kan det virklig passe, at syns hallen. ikke god tager tybe godkendelser på tysk? har fået en fin tybe godkendelse på min forbro, med tuv, og stempel fra kit og bugge service. men har fået at vide, at den ikke kan bruges til en skid.....? >:(
Han kan forlange at få den oversat hvis han er totalt idiot og bare vil lave ballande.. Men den tyske skal de nu tage. En Tüv er en Tüv på dansk eller tysk...
det min spasser mekaniker, der har været op med i synshallen, og siger så nu at den ikke kan bruges... tror sku mest af alt det drejer sig om han ikke selv kan læse skidtet... men hvad, han laver den gratis pga dårlig samvigtighed...
så bare jeg får den tilbage med plader og justerbar forbro, er jeg glad
mente bare det ikke kunne passe!
Jeg har hørt om en som ville have den på dansk.. Men så tog han bare en synshal hvor de ikke var totalt retarderede.. Så gik det fint..
Alt Tüv er på tysk medmindre det er VW foreskrifter. Så er de jo oversat.. Dont worry be happy...
Vi plejer at kunne syne forbroer med fabriksmonteret sænkningssæt, men kun hvis bilen er hævet til normal højde, hvis affjedringen virker perfekt, og som regel skal vi også fremstamme et eller andet om at sådan bliver forbroerne produceret nu, og det er den eneste type der kan fås..
-Jeg er en enkelt gang blevet sendt hjem for at fastsvejse justeringssættet, så det ikke kunne flytte sig. -det fik en klat på hver side, der nemt kunne slibes af efter syn..
Det handler om at gøre det nemt for synsfolkene, en skamsænket bil får man aldrig igennem, tüv eller ej, -heller ikke i tyskland eller sverige..
Bilen skal fungere perfekt..
Det der med tyske papirer på diverse er lidt af en jungle. Men der står i bilinspektionens egne papirer, jævnfør Justitsministeriets informationsblad, medd. nr 1622 a´ 7/12 1992 at
"TüV anses som anerkendt prøvningslaboratorium. en T
Hey
Der står i TüV godkendelsen som CSP Sverige/Tyskland har fået lavet, at for at den skal gælde SKAL der være et stempel på forbroen hvor der står CSP i en oval cirkel. Og så skal den have stempel og underskrift fra CSP.
Da jeg var til syn med min tagsænkede ville de gerne godtage godkendelsen hvis jeg kunne vise dem hvor stemplet på forbroen var..... :-/
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
Jeg synes generelt at det danske bilsynssystem er noget pis!
Men det er der jo og det må man indfinde sig med.
Jeg har også gjort mig nogle erfaringer...
Har du lavet noget om så sæt krydset under konstruktive ændringer, gør du det ikke virker det som om du har noget at skjule...
Sørg for at alt det grundlæggende virker
Hvis nummerpladelygten ikke virker så er det sgu svært at overbevise manden om at resten af bilen er ombygget med omhu...
Lad være at dække noget med kit, Tectyl, eller lignende
Du narer dig selv mere end du narer bilinspektionen
Når først nummerpladerne er skruet på har man en tendens til at glemme det fusk man eventuelt har lavet i en snæver vending...
Synsfolk er veluddannede mekanikere, ikke guder
Får du at vide at noget ikke er som det skal være kan det jo være mekanikeren der tager fejl, i så fald vær diplomatisk du har jo også taget fejl på dit eget arbejde (med mindre du er gud, og så skal du jo næppe have synet en bil)
Er manden alligevel idiot, så fortræk med et smil og kør et andet sted hen, husk at klage over ham, der tales jævnligt om syshallerne i negative vendinger, jo flere klager, mere opmærksomhed om urimeligheder, lad være med at klage hvis det er din bil der er noget råddent gammelt lort...
Hilsen Gustav
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook