Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  12V/6V...opstart af T1 uden strøm

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej alle sammen...

Jeg vil lige høre ad om det er helt ud i skoven hvis man giver en 6-volt T1'er startstrøm med 12 V. Brænder starter og relæ'et af????? Det er weekend og solen skinder...jeg har ikke tid til at vente på en opladning.....

mvh. Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hey Jesper!!

It wont work......det er jeg ret sikker på. Der er gode chancer for at du får brændt starter, relæ etc. af - ikke at forglemme muligheden for at batteriet eksploderer. Hvis du også husker at tænde din radio inden du gør det skal du bare se hvordan sådan en kan komme til at ryge!!!

Der er måske en meget lille chance for at du ikke brænder din starter af i første forsøg men den vil simplethen starte din bil med dobbelt hastighed og så brænde ned bagefter med al sandsynlighed.

Alt i alt.......jeg ville ikke gøre det - solskin eller ej...........
Men det kan jo være at nogen af de rigtige freaks som har prøvet trick'set med held....

God weekend med 6V-laderen på batteriet

Kasper
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 55 years siden | | | |
6Volts starter kan godt køre med 12volt.. Den kører bare dobbelt så hurtigt men holder ok...  Men det er nok også det eneste du skal regne med kan holde hvis du 12volter den...
Mit råd... Lad lidt og SKUB den igang... Kør så en laaaang tur for at få noget strøm på..

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Min bus har i lang tid inden den blev demonteret kørt med 6V starter og 12 volt batteri der var ikke noget der eksploderede men jeg havde så også byttet alt andet ud...

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 55 years siden | | | |
jeg hade en 69 T1 jeg lavet om fra 6 til 12v. uden at skifte starter og visker......det virkede sku fint . starteren brændte sku ikke af og heller ikke visker.......
"men de kørte sku lige hurtig"      *gggg*
.........................LEO-POL....................................................
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Man kan godt starte en 6v bil med et 12V shock, -bare husk at sluk for lys, radio, viskere osv.
-og hold kun startkablerne på 12V batteriet i de få sekunder hvor du drejer nøglen..!!

-vær forsigtig, -the sparks will fly..

/Morten
(der aldrig har syntes at 6v er fedt)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg har haft startet min med 12 V engang, det gik helt smertefrit.

Men ligesom Morten er jeg ikke tilhænger af 6 V, så jeg skal på værkstedet i weekenden og montere 12 V i hele slæden. Uha det blir' rart da. Så kan jeg tænde for radioen uden at bekymre mig for om der er strøm nok til at starte bilen igen.

Hilsen Thomas
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Tak for rådene!!

Ja jeg havde hørt om at 12 volte en sådan antik VW kunne lykkes, men jeg havde den alligevel for kært, så jeg skubbede til jeg var gasblå i hovedet.....:)
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964

Reply

You must log in to post.