Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW 56" / Porsche 914 2.7 6 cy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Steven Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Vil du sige hvad du gav for for din 914?

Hilsen Steven.
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 54 years siden | | | |
error
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
denne 914 står i Viborg
alt rust lavet
motor 1,7 liter
sæder ny betrukket
malet for 2 år siden
har ikke køret siden 1999
mangler og blive samlet (det vil sige sætte sæderne fast og 2 håndtag )
bilen er uden afgift
er fra midt 70ern mener jeg
pris 40,000kr

(permalink) 914-6_DK Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej der, tja det lyder jo rimeligt.

Ved du om rusten er lavet i DK eller ?

Og hvad land kommer den fra.

Mvh 914 kaf
(permalink) jacob Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Faldt lige over denne her på ebay #9140431784


Original 1970 914-6 Crystal Silver Metallic/Black Leather Seats

ENGINE/COOLING: 318.9HP Jerry Woods Built (6/02), 3.8L based on 1995 993. 1,300 miles since built. Mahle 104mm Super Cup Pistons/Cylinders, GT2 Evo Cams, Ported Heads w/Bronze Phos. Guides, 50mm Intake Valves, Aasse Valve Springs w/Titanium Retainers. 964 Adjustable Rockers, Housing and Covers. ARP Rod Bolts, Crankshaft cross-drilled, Rods Polished and Shotpeened. Programmable Unichip/DME. LTW Flywheel, 1 3/4" Pete Weber Tuned Equal length Headers/ Phase 9 Mufflers(no heater boxes). Motronic Electronic Fuel Injection System. New Boxed Front 22"x6" Oil Cooler w/Fans and Ducted Rear Engine Cooler, Mecca Oil/Fuel Filtration, New 993 Fuel Pump. New Optima Battery. All at a cost of about $35k.

TRANSAXLE: Late 915 5 speed(rebuilt by Kahler's 4/98 ), Quaife Limited Slip, Velios 916 Conversion, Side Shifter, Short Shifter, Robotek, New Centerforce Clutch w/Kevlar Disc. 930/911 Axles/CV's.

CHASSIS/SUSPENSION: Seams Welded, A-Arms Boxed, Reinforced Rear Wheel Houses, Welded Roll Cage, Decambered RSR Front Struts, 22mm Front Torsion Bars, 150# Rear Springs, 23/16mm Adjustable Front and Rear Sway Bars, New HD Front Bilstein Shocks, Koni Sport Shocks in Rear. Corner Balanced.

BRAKES: 928-S4 Front/C2 Turbo Rear Calipers, Cross Drilled turbo Rotors, VCI Adapters, New 23mm Master Cylinder, Tilton Bias Adjuster, Metal Lines, Front Ducts.

BODY: Originally a Rust Free Yellow car from So. California, Now Painted a Beautiful Silver by Toy Works Auto Body in Concord, Ca in 1997. Butt Welded Steel Flares, Euro Lenses, GT Engine Grille, Rare Saratoga Smoked Acrylic Top+ OEM Top, Correct (rare) Rear Bumper, All Seals and Body Rubber Replaced and Bumpers Rechromed.

INTERIOR: Leather Seats(passenger side is from a late 914-4), MOMO Airleather Steering Wheel, Grey Carpets, RS Style Door Pulls, 5pt Competition Belts, Billet Pedals, Sony CD, 911/930 Guages, Fire System.

WHEELS/TIRES: AKT 3.6 Turbo 3 Piece, 8" & 9"x17". New AVS Sport 235/45ZR17 and 255/40ZR17 Tires, 15mm Front Spacers. Rims just refinished at a cost of $800.

HISTORY: Same owner 16 years, with complete ownership history, receipts and June 2002 dyno sheets. Original So. California car. Car had POC track records and was undefeated 1982-84 when it was campaigned with a 3.0L engine. Featured in May 1995 "Excellence" magazine (was running a 3.6L carb engine then) and several euro mags. Over $125,000 invested over a period of 15 years.

OVERALL CONDITION: A high level wash and shine car. Car has been driven approx. 5k a year since 1995. There are a few minor edge and stone chips that hardly detract from the vehicle. Items needing attention are: the speedo needs to be calibrated to be 100% accurate, the Halon fire system needs to be recharged and since putting the fuel injection on the car there is an occasional fuel smell from the evaporative system, no leaks just smell. Car runs and drives excellent.

SPARES: Included are some spares: used 3.6L pistons & cylinders, turbo rear rotors, springs and monoballs for converting front suspension to coilover, brake pads and extra rear springs.

SUMMARY: This a true streetable race car with lots of power on tap as well as superior handling and braking. The reserve on this no expense spared car is well below what it is worth in parts alone. This car is expensive but more than worth it.
[img:b9d9d38835]http://www.gearheads.dk/nuke/modules/My_eGallery/gallery/Cooleoeser/porsche1.jpg[/img:b9d9d38835]
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 54 years siden | | | |
error
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 21 years siden | | | |
error
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
error
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
error
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
error
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
error
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
error
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
flere[list=][/list]
(permalink) karmann4 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Henrik , lige en lille hilsen her fra nordjylland!!!!

Jeg tror vi har lidt ting vi har tilfælles?

Jeg har en Porsche 914-6 fra 1971 , hvor der er en 3.6 l motor i.Så måske kan jeg være til hjælp hvis du har nogle spørgsmål?

Din lidenskab for NSU deler vi også!Jeg har en 1200TT , så der kan vi måske også blive enige om hvor fantastisk NSUér er!!

Hvis du kender en som evt. kunne bruge sådan en 3.6l Porsche motor , så overvejer jeg at sælge/bytte til en 2,4/2,7.

Mange Hilsner + godt nytår!

Karmann Jørgensen
M.I.B. Aalborg
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
har sendt dig mail
Mvh Kaf´
(permalink) 914conv Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa,

Er netop blevet gjort opmærksom på dette site hertil aften og ville lige hilse på.

Er den lykkelige ejer af blandt andet en 914-4 fra '71 som jeg har haft siden 1994. Jeg kørte i bilen et par år inden den overgik til at være et noget langvarigt projekt :-)

Jeg prøvede at vedhæfte et par billeder af min modificerede 2.0L som er helt klar til at blive lagt i bilen - havde den startet for føste gang for et par måneder siden! Lykkedes ikke at få dem vedhæftet.... sorry.

Jeg kan se der er både en 2.7'er og en 3.6'er - jeg er vildt nysgerrig for at høre lidt mere om jeres biler og projekter!!
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er da ret fedt at der pludselig dukker nogen 914 folk op !!!

Jeg smider et par billeder op en af dagene

Kaf´.

P.s Jeg har haft 3 914´nere, har solgt den ene her til sommer, den var kun rigget til race !

De 2 jeg har tilbage er det meningen der skal 1 super ud af !

Jamen lad os tales ved.

Jeg har også en masse stumper !!
(permalink) 914conv Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sådan ser jeg også på det! Det er enormt fedt endelig, efter næsten 10 år, at finde andre 914-freaks herhjemme. Jeg har levet en noget ensom 914-tilværelse i DK, men har efterhånden en del 914-venner udenfor Danmark, specielt i USA.

Min ´71'er er min første 914, som altid har været en dansk bil, naturligvis født som en 1.7L. Jeg kender ikke meget til dens forhistorie, men den er stiv i chassiet og pånær et par dårlige gamle reparationer i en OK-stand rent plademæssigt. Mine rustproblemer er primært omkring targa-sidepanelerne - ikke usædvanligt.

Min 2-liter har været længe undervejs. Den er baseret på en modvægtsbalanceret krumtap, topstykker med forstørrede ventiler (44x38) samt en European Racing "H" knast (286D / 475L). Det hele fødet via 2 Weber 44IDF samt en Crane elektronisk tænding.

Den skal rulle på 6x16 polerede Fuchs på Boge-ben foran med Bilstein inserts samt Bilsteins bag med justerbare coil-overs. M-kalipre foran samt 22mm anti swaybar. Jeg har 140 pund fjedre bag.

Håber at blive færdig i år!!

Jeg kan ikke se nogle af dine indlægs i denne tråd - den siger error eller 1111. Hvad er historien på dine biler? Vil enormt gerne se/høre mere!
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tja, jeg mistede desværre mange af mine billeder fra den aller første udgave af "VWnettet". så derfor er resten slettet !?!

Desværre.........

Og min egen pc, brød her for ca 3 uger siden Damn´

Så det var planen at få en ny side op og kører, men det er med spæde skridt ! job/børn/tid, tja mange kender det vel. ?

Der kan selvfølgelig også såes tvivl om dette er det rette forum, men den tætte beslægtning VW/Porsche, især på 914, er vel ok !?!

Der er ofte, i alle Porsche kredse, en stor argumentation om hvor vidt en 914 er en VW eller en Porsche !

Det gør det jo heller ikke lettere at ca. halvdelen er bygget af den ene, og den anden halvdel af den anden !!!

For mig er det en af de mest sublime sporstvogne der er bygget, fantastsike kører egenskaber, og en meget solid konstruktion, og når jeg køber stumper til den, er jeg ikke et sekund i tvivl om det er en Porsche :O) (Læs pris)

Jeg stratede med at erhverve mig en dansk 914, 1971. ok stand.

Men som så meget andet, et utroligt flot sminket lig, pu ha den var strid, meget rusten, samlet pris i plade dele androg ca. en 100 mand (læs Dkr. 100.000,00)

Det var sku for meget og jeg fandt mig en donor bil i Tyskland, der til købte jeg ved siden af en 914 mere, godt nok modificeret udelukkende til Race !

Men jeg skulle bruge 911 T, undervognen der var monteret, 6 cyl. motorbro, store bremser osv. ! I ved jo hvad det koster !?!

Så det var kanon, jeg er netop ved at have de sidste stumper klar til at karrosen kan komme til maler, men har ikke rigtigt besluttet mig endnu, om motoren ( den nye) skal i før eller efter !

Det er en 2,7 6 cyl fra "Schønnemann".

Jeg vil prøve at smide billeder på i næste uge !

12:20, har netop fået kontakt med en "Henrik 914 ejer" mere, så det kan da være vi skal stikke hovederne sammen evt. ude i min lille "Hobby" garage ? det er i stor Kbh. ????

Sådan et lille nytårs 914 træf ??

Mvh KAf´
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
FWIW mener jeg at det helt klart er her i skal holde til!!!

Alle Luftkølede VW-ejere kan påskønne Porcher, specielt 914, 911, 356 modellerne.
Det er ikke altid det samme den anden vej....
-------------------------------------------
(permalink) Kaffe_Henrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja tak for d´

Jeg er jo selv meget glad for VW....... (ALTS
(permalink) 914conv Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Henrik,

Lyder som en fremragende ide med et Nytårs 914-træf!

Jeg har også oplevet forskellige syn på 914 i Porsche-kredse. Der plejer at være sammenfald mellem Porsche-ejere der generelt er bil-enthutiaster, og de der anerkender 914'erens arv og egenskaber. De der ikke gør .... tja, de går glip af noget.

I USA, hvor der fortsat er relativt mange kørende 914'ere og scenen for modificerede biler er stor, er 914'eren steget meget i pris de sidste 10 år, specielt efter Boxsterens introduktion. Jeg har ved flere lejligheder kørt Boxster, og omend jeg synes det er en velkørende bil med en masse bekvemmelighed, er der efter min mening en verden til forskel mellem en Boxster og den rå og uforfalskede glæde der er ved en 914, specielt i 6-cyl udgave.

Der ser sgu så godt ud med brandskottet i bilens farve! Har du mulighed for at få male skottet først, stikke motor i, og male resten? Hvad overvejer du?

Hvad har du valgt af motorfundament til din 2.7? Patricks? Hvis du endnu intet har valgt så har jeg en god ven der fremstiller nogle super fundamenter. Kan maile billeder hvis du er interesseret.
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej 914-gutter!

Pas godt på jeres køretøjer! - så lige at http://www.vitesseauto.dk/ (der ellers er rimeligt reelle mht priser) har en pæn én stående til DKK 215.000 uden afgift...

Mvh en glad 356-gut :-)
(permalink) 914conv Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej glade 356-gut ;-)

Bilen på linket ser rigtig fin ud. Er ikke stødt på den før så det var et spændende link for en 914-fanatiker. Den ser ikke 100% original ud, men de få ændringer er jo sikkert kun forbedringer.

For visse købere er det sprængende punkt om det er en original 6'er eller en konverteret 4-cyl. I USA er situationen den, at en god til perfekt original sekser kan fås for 14-20 tusind dollar. Med tidens lave kurser er det optil kr. 120.000 plus told og moms.

De konverterede biler kan let koste væsentligt mere, men der synes at være en smertegrænse omkring USD 30-35K. Hvis man køber sig til de fleste ydelser så kan der på baggrund af et godt, rustfrit, lige og uskadet rullende chassis skabes en konverteret sekser for henmod samme beløb - og op, afhængig af hvor ambitiøs man er.


Det er lidt en mærkelig omvendt verden at en konverteret, uoriginal bil let kan koste mere end en original. Men det er altså også to forskellige verdner om man kører 914-6 med en 110HK 2-liter sekser (fra en 911T) eller man kører 3.2L Carrera med DMI (fra en sen-firser 911) med 220+ heste! Den første er vel for puristen, mens det sidste er for enthutiasten - tror jeg ;-)

På sigt er de 100% originale biler måske nok mere værd. Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende i Bug-verdnen.


Jeg gætter på at bilen på linket er en amerikansk import da den er uden afgift og at EU told er betalt. Således er den efter min mening måske lidt højt sat, ihvertfald efter tidens kurser. Men rr den hjemkøbt på en kurs 8,5 så er vi jo ved at være deroppe af med fragt, afgifter, eventuelle efterfølgende forbedringer etc.

Og så er det da utroligt positivt at bilen står i Danmark og kan besigtiges af interesserede. Hvis ikke lige man har et kompetent og troværdigt netværk i USA kan det være endog meget svært at finde noget af samme eller bedre kvalitet hvor man sparer penge. Jeg troede faktisk ikke at en bil af denne kaliber fandtes i Danmark.


Som slutbetragtning må man jo også blot huske på at priser på klassiske biler - samt hvad de vurderes til at være værd - jo er meget individuelt fra person til person, kurser og markedsvilkår, samt ikke mindst hvor "enthutiastisk" en potentiel køber er :-D


Nåh, må hellere komme tilbage til arbejdet!

Reply

You must log in to post.