Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan H Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Har en 1200 34Hk der ikke trækker så godt og skyder lidt.
Starter meget nemt.
Har stillet ventiler på 0,15. Platin på 0,40. Tændning på mærket. Skiftet tænd kabler og tændrør.
Har lagt billeder af det jeg har på motoren. Passer dette sammen eller hvad skal jeg gå efter..

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Utæt indsugningsmanifold?

(permalink) Allan H Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Har prøvet og sprøjte diesel start på alle samlinger med startet motor. Der var ingen respons på det.

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 4 years siden | | | |

rens dyser.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Allan H Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Har endnu en gang renset dyser mm idag..

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) kentfp Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Stiller du den på 7,5 grader før TDC? Min kørte bedst ved ca. 10 grader før TDC.

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 4 years siden | | | |

.kommer der noget ud af messing røret nede i kaburator når du gasser op med slukket motor.Hvis disse ting ikke hjælper.så skild kaburator ad. Hvis pakninger er fine kan du genbruge dem.når den er adskilt så blæser du med trykluft i alle kanaler.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Allan H Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Opdatering: Kaburatoren er total renset i dag, alle dyser renset med nåle ( har nåle ned til 50my. ) Nye pakninger over alt i kaburatoren. ventiler kontrolleret 0,15 ved alle.
Tændning justeret til 7,5 grader før TDC.
Der kommer en fin jævn stråle ud af røret når man pumper gassen ved skullet motor.
Har fundet ud af mine tændrør har højt glødetal og mine tændkabler havde 1000 ohm i modstand. Tændrørhætter havde også 1000 ohm i modstand.
Jeg skal have købt nye af disse ting så skal det prøves.

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) kentfp Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Jeg har ikke meget forstand på tændrør og kabler, men siger du dermed at nyindkøbte tændrør og kabler ikke virker?

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) Allan H Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Hvis du søger på tændkabler modstand, så kommer der en masser frem og en af de kloge her inde fra, som jeg har snakkede med i dag har også fortalt mig dette..

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) kentfp Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Hvad er det for nogen tændrør og kabler du har købt?

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) Allan H Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Husker ikke hvad de hedder, men det er fra kæferland

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Strålen fra messingrøret skal helst ramme spjældakslen når spjældet er helt åbent. Så bliver benzinen fra røret (accelerationspumpen) blandet bedre med luften. Prøv evt at give den en hoveddyse der er lidt større eller prøv med noget 100 oktan benzin uden Ethanol. Hvis det hjælper skal du have en større dyser i din karburator når du kører på alm 95 oktan med Ethanol (E5 eller E10).

/Rolf

(permalink) fvee Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Brug ALDRIG E10!!!!!

(permalink) Farmer Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Øhh, nå. Det må du lige forklare nærmere.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Biler før 2011 er ikke til E10.
Det er med mere indhold af Etanol (Sprit) som tiltrækker vand/fugt som ødelægger
benzintanken-slanger-og messingdele i pumpe-karburator, især os der ikke kører lange ture.
Brug E5 eller oktan 100.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Ahh, ja, tænkte nok det var det du hentydede til. Det er altså ikke så slemt som folk vil gøre det til.
- Ja, det kræver god kvalitet benzinslanger, dvs IKKE dem man kan købe bla hos T.Hansen.
- Ja, hvis bilen står i længere tid uden at bleve brugt har brændstoffet en tendens til at "skille" Men hvis man gør sig til en regel at tilsætte en squis Abcon fuel system cleaner til brændstoffet når man tanker, reduceres skilningen drastisk og til et niveau hvor det normalt ikke er et problem.
- Det med, at Ethanolen er hård ved messingting etc er for såvidt korrekt, men indholdet af Ethanol skal længere op end 10% før det begynder at gøre en reel trussel. Ved kørsel på/med E85, så er det en hel anden snak.
- Nogle få, som har motorer med meget gamle acc. pumpe membraner og benzinpumper vil kunne komme til at opleve, at membranerne bliver utætte over det næste stykke tid. Det er simpelthen fordi, ældre membraner etc er lavet af en and gummi/fiber blanding. Nyere membraner er forberedt for E10.

Så, don´t worry, be happy, men hold øje med slanger etc. så i ikke kommer til at stå i en træls situation.

Bonus info :-) Hvis i mangler benzinslanger, som kan tåle mosten, så har jeg Trelleborg/Hydra på hylden i 6 & 8 mm. til fornuftige priser.

- Teoretisk set vil overgangen fra E5 til E10 gøre at en given motor med karburator vil køre en lille smule mere mager, fordi brændværdien pr l. Ethanol er lidt lavere ift. benzin. Men 90% af alle ældre biler er justeret til den fede side i forvejen, så det vil være de færreste der kommer til at opleve en forskel på den konto.

Mvh.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Dillen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Brug kun slanger mærket SAE J30 R9.
De er beregnet til både 5% og 10% Ethanol.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 4 years siden | | | |

I Danmark er der altså også 5% ethanol i Oktan 100 eller V power.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) fvee Member
Skrev for 4 years siden | | | |

ja, det er ok.

(permalink) Allan H Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Hej
Ville lige skrive hvad dette problem endte med.
Jeg skiftede tændrør til de rigtig, skiftede tændkabler 0 ohm + hætter igen til 1000 ohm, hvilket hjalp meget, stillede tændning, men manglede lige det sidste. Så en ny tændspole og så løste dette mit problem med den ville skyde.
Så kunne jeg begynde justeringen af kaburatoren. Nu køre den fint.
Takker for alle input i er kommet med

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Godt den spiller igen.
Altid rart med lidt update

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply

You must log in to post.