggende.
Der er jo kommet en del automatic busser hjem fra US og lur mig om ikke en del af dem er bygget om til manuel.
Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic

Reply

You must log in to post.