Ja så var det igår fredag at jeg skulle til syn med buggyen... og det gik ikke stille af sig.
Jeg kørte de ca 70km til svenstrup (det var det eneste sted de havde tid), og ventede pænt på at komme ind til syn. Synsmanden vinker mig pænt ind og gnider sig derefter i hænderne og siger noget i retning af at den skal vi nok få noget sjov ud af. Jeg mærker tydeligt at han også har en DEL kendskab til vw.... faktisk alt alt alt for meget !! Og pludeslig ser jeg at der står Frank Andersen på hans jakke, og jeg spørger så forsigtigt om det er ham der har skrevet et par indlæg om strømfordelere osv. på internettet.... og jo minsandten..... det var selvfølgelig selveste Frank Andersen der nu stod og forsøgte at finde fejl på min buggy (men faktisk brugte han mere tid på at fortælle mig hvordan styrtøj og forbro skulle indstilles perfekt osv.
Men det endte så med at den ikke blev synet pga. for stramt styrtøj, forkert indstillede lygter og et bremserør der var for langt!!!!!
Rigtig flink mand for øvrigt... sluttede af med at sige: " du kan jo bare ringe hvis der er noget du er i tvivl om !... du ved jo nok hvor du kan finde mig"
Dette er nok min første positive saynsoplevelse...... er det ikke bae fedt !!!???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote author=Rasser link=board=teknik;num=1020497330;start=0#0 date=05/04/02 kl. 09:28:49]Ja så var det igår fredag at jeg skulle til syn med buggyen... og det gik ikke stille af sig.
Jeg kørte de ca 70km til svenstrup (det var det eneste sted de havde tid), og ventede pænt på at komme ind til syn. Synsmanden vinker mig pænt ind og gnider sig derefter i hænderne og siger noget i retning af at den skal vi nok få noget sjov ud af. Jeg mærker tydeligt at han også har en DEL kendskab til vw.... faktisk alt alt alt for meget !! Og pludeslig ser jeg at der står Frank Andersen på hans jakke, og jeg spørger så forsigtigt om det er ham der har skrevet et par indlæg om strømfordelere osv. på internettet.... og jo minsandten..... det var selvfølgelig selveste Frank Andersen der nu stod og forsøgte at finde fejl på min buggy (men faktisk brugte han mere tid på at fortælle mig hvordan styrtøj og forbro skulle indstilles perfekt osv.
Men det endte så med at den ikke blev synet pga. for stramt styrtøj, forkert indstillede lygter og et bremserør der var for langt!!!!!
Rigtig flink mand for øvrigt... sluttede af med at sige: " du kan jo bare ringe hvis der er noget du er i tvivl om !... du ved jo nok hvor du kan finde mig"
Dette er nok min første positive saynsoplevelse...... er det ikke bae fedt !!!???
Vi kunne sq godt bruge flere af den slags synsmænd!!!!! ;D
Fin fyr! Han er nok mange penge værd hvis man kunne sælge ham... ;) Han er jo en eftertragtet "vare" i danmark - udbud kontra efterspørgsel i ved...
Det er også for dårligt der generelt er så mange latterlige synsfolk rundt omkring i det danske land... Det er lige før man får koldsved ved bare at passere en syndhal!
Et stort plus ved at lade Frank syne bilen er at man er 99% sikker på at evt. fejl bliver fundet og rettet.. Og derved ved man at bilen er i forsvarlig stand.. Der står mange tumper rudt omkring i synshaller i DK som kun har forstand på moderne biler.. Dvs at de faktisk ikke aner en bjælde om hvad og hvor de skal lede efter fejl..
Et andet plus er at Frank højst sandsynligt kender til type godkendelser osv.. Så der er ikke alt det ævl om man må det ene eller andet.. Ingen snak.. Og ingen oversættelser af Tüv godkendelser osv.. Dejligt nemt hvis man har orden i sagerne..
Til gengæld har du nok et problem hvis du ikke har orden i sagerne.. Man lusker vist ikke noget forbi ham.. :)
Ret fedt med en synsmand på VWNettet da han nok kan afklare mange af de stillede spørgsmål om skivebremser, sænkning osv..
J da jeg mærkede hvor meget han vidste om det hele, så spillede jeg med helt åbne kort. Det viste sig jo også at være en rigtig god satsning.
jeg var så glad selvom bilen ikke blev synet... endelig en synsmand der kiggede på bilen og så sagde: Ja - den er jo sænket rimelig meget dækkene stikker uden for skærmene osv. osv. (hvad han nu ellers fandt af fejl som jeg kunne fældes for).... og - da jeg så fik udskriften havde han kun noteret at styrhuset gik for stramt, forlygterne var forkert indstillet, bremserøret bagtil var for langt og der manglede reflekser. Altså han så helt bort fra de mindre væsentlige ting ... som jo er svære lige at ændre, og i stedet fokuserede han kun på de helt elementære sikkerhedsproblemer som der evt. kunne være... alt i alt en meget fair behandling jeg fik !!! sådan burde alle biler jo synes... hvis alt er lavet på en 100% i orden måde... hvorfor så ikke se lidt bort fra alle de skrape paragraffer der findes... og se om bilen er en usikker bil at køre i eller om den bare er i orden !!!! det er da det man bør gøre!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia