Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Cabriolet projektet.....      

Tags:
No tags yet.

(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej VWNetter..!

Her er en lille billedserie af mit indtil videre største pladearbejds-projekt, en VW-Cabriolet som Virkeligt har fået den store restaurering..

Der er masser af billeder, så hav tålmodighed..

Det startede med at en bekendt tvang mig til at købe ikke bare 1 men 2 Cabrioleter i meget dårlig stand (de var billíge) -og jeg tænkte at jeg vel kunne lave en hel bil ud af dem..

Her er den ene, som jeg først blev præsenteret for den. -delvis adskilt..


[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab00.jpg[/img:fcb59e424b]

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab04.jpg[/img:fcb59e424b]

Det er satans med de cabrioler, de er fandme altid så dårligt lavet/repareret.
Det er som om at der 50 gange er en dårlig brugtvognshandler der har skullet score kassen på at sminke dette lig, og sælge det videre, lap på lap og bjerge af spartel..

Nå der var kun et at gøre, skille den ad i atomer, og så få sendt karossen ud til Gladsaxe Metalsliberi for at få den sandblæst, så jeg kunne se hvor slemt det stod til...
2000,- kanonbilligt, når man tænker på hvor meget tid jeg har sparet...

Her er lige et par skrækbilleder, ikke for folk med sarte nerver:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab06.jpg[/img:fcb59e424b]
[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab07.jpg[/img:fcb59e424b]
[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab08.jpg[/img:fcb59e424b]
[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab09.jpg[/img:fcb59e424b]
[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab10.jpg[/img:fcb59e424b]

Det stod slemt til, det eneste der ikke var skamlavet, var oversiden af karossen hele vejen rundt, og så forruderammen.
Alle de karosseridele der er specielle for cabrioleten, er ganske uskadt

Hedigvis kan man jo få masser af pladedele til type 1..

Det første store stykke arbejde bestod i at skære alt det dårlige plade væk, (eller skulle man måske sige redde det der kan bruges), og bore 1000 punktsvejsninger ud...

foran kunne jeg bruge ruderamme, noget af dørstolperne og instrumentbrædet.
hele fronten, brændvæg, inderskærme og varmepaneler var værdiløst

Her er fronten næsten renskåret:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab11.jpg[/img:fcb59e424b]

Lige pludseligt var det egentligt ikke så meget bil jeg havde betalt penge for.......

Her er er noget af det jeg skar ud af bagenden (skrot):

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab13.jpg[/img:fcb59e424b]

her er en "renskåret bagende":

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab12.jpg[/img:fcb59e424b]

Jeg startede med at skrue et nyt sæt varmepaneler og cabvanger på en bund, og så stillede jeg det der var tilbage af forenden der hvor den skulle stå:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab14.jpg[/img:fcb59e424b]

og så fik den restaureret dørstolperne, og en helt ny brandvæg:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab15.jpg[/img:fcb59e424b]

og et par nye komplette forreste inderskærme, tankstol, reservehjulsbund og frontpanel:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab16.jpg[/img:fcb59e424b]

dørene blev hængt på, og "det der var tilbage" af bagenden blev placeret så dørene passer med et par afstivninger indtil videre:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab17.jpg[/img:fcb59e424b]

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab18.jpg[/img:fcb59e424b]

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab19.jpg[/img:fcb59e424b]
[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab20.jpg[/img:fcb59e424b]


Komplette sider bagtil blev gravet frem:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab02.jpg[/img:fcb59e424b]
og svejset på:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab03.jpg[/img:fcb59e424b]

en "bund under bagruden", grisekassen eller hvad man skal kalde den, blev skåret ud af en skrotbil, sandblæst og svejset i:

[img:fcb59e424b]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab05.jpg[/img:fcb59e424b]

Bagpanel + diverse småtterier blev svejset færdigt, og bilen blev krydsmålt på alle leder og kanter, -og den holder sig inden for 5mm, det må siges at være bedre end da den var ny...(jeg er sgu lidt stolt)

Jeg er virkeligt overrasket over hvor  "nemt" det er at lave pladearbejde når man gør det på denne måde, det er sgu næsten ligesom at bygge med lego...
Jeg vil tro at ca 80% af karossen blev skiftet til nye dele, og der er vel for en 8000,- i pladedele.
Den samlede "arbejstid" med pladearbejdet har ikke været mere end et par uger. -og det var egentligt sjovt..

En foreløbig kæmpe tak til Dennis fra Bug Service, der har hjulpet med gode råd, og en hånd en gang i mellem.
+ lån af plads på værkstedet

Dennis er den egentlige VW-Guru..

Bilen skal nu til maleren
fortsættelse følger...
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Her er de nyeste billeder:

Jeg har fået karossen hjem fra maleren "dybsort", og har fået lavet en bund til den

Sådan ser min kaotiske garage ud pt:
[img:6bd5fbf62c]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab001.JPG[/img:6bd5fbf62c]

Her er bunden; sandblæst, metalliseret, epoxigrundet og lakeret med autolak. (farver er gl. landrover, noget KaffeHenrik havde stående..man 'tar hvad man har)
[img:6bd5fbf62c]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab003.JPG[/img:6bd5fbf62c]

Her er karossen på bukke (den er lakeret sådan), den har lige fået lidt 3M klar voks på undersiden inden montering.
[img:6bd5fbf62c]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab002.JPG[/img:6bd5fbf62c]

KaffeHenrik er målløs over hvor hurtigt jeg skruer..;-)
(han hjalp med at kyle karossen over på bunden)
[img:6bd5fbf62c]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab004.JPG[/img:6bd5fbf62c]
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det må jeg sige....Seriøst projekt. Hvordan var arbejdet med kant-til-kant samlingerne f.eks. siderne. Hvor lavede du samlingen? i bukket måske? Og hvad med grisekassen. Det ser ud som om du overlappede der?
Jeg vil gerne høre et par tip, for 14 dages intensivt pladearbejde lyder ikke af meget!

mvh. Jesper
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg er egentlig lidt skuffet Morten? Er bilen ikke....... Blank?? ADR!

(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Samlingerne i siderne lavede jeg kant til kant, ca. i højde med pyntelistehullerne.

Jeg lagde skaringsstykket op til bilen med overlap, og skar så igennm bgge lag med en tynd klinge, for at få en perfekt tilpasning...

I grisekassen lavede jeg bare overlap og lokkede huller ca 10 cm oppe af bandvæggen imod motoren...

Ja Ja Kasper, jeg ved det godt, bliver mobbet hver dag af resten af Gearheads.
(Jeg må skynde mig at komme af med bilen inden den ødelægger mit image ;-)
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Knald godt arbejde ellers...  Tror sgu mange andre var gået død i den...

(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nååååår gået død, ligesom nu  :D

Vi ses

Kaf'
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Kommer der snart nogle flere billeder af den hvor den er helt samlet?
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det har ligget lidt stille med arbejdsiveren på cabén det sidste stykke tid, men foråret rykker lidt og der er blevet lidt varmere i garagen, så jeg har squ fået lavet lidt her i påsken...

Den mangler nu stort set kun at få samlet rudehalløjet døre og sider (puha..!), samt at få fixet kaleshen op, (Det bliver nok hos en saddelmager..)

[img:d8d61b4489]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab1.JPG[/img]



[img]http://medlem.spray.se/vwmorten/cab3.JPG[/img:d8d61b4489]

Imorgen vil jeg sgu ud og rulle i Hebsteren..
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Så begynder det SQ at ligne noget, hva mester, og det ser kanon ud !!!!!!!!!.

Vi ses

Os der mænger os med de kendte  ;D

Kaffe
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
så er den til salg..(klik på billedet)
[img:62359ac907]http://www.gearheads.dk/cabbilleder/cab16.jpg[/img:62359ac907]
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej morten...

Hvor gammel er den,siden du siger den har veteran status?

Troede de skulle være over 40 år fra første indregistrerings dato ???

Hilsen Janus.

Reply

You must log in to post.