Hjælp! Ustabil styring med sænke
Jeg har en sænket forbro på min T1. Men den kører ikke særligt godt.
Den retter ikke op. jeg har f.eks spidset så meget at dækkene piber, - er rettet tilbage.
Hvis jeg rammer ujævnheder, ændrer den retning.
Den bumper i styringen.
Jeg har skiftet styrdæmper. - ingen ændring.
Har i nogle gode forslag til hvordan jeg kommer videre,så jeg får en stabil styring?
Jeg skal gerne ud at cruise med fruen.
Maavens
Der skal få remedier til:
Et såkaldt bump-steer kit der gør at dine styrekugler kommer til at vende om.
Kører du meget sænket skal du have nogle excentriske møtrikker med større styrt end de originale.
Caster Shims en lille halvmåne du lægger bag ved forbroen for at kompensere for castervinkelen ved en sænkning foran og en højere bagende.
Bærekugler med længere vandring end de originale.
En korrekt 4-hjulsudmåling udført med en VW-værkstedshåndbog i hånden. Husk at bagtøjet også kan justeres og ja det betyder MEGET! Find nogen der gider bruge lidt tid på dig - jeg kan anbefale SUPERD
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
;)det er den gamle type forbro og der er caster sims på, og den er ikke vold sænket.
/kew
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
Jeg har ikke ret meget erfaring med de gamle forbroer men du skriver at bilen ikke selv retter op.
Kan det være dit styrhus der er justeret for stramt?
Hvis ikke det er det skal du kikke på din styrtøjsgeometri.
Et eller andet sted har jeg en bog af ældre dato som beskriver de forskellige problemstillinger - den vil jeg kigge efter. Den hedder vist bare "Styrtøjsgeometri" og jeg mener jeg har lånt den på biblioteket (UPS - busted) Hvordan er din affjedring? det er vel ikke sådan at dine bærearme binder? (ikke følger samme kurve, det problem har nogen sænkningsforbroer) Hvis bilen spidser for meget vil den vel også altid have svært ved at rette op?
Det er en bitch at rode med men du bliver glad for det når det duer.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
OK tak for dine indlæg, der er lidt at gå videre med, og du har
ret.. når det virker bliver bilen bare perfekt.
Maavens
Min buggy kørte først med for meget toe-out og der var den stram i styringen når man kørte.... så fik den for meget toe-in og så kørte den fuldstændig som du her beskriver din gør... min buggy kører stadig med for meget toe-in... men jeg køre snart hen og får en 4 hjuls udmåling....
Er det mon ikke bare det der er problemet... jeg har desuden problemer med at den ikke selv vil rette dækkene op når man komer ud af en kurve.... skal den ikke kunne det ???
Jeg har min styrtøjsdæmper mistænkt for at være problemet.. den er helt ny men når den er skruet af går styringen meget nemmere..
Og ja jeg stiller camber vinklen ifølge vw-håndbogen om et par dage... inden jeg får en 4-hjuls udmåling.
Er der nogle der kan hjælpe her...
Jeg har formindsket toe-in, og det har givet en mærkbar ændring. Så jeg er på rette vej. Tak....... ;D
Maavens
Maavens skal det læses [Mogens]?
G. [gé]
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Kan i ikke lige beskrive for en newbee hvad en 4 hjuls udmåling er helt præcist...
Jeg har en idee, men er ikke helt sikker!
Teach me...
NU M
-------------------------------------------
Skævbremser er bedre end ingen bremser.. Who needs brakes?? Bremser er som kvinder... Der er egentlig kun brug for dem når den skal fyres af.. :)
Hej med jer...Nu virker den meget bedre.....Tak for supporten fra alle. Man skal huske at den kun skal spidse lidt..og sidst men ikke mindst.. nååhh de andre ved hvad jeg mener.....
Og Rune... Du har ret.
Gustav...du har også ret.
Maavens
Sådär ja Ronny....... säj som det är bara...... det är väl bara tokskallar som försöker bättra en så gammal och urusel styrning som folkans!!!!! Den ska ju va' dålig!!
Nu bör det väl va' slut med dom här fånighetarna?
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro