Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  WV-Per Endelig nr-plader. En hist

Tags:
No tags yet.

(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, jeg ved ikke lige hvad der er sket, men alle mine billeder, og det meste af mit indlæg er væk.. Nå men jeg kan da lige fortælle at jeg fra Told og Skat har fået af vide at, jeg skal have 24.700,- tilbage i afgift, selvom jeg fik af vide at man ikke kunne få mere end da bilen va ny???
I får lige et par af de gamle billeder.
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Go røv, ikke?
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hjemme på bondegården..
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er jo meget heldigt med den afgift. og så kun lidt håndøre når i kommer hjem, med mindre at de går igennem det med at danskere der har boet i udlandet ikke skal betale afgift af medbragt bil.

Hilsen Hårdberg
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kunne man jo håbe på... Så skal konens Beetle sandelig med til DK, når vi skal hjem!
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, ja jeg ved godt, den ikke er luftkølet. Men sød, det er den!
Jeg troede ikke det var muligt, at komme til at eje sådan en, pga prisen, men meget kan lade sig gøre, når man bor i Belgien!!
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Et mere..
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nr-plader. Endelig lykkedes det. Her er en lille historie til dem, der synes det danske samfund ikke snurrer for hurtigt....

Efter at være flyttet til Belgien, i juni måned, tager jeg til DK 14 dage efter, for at hente min VW. Den er forinden blevet vurderet hos T&S, og bortset fra vurderingsprisen er for lav (48000Dkr), er det gået glat. Jeg har en kanon tur de 1000 km turen varer, og kører med kluden nede hele vejen! D 1 Juli henvender jeg mig på et værksted, som skal hjælpe mig med at få belgiske plader på dyret. De synes den er i så god stand, at den skal indregistreres som alm bil. Alternativet er som "oldtimer" hvilket vil sige, at bilen skal stå i garage, være over 20 år, og må ikke være ude om natten, osv osv. Jeg siger desværre ja, og d 14 juli kører de til syn, med et hav af papirer som er blevet udfyldt forinden. Den bliver godkendt, bortset fra stelnummeret ikke passer til bilen. Nå, de søger oplysninger hos VW i tyskland, og der kommer svar 3 august, med besked om, bilen godt kan godkendes. Bilen ryger til syn igen. Denne gang bliver den kasseret på ingen sikkerhedsseler! Det har der sgu aldrig været i den. Nå, værkstedet skriver til bilinspektionen, og gir mig medhold, og den kan synes uden sikkerhedsseler. Til syn igen. Nu bliver den kasseret igen, pga. synsmanden ikke mener den er født med skiver! Nu er jeg ved at give op, og sommeren er ved at gå på hæld...Jeg siger til værkstedet, at jeg vil have den regisretret som oldtimer i stedet for. Det synes de er en god ide! Til syn igen, og sandelig om den ikke bliver godkendt. Det er jo også kun 4 gang inden for 3 måneder. Det er nu blevet 1 oktober. Papirene bliver sendt til motorkontoret, og kommer retur 3 uger efter. Der mangler en kopi af den danske registreringattest. Der står intet om i papirene at sådan en kopi skal medfølge...Papirene bliver sent igen d 20 okt. D 1. nov kommer de tilbage igen. Motorkontoret kan ikke læse de papirer værkstedet har udfyldt! Forfra igen, og papirerne bliver sendt igen, d. 4 nov. I dag d. 14 nov. har jeg modtaget nr-pladerne, det er i sandhed en glædens dag. Jeg var ret sikker på det aldrig ville ske..
Oven i det hele kan så lægges at her kun tales fransk, og mit fransk, kan stå på kanten af et lokumspapir!!
(permalink) kew Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tillykke Per, det var en lang kamp
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak Kenneth. Ja, gu var det en lang kamp. Jeg har da aldrig oplevet noget lignende! Jeg har været ude og køre i dag, med kluden nede! Kæft hvor var det koldt, og fedt!!
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg vil også blot sige tillykke. Det har været en lang kamp, men med en happy ending.

Hvordan er det ellers at bo i Belgien nu? Hvor henne i Belgien er det?

Har du prøvet deres frugtøl endnu? Det er lidt specielt, men faktisk ok:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak til Finland.

Det er i udkanten af Bruxelles, vi bor. Hvis man synes der er mange biler på helsingørmotorvejen om morgenen, så kom herned! Der er biler alle vegne! Og de kører sgu som om, de har stjålet bilerne. Til gengæld er bilisterne meget tolerante, der bliver altid gjort plads, hvis man skal flette, eller skifte vognbane. Der kunne danskerne lære noget!

Jeg har smagt frugtøllet, og især kirsebærøllene, er rigtig gode! Jeg var til ølfestivel i sommers hernede. Der betød det vist ikke noget, der ikke var plader på folke...Der gik sgu flere dage, før jeg var i stand til at køre bil lgen..

Men det bedste af det hele : Der er ingen afgift på bilerne!

Håber der kommer nogle danskere til SPA næste sommer, for så ses vi. Der er kun 120km dertil for mig.

/VW-Per
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hehe Jeg kender problemet. Der er også weekender heroppe hvor jeg heller ikke skal ud og køre nogen steder.:)

Jeg var for et par år siden i Belgien hvor jeg kørte en bus med trailer bagefter. Det er godt nok en oplevelse som du siger. De køre jo sindsygt hurtigt dernede:)

Har hørt at de Belgiske ølfestivals kommer tæt på tyskernes Oktoberfestival:) Det skal i hvert fald opleves.:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tror godt, øl-festivallen kan måle sig med tyskernes.. Der var ca 150 forskellige øl, og det var billigt. Det kostede mig ca 100Dkr, for 14 hestes brandert. Det sjove er, der er folk fra mange forskellige nationer, og de kommer kun for øllets skyld!

Reply

You must log in to post.