Hjertebaglygter - syn osv.
Hej alle sammen!
Jeg har monteret hjertebaglygter på en 6 V type 1. Jeg vil nu høre om ikke man kan få godkendt et enten blinkende stop eller position? Jeg synes engang at have hørt, at stoppet kan godkendes som også værende bageste blinklys. Er der regler eller papirer der kan hjælpe mig her?
Jeg kæmper også med at få lys nok i til at en synsmand ikke rynker på næsen. Der må være folk med erfaringer vedrørende syn af hertebaglygter på dette område - valg af pærer ved 6 V osv.
på forhånd tak
Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Min 54er blev synet med blinkende stoplys uden problemer
mener at det er 20w pærer der sidder i men jeg kan da lige
undersøge det. Men jeg har aldrig set nogen papirer på det
mener at det er noget med at der i tresserne var en opel model med blinkende stoplys det er vist derfor at det kan lade sig gøre.
mvh.Peter
takker for svaret. Så får han den med tresseropelen til synet, hvis der er porblemer.
Når du nu siger 20W, så må du køre med 12 V?
Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
12V?????????? det er for folk der kan lide se hvor de kører
elsker at man kan køre med startern i 5min. uden pause
og ikke kan se charmen ved at viskerne kører langsommere
når du har langt lys på!! Nej du jeg kører sgu 6V det andet
er for tryghedsnarkomaner! ;D
Nå men for lige at være alvorlig. Har lige været ude og tjekke jeg kører med 6V/10W til baglygterne 6V/21W til stop/blink
mvh.Peter
Det lyder også som det der skal til. Position med 5 W, som egentligt er det foreskrevne, kan jeg næsten ikke få øje på lyset i lygten.... ;D.....og stoplys med de 15W (foreskrevet) vil jeg helt sikkert få bagskade af en blårygende sierra 1,6 fra 86 inden jeg har kørt en sæson.....
Takker for oplysningen P. P.
Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
[quote author=Peter Plade link=board=teknik;num=1021965003;start=0#3 date=05/21/02 kl. 12:31:04] 6V/21W til stop/blink
Nu blev jeg lige i tvivl. Er det samme pære du anvender til både stop og blink?? Eller har du monteret ekstra pære i stoppet. Det er det sidste jeg har regnet med skulle til, for ellers er der vel noget med en manglende funktion ved kombineret brems og afvisning????
J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Der er kun en pære til stop/blink jeg havde en meget klog
mand fra Horsens kendt "Turbo Tommy" til at lave det for
mig det er noget med et par relæer og et par ledninger så
er der stoplys i den ene mens den anden blinker. Ret
smart men hvordan han lige gjorde ved jeg sgu ikke ???
Kommer du til BIC. for så skal jeg lige se om jeg trampe diagram op af jorden og tage det med til dig.
mvh. Peter
ps. hold da kæft hvor er det cruiser vejr idag tror sgu lige at jeg skal et par ture igennem byen på vej hjem 8) 8)
Jaaa Jesper skal du til BIC??
Altså hvis stoplyset er i brug så blinker positionen???? Nu er jeg forvirret....
mht. BIC..........jeg må skuffe dig Kasper......bliver nødt til at spille svigermors drøm om lørdagen, der er ingen pardon...jeg har tigget ved kæresten...hun er kold og henviser mig blot til at en aftale er en aftale.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Sådan kan det jo gå Jesper.. Nogle gange må man jo føje chefen og gøre som der bliver sagt...
Vi er enige om at det er baglygter vi snakker om ikke ???
Når jeg eksempelvis bremser og blinker til venstre på samme
tid så er der stoplys i den højre og den venstre blinker og
omvendt. og hvis jeg ikke blinker ja så er der stoplys i dem
begge. Er der med nu?
mvh.Peter
Ja så er jeg med igen....hurra for de langsomme. Overvejer lige hvordan det fungerer. kan ikke umiddelbart regne den ud. Siger du Tommy kun brugte ét relæ pr. side?
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Har du Tommys nummer, for han flyttede ét eller andet sted hen med damen, og pist var han væk og ligeledes hans gamle nummer.....
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
forudsat at blinkets lys- / ikke lys- perioder er lige lange ???
To af disse:
[img:ae1789c75a]http://www.gearheads.dk/nuke/files/bblys1.jpeg[/img:ae1789c75a]
Eller:
[img:ae1789c75a]http://www.gearheads.dk/nuke/files/bblys.jpeg[/img:ae1789c75a]
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Hvis der er nogen, der vil bygge blinklys i hjertebaglygter, kan jeg kun anbefale at tage kontakt til Anders M.I.B/Rogge
Han sendte mig diagrammer og forklarede omhyggeligt og pædagogisk over en længere telefonsamtale hvordan det skulle udføres af en novice i det elektro-automotive...og han havde ret : det er ikke så kompliceret når man står med det
Systemet arbejder som ovf. beskrevet og benytter sig af to "arbejdsrelæer" og to blinkrelæer - jeg har stadig både diagrammer og bestillingsnumre på relæerne liggende, hvis der er nogen der er interesseret, og Anders ikkke har taget Copyright på dem ;D
Der var iøvrigt overhovedet ingen problemer til syn [i hvert fald ikke med det :-X] men derimod dyb beundring :o
Hej alle sammen.
Først tak til dig Jacob!! Det er jo lige det jeg har brug for...du har forståelse for hvad en solskinspsykopatiskVWnørd mangler op til et syn!!!
Og også tak til dig Rubens!!. Kan du formidle mig en kontakt til Anders, så vil det bare være perfekt...måske læser han dette hvem ved. Da det er ikke lige alle steder der er 6 V relæer på lagerhylderne....ja så vil jeg da gerne vide hvor Anders skaffer dem henne.
mvh. Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
I øvrigt Rubens...Det lover godt, at du har god erfaring med dette til et syn. Det er vist aldrig sket i min tid at en synsmand ligefrem beundrer mine løsninger :D :D :D....Det vil jeg da gerne prøve ha ha ha.
Men jeg bliver jo nok smidt hjem 3 gange med skævbremsning på forreste aksel.....så er det jo lige som det plejer at være. Bremserne var ok dagen før...ja det gider han ikke høre...........til sidst er man ude i noget halvlunken fedteri med svedige hænder, og et falsk smil for at få den igennem 3. gang. Og når man kører derfra med en synet vogn...ja så kan man indtage hele verden....og man har særdeles skarpe meninger om SBI.......åhh jeg hader syn med en VW
J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Du kan maile til Anders/Rogge på [email]anders.juel@mail1.stofanet.dk[/email] - Som skrevet kan jeg jo nok godt videresende diagrammerne og bestillingsnumrene, men jeg kan ikke være til yderligere tekniskassistance så kontkat hellere Anders.
Anders ved hvor relæerne kan skaffes i
EN KLASSIKER!!
Får de våde armer når de går under den...så bliver de sgu sindsyge!! Har været til syn med én af mine utallige BX'ere og så en sysnsmand få hyd. olie i øjet.....jeg måtte grine lidt, for det var bare for sjovt, men det var bestemt heller ikke til min fordel... :D :D.......sådan nogle gnavpotter...
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Jeg ved sgu ikke om det er en røverhistorie, men...
Jeg har hørt om en synsmand i Grenå for hvem det værktøj til at tjekke slør i bærearme smuttede for. Resultat: Han slog sig selv bevidstløs - mon bilen blev synet? Stemplet stod jo helt ubevogtet...
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Den er ihvertfald god.....
The bottom line:..... Syn er og bliver ikke min kop the, og jeg bliver allerede træt af at tænke på alle de spørgsmål jeg skal forsvare...... :(
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Nu I er igang med syns-historier, så har jeg en her som jeg stadig kan komme til at grine højt af.
I 1983 var jeg til syn med min Chev. Camaro som var hentet i
HEHE nogle af dem er altså lidt for militante.. Det er nok dem som har både en corolla til konen + en til dem selv og så råder de datteren til at købe en når hun får kortet.. Til gengæld en lille solskins historie fra engang mig og Gustav_T skulle til syn med en type1. Faktisk en S model med 1600 motor og skivebremser.
Bilen var sgu ikke ret pæn og måske heller ikke i helt perfekt stand men stadig hæderlig.
Synsmanden smed den på liften. Fandt lidt småfejl.. Kørte bilen af liften. Rullede skydetaget tilbage og fyrede den af ude på P-pladsen.. Da han så kom tilbage sagde han fed bil den skal i nok få iorden.. (Da tænkte vi at nu fik vi et omsyn) Men nej han godkendte bilen og vi var helt paf.. Jeg mener faktisk at vi fandt et hul i rammehovedet da vi kom hjem og ville skifte en styrekugle manchet. Men det havde den kære synsmand ikke lige luret på eftersom han vist bare havde lyst til at køre en tur i den..Det hele blev dog lavet så snart vi kom hjem..
Og moralen er at nogle gange er man heldig og andre gange er det bare noget lort.. En bil kan næsten altid kasseres på et eller andet hvis det skal være.. Og nogle synsmænd er krakilske mens andre godt ved at når man kommer med en gammel sjov bil er det jo ikke for at luske den gennem syn..
Jeg kan sgu godt huske det syn - Jeg blev sendt op i bilen og sidde mens Bettina stod under liften og spurgte om ting der hellere skulle være forbigået mandens opmærksomhed. Mon det var brisen gennem synshallen kombineret med Bettinas sommertop?
Synsmænd er vel ikke allesammen kastrerede?
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook